Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Forma-1

F1: Európába érkezik a Forma-1-es cirkusz

2021.04.13.
in Forma-1, Sport
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

2020. novemberében a különleges körülmények következtében tért vissza ez az ikonikus pálya a Forma-1-es versenynaptárba. Akkor novemberben rendezték meg ezt a futamot, s már akkor sem lehettek jelen nézők a versenyhétvége során. Idén viszont a rosszabbodó koronavírus helyzetre tekintettel ismét üres lelátók előtt rendezik meg az olaszországi futamot. Általában májusban szokott visszaérkezni a Forma-1-es mezőny Európába, amikor már kellemesen meleg időjárási körülmények között lehet nyári futamokat tartani. Ezúttal azonban Bahrein után Kínát kihagyva Olaszországba utazott a cirkusz és április közepén nyit a szezon európai szakasza azon a pályán, ahol 1980-ban rendeztek először Forma-1-es Nagydíjat.

[embedded content]

Tavaly újdonságot teszteltek ezen a helyszínen. Korábban felvetődött, hogy mi lenne, ha a jövőben kétnaposak lennének a Forma-1-es versenyhétvégék. Ezt a formátumot nézték meg ezen a versenyhétvégén élesben. Kényszer szülte megoldás volt, mivel az előző, portugáliai verseny helyszínéről, Portimaóból, csak hosszabb idő alatt tudtak a csapatok átérni Olaszországba, s bár kissé rövidnek tűnt így a versenyhétvége, mégis különösebb fennakadás nélkül lezajlott. Szombat délelőtt egy szabadedzést tartottak, míg az időmérő ugyanaznap a megszokott időben zajlott. A versenyt szokásosan vasárnap rendezték meg.

“It’s physically not possible”@MercedesAMGF1 rule out shift to Red Bull “high rake” philosophy in 2021#F1 https://t.co/D8LL079ZB9

— Formula 1 (@F1) April 10, 2021

Az előszezoni teszt eredményei alapján és a gyorsasága okán mindenki a Red Bullt várta az élre a szezonnyitó bahreini futamon. Nem így történt. A Mercedes és Lewis Hamilton ismét domináns volt és a brit pilóta csapata elsőosztályú stratégiája segítségével behúzta az első győzelmet. Az évad második futama Imolában azonban másfajta körülményeket teremt. Kevésbé szeles és hűvös európai időjárás fogadja a mezőnyt Olaszországban. Ez egy nehéz pálya lesz, amely elég szűk is, emiatt nehéz lesz rajta előzni.

Sergio Perez úgy véli, itt nagyobb esélye lehet csapatának, a Red Bullnak, a győzelemre. “Szerintem szoros lesz a verseny a Mercedes-szel, s itt kiderül, hogy a harcot meghatározza-e a pálya milyensége. Érdekes lesz megnézni, hogy hogyan teljesítünk Imolában, ami nagyon különbözik Bahraintől és megnézhetjük, hogy hogyan tudjuk felvenni velük a harcot. A célom az, hogy jól teljesítsek, így már nagyon várom a hétvégét. Remélhetőleg Imolában visszatérünk és a dobogóért, vagy még inkább a győzelemért harcolhatunk.”

Mi történt tavaly?
Lewis Hamilton Imolában megszerezte Forma-1-es pályafutása 93. győzelmét. Viszonylag sima versenyen szerzett a brit győzelmet. A második helyen Valtteri Bottas ért célba, egy számára nem túl jól sikerült futamon. A bronzérmes helyezést Daniel Ricciardónak sikerült megszereznie miután Max Verstappen defekttel kiesett. A Mercedes hetedik konstruktőri világbajnoki címét ünnepelhette Olaszországban.

[embedded content]

A verseny és a pálya
Imola egy régi versenypálya, ahol nagyon jó az atmoszféra (emiatt nagyon sokan, így a versenyzők, nézők és újságírók is módfelett kedvelik). A pálya a 2006-os futamot követően nagy átalakításon esett át. A régi bokszokat és a paddock egész területét lerombolták és újra felépítették. A célegyenest meghosszabbították és újraaszfaltozták. Az a Hermann Tilke felügyelte az átalakításokat, aki sok pálya tervezését hajtotta végre a 2000-es években. Az interlagosi (brazil) és a törökországi pályához hasonlóan az óramutató járásával ellentétes irányban halad majd a verseny. Ez a pilóták nyakát igencsak megterheli, amire speciális súlyzós edzésekkel készültek a versenyzők.

[embedded content]

A 63-körös Emilia Romagna Nagydíj április 18.-án helyi idő szerint 15.00 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,909 km, a teljes versenytáv 309,049 km. A körrekordot Lewis Hamilton tartja (2020), ideje 1 perc 15,484 másodperc. A pénteki és szombati szabadedzések és az időmérő edzés idejét is megváltoztatták, hozzáigazították Fülöp herceg temetéséhez. Ez alapján a szombati időmérő edzés egy órával korábban, 14 órakor kezdődik.
2020-ban Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta győztes ideje 1:28:32.430 volt. A második helyezett Valtteri Bottas (Mercedes) lett, míg harmadikként Daniel Ricciardo (Renault) gurult célba.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: emiglia romagna nagydíjF1Forma-1Formula-1imolaSportvideó
Előző hír

Fiesta rendőrautó indul a raliversenyeken

Következő hír

F1: A visszavonulásról beszélt Räikkönen

admin

admin

Következő hír
F1: A visszavonulásról beszélt Räikkönen

F1: A visszavonulásról beszélt Räikkönen

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.

Friss Hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek