A hétvégén ismét pályára lép a Formula E mezőnye, az első, szaúdi fordulót követő hosszú szünet után ezúttal is két futamot rendeznek a sorozatban. A helyszín egyszerre hagyományőrző és új.
Régen volt már február vége, legalábbis az autósportban igen szokatlan, hogy bő másfél hónap is eltelik egy bajnokság két fordulója között, de a koronavírus folyamatos alkalmazkodást kíván meg minden rendezvényszervezőtől, és ez a Formula E-t sem kerülhette el. A februárban megtartott szaúdi nyitóforduló után végre folytatódik a sorozat, ezúttal Rómában.
A közel-keleti nyitányhoz hasonlóan az olasz fővárosban is duplázni fog a mezőny, az eredeti tervekkel ellentétben itt és a két hét múlva esedékes valenciai versenyhétvégén is két-két futamot rendeznek, mielőtt újabb döntés születik arról, hogy miként folytatódjon az idei szezon. E téren fontos lépés lehet az is, hogy a római hétvégére Jean Todt, az FIA elnöke is személyesen ellátogat.
Ennél azonban rövid távon fontosabb, hogy a Mercedes-EQ színeiben Nyck de Vries érkezik a pontverseny éllovasaként a második fordulóhoz: a fiatal pilóta Rijádban az első győzelmét aratta a világbajnokságban, ráadásul az összes edzésen a leggyorsabbnak bizonyult és a leggyorsabb versenykört is ő futotta.
A csapatversenyben a Jaguar áll a legjobban, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a második futamot Sam Bird nyerte. Jó ómen a brit csapat számára, hogy legutóbb Mitch Evans győzött itt, és Bird nyerte az első itteni futamot még 2018-ban. Tavaly a Porsche is jól szerepelt André Lotterer 2. helye révén, a német csapat színeiben Pascal Wehrlein ígéretesen kezdte az idénynyitót is.
Rómában ezúttal egy 19 kanyarból álló 3385 méteres pályán kell helytállniuk. A nyomvonal megváltozott az idei szezonra, Peking mögött immáron ez a második leghosszabb helyszín a naptárban. A pálya jellege megmaradt, továbbra is ismert műemlékek, például a Palazzo dei Congressi vagy a Piazzale Marconi körül kering, idén ráadásul a Palazzo della Civilta Italiana is feltűnik majd a közvetítésben. Akadnak tempós és szűk kanyarok, több előzési pont és néhány derékszögű forduló is.
[embedded content]
„Az új nyomvonal szenzációs, hosszabb és gyorsabb egyenesek vannak és több helyen lehet előzni – lelkesedett Lucas di Grassi, az Audi versenyzője. – Biztos vagyok benne, hogy a rajongók imádni fogják, alig várom, hogy itt versenyezhessek.”
Ez történt Rijád óta
A nyitóforduló óta sem állt meg az élet a Formula E-ben, bár az események már elsősorban a nyolcadik szezon és a harmadik generációs autó bemutatkozásával kapcsolatosak.
- Alex Lynn sérülés nélkül megúszta a rijádi borulást, így nincs akadálya annak, hogy Rómában ismét rajthoz álljon.
- Több pilóta is bírálta az időmérő lebonyolítását, mert a két csoportra osztott jelenlegi szisztéma túlságosan hátrányos helyzetbe hozza a pontversenyben jól álló versenyzőket, különösen akkor, ha Rijádhoz hasonlóan drasztikusan változhat a pálya állapota.
- Eindhoven jelezte, hogy a közeljövőben szívesen fogadná a mezőnyt, akár már a következő szezontól. Felmerült az is, hogy a szaúdi forduló Rijádból Neomba költözzön.
- A Nissan és a Porsche is jelezte, hogy folytatja a versenyzést a Gen3-as autó bemutatkozása után is, a NIO is erre készül, a Mercedes viszont továbbra is kivár, még nem köteleződött el a sorozat mellett.
- A BMW i8 mellett a hétvégétől a MINI Electric Pacesetter modellje is betölti a biztonsági autó szerepét. A MINI 130 kg-mal könnyebb az utcai elektromos változatnál, de ugyanúgy 182 lóerős teljesítményre képes, 0-ról 100 km/h-ra 6,7 mp alatt gyorsul.