Már azzal képes megadni egy elég jó érzést, hogy a kilincset meghúzzuk bejutáskor. Súlyos az ajtó, szép hanggal nyílik és záródik, van benne anyag érzetét kelti. Egészen magasra kell ülni egy Sorentóban, ez a legnagyobb modellje nálunk a Kiának, ezek után már egy amerikai Telluride-ot szívesen megnéznék közelebbről is. Hétüléses, Nappa bőrkárpitos csúcsfelszereltségű tesztautót kaptunk és a kárpit érintése is egy elég kellemes meglepetés. Ez a bőr minőségi hatású, szép a varrás, a rombuszos mintáktól nagyon részletgazdag az ülések kinézete és jó is bennük ülni. Elöl épp csak nem masszíroznak, egyébként minden irányban elektromosan állíthatóak és még szellőztetettek is a fűtés mellett.

Kimondottan jó a vezetési pozíció, logikus az elrendezés

Könnyen kezelhető és több használat után már logikus a multimédia
Középen óriási a helykínálat, akinek ide kell ülnie, nem lesz klausztrofóbiája és fázni sem fog, mert a két szélső ülés fűthető. Lemerülni sem fog senkinek az okoseszköze, nyolc darab USB csatlakozót számoltam össze, még az első ülések háttámlájára is került egy-egy, valamint a harmadik sorba is, tényleg mindenkinek jut, és ez ma már elég nagy szó, amikor egy mobil egy nap alatt simán lemerül egyszer, ha nem kétszer.
Sínen csúsztatható a középső üléssor, a két szélső lehajtása pedig elektromos kapcsolóval működik. A visszahajtáskor először megáll függőlegesen, újra be kell állítanunk a háttámla szögét, ami okozhat kellemetlenségeket. A hátsó sorba bejutni nem nehéz, de itt is igaz, hogy gyerekek, vagy nagyon alacsony felnőttek nem fogják csak magukat rosszul érezni. A székek jók, de a padló nagyon magas, felhúzott lábakkal kell ülni, ami pont olyan, hogy egy rövid karikát még kibírnék, pláne, hogy van saját klíma, de a horvát tengerpartig nincs az az isten, hogy egy ilyet bevállaljak leghátul. Hét ülés mögött egyébként is csak 175 liter marad, ebben az esetben a tetőcsomagtartó az egyetlen megoldás hosszabb utakra, ötülésesként egyébként akár 800, kétülésesként pedig 2000 literes is lehet a csomagtartó.

Óriási a hely, a Nappa bőrkárpit pedig elég jó minőségű

Felhúzott lábakkal lehet csak ülni a leghátsó sorban, rövid távon vállalható
Dizájn tekintetében a beltér hasonlóan harmonikus, mint a külső. Elég sok a zongoralakk, amivel engem ki tudnak kergetni a világból, de nem is én vagyok ezeknek a vevőköre, szóval mindenki döntse el. Az anyagok normálisak, értsd nincs kellemetlen spórolás egyetlen pontján sem. Egy ilyen Kryptonite már hangulatvilágítást is kap, amit az ajtókon a kis háromszögekből álló díszbetétbe rejtettek, ami jóval ötletesebb megoldás, mint sok prémiumgyártó esetében.
Kiváló a kormány fogása, könnyen átlátható a gombok tengere, hamar megtaláljuk benne a logikát, nincs kellemetlen keresgélés egyik funkció után sem. A középkonzolra került menetmódválasztó csak elsőre tűnt kérdőjelesnek, később egészen logikus volt, hogy a terepmódokhoz át kell kapcsolni, minek is tekergetnénk körbe, ha csak az aszfaltra való módokra van épp szükségünk. A kerek váltókapcsolót viszont még mindig nem tartom jó megoldásnak, pláne, hogy kevéssé érzékel jól, néha kétszer át kell tekerni R-be, hogy egyszer megértse, hátrafelé mennénk.

Rendes tárolórekeszek vannak a középkonzolon a nagyon sok zongoralakk mellett

175 literes így a csomagtartó, 5 üléssel 604-809 liter, mindet lehajtva pedig hajszál híján 2 köbméter
Jól néz ki a 10 colos multimédia és álló helyzetben egyszerű is a kezelése, de az azonos színű és szinte pontosan ugyanolyan piktogramok menet közben teljesen azonossá olvadnak. Ha már megtanultuk, mi hol van, biztos egyszerű kezelni, mert a menü pörög, nem kell várni semmire, hogy betöltsön, és a menükben való mászkálás már egészen logikus. Vannak benne meglepő dolgok, mint például a természet hangjai menüpont, ami bejátszik neked mindenféle, főleg megnyugtató háttérzajt az erdő hangjaitól kezdve a kandallóban pattogó tűzön át a talpad alatt ropogó hóig bármit, egy azonos bennük, mind lehetetlenül álmosító, így menet közben ezt inkább hanyagoljuk.
Ennél viszont sokkal érdekesebb pontja a menünek az, ami minden zenét lekapcsol és a sofőr kihangosító mikrofonját arra használja, hogy az elöl ülők a leghátul ülőkkel is tudjanak beszélgetni. A hangszórókból szól az elöl ülők hangja, ilyet eddig csak mikrobuszokban láttam, a drágábbakban. Annyira szépen le van hangszigetelve az utastér, hogy az egyszerű krúzolás, vagy utazás tökéletesen pihentető. Ez egy jól összerakott utastér kényelmes ülésekkel és elég sok praktikus megoldással. A hátsó ajtók zsebeibe is beférnek a nagyobb üvegek, elöl számos kis rekeszt találtunk, ez az autó ki van találva.

265 lóerős és 350 Nm nyomatékú a PHEV rendszer, 7,5 literes átlagfogyasztást produkált