Alig 2009 óta gyárt SUV modelleket a Škoda, a karakteres Yeti kivezetését követően most már több méretkategóriában, rendre q-betűre végződő típusnevekkel képviselteti magát a cseh gyártó. Mind közül a Kodiaq a legnagyobb, ami még az elektromos Enyaq iV-nél is terebélyesebb néhány centivel.
A 2016-ban bemutatott Kodiaq 600 ezer eladott példány után újult meg. Mert az észlelhetetlenség határát feszegető változások ellenére bizony már az új verzió szerepel a képeken. Az öt- és hétszemélyes kivitelben, összesen négy üzemben gyártott autó motorháztetője, hűtőrácsa és fényszóróházai újultak meg.
A külső változások minimálisak. Akár elölről…
Egyik alkatrész sem esett át gyökeres átalakuláson, bár a feláras LED-mátrix fényszórók megjelenése technikai értelemben véve is újdonság. A módosítások egyébként a légellenálláson is javítottak némileg, ez a leglátványosabban a hátsó légterelő megjelenésében érhető tetten.
A keréktárcsák átmérője 17 és 20 hüvelyk között változhat, néhány felnit szintén áramvonalasabbá fazoníroztak. Értelemszerűen a Kodiaq RS kapja meg a legnagyobb kerekeket, de az alacsonyabb szinteken is elérhetővé vált a nagyobb keréktárcsák opciója.
Fűthető, masszázsfunkciós, perforált bőrrel borított elektromos komfortülések, az alapverziók új szövetkárpitja, illetve a bizonyos csomagokhoz elérhető, újrahasznosított növényi anyagokból készülő öko-ülések: ez mind-mind újdonság – nem unatkoztak tehát a bútorzatért felelős osztályon.
Kétküllős kormánykerék és kifinomultabb, természetesen LED-es hangulatvilágítás mellett tízhangszórós, csomagtartóba épített mélynyomóval kiegészített Canton hifi, 10,25 colos képernyőre vetített műszercsoport és egy ’mindössze’ 9,2-es középső érintőképernyő teszi teljessé a csomagot.
Kétküllős kormány és számos új kárpit kerülhet az utastérbe
A Kodiaq RS elbúcsúzott a 240 lovas BiTDI-től, helyét a 245 lóerős, immár benzines 2-literes TSI veszi át. Az Octavia RS-ben is megtalálható motor 60 kilogramm spórolást jelent a korábbi gázolajos csúcsverzióhoz képest, a fogyókúrát a hétfokozatú DSG átdolgozásával lefaragott 5,2 kilogramm egészít ki. A mérleg másik serpenyőjében a dízelhez képest kisebb nyomatékmaximum áll: a korábbi RS-ben 500 Nm-es szív dobogott, a benzines minden bizonnyal az SUV testében is 370 Nm-re lesz képes.
Akad még fronthajtású, 1,5-literes, 150 lóerős TSI-vel szerepelt beszállómodell is – annyira alapszintű a hajtáslánc, hogy (egyedül itt) hatfokozatú kézi váltót találunk az autóban. A tegnapi Octavia Sportline-cikkben megemlített, 190 lóerős 2.0 TSI mellett azért maradt TDI is a kínálatban: a kétliteres Evo 150 vagy 200 lóerős változata szerepel még a listán.
Az RS verzió dupla turbós dízelés az Octavia RS turbós benzinesére cserélték
Azt már tudjuk, hogy júliustól kerül piacra a frissített Kodiaq, de a végleges árakról még nem hallani.