A Volkswagen megosztja villanyautós padlólemezét a Forddal, a wolfsburgiak pedig profitálhatnak a fordosok pickupos tapasztalataiból. Nem előzmény nélküli a két cég együttműködése, példának okáért gondoljunk a régebbi Sharan/Galaxy párosra. A kooperációnak most az egyre magasabb fordulatra pörgő villanyautó-mánia adott újabb lökést. A 2023-ban érkező MEB-platformos Ford egy kompakt SUV lesz, típusjelzése egyelőre nem ismert.
Már folyamatban van a kölni gyár ’elektrifikációs központtá’ fejlesztése. Az egymilliárd dolláros csomag az európai kínálat egészét (legalább részben) elektromossá teszi. A név nélküli első fecske már-már gyártásra kész formát mutat. A neten keringő kémfotókon egy lepelbe burkolt autó szerepel. A kikandikáló részletek alapján az elektromos újdonság aligha követi a márka jelenlegi arculatát.
Nem lenne meglepő, ha a legújabb Ford a legnagyobb hasonlóságot éppen a Volkswagen ID.4-gyel mutatná. A 2765 mm-es tengelytáv és a hajtáslánc is közös pontjuk lehet, így nettó 52 és 77 kWh közötti kapacitású akkumulátorok, akár 500 km fölötti hatótáv, illetve hátsó-, vagy összkerékhajtás jellemezheti a Ford termékét is.
Ne csodálkozzunk, ha az új elektromos Fordot majd a VW-szervizekbe irányítják át
Az építőkészlet 125 kW-os töltési képessége fél óra alatt 320 km-es hatótávolság elnyerését szavatolná. A sok megosztott részegység mellett a VW privilégiuma maradhat a legerősebb, 310 lóerős kivitel, így a Fordnak be kell érnie a 150/204 lóerős teljesítményszintekkel.
A Ford sarkosabb formákat fog használni
A további részletek egyelőre homályosak, akár még egy koncepcióautó elkészítése is beleférhet a céldátumig. Az MEB használatáért cserébe egyébként a következő Amarok a Ford Ranger édestestvére lesz. Ez azt is jelenti, hogy mindkét modell a Ford dél-afrikai gyárában készül majd.