A Rally2-ben nem csak Ladával és R2-es autóval lehet gyorsan menni, hanem akár Skoda Feliciával is. Zsebe Gábor a tökéletes példa arra, hogy hatalmas elhivatottsággal, még nagyobb szívvel és az igazi „oldschool” mentalitással bizony borsot lehet törni a fiatalok orra alá!
A Rally Café TV legújabb adásában ismét egy fanatikus, a raliért szenvedélyesen rajongó versenyzőt mutatunk be Zsebe Gábor személyében. A szederkényi sofőr igazi prototípusa a szó nemes értelmében vett „amatőr” versenyzőnek, hísz a 90-es években ilyen földes, murvás derbiken kezdte, méghozzá olyan Zsigulikkal, amit önerőből és rengeteg-rengeteg baráti segítséggel építettek meg. Az ő és a szederkényi közösség vasakaratának köszönhető, hogy a faluban és a környékén egyáltalán tudják az emberek, hogy mi is az a rali. 1997-ben volt olyan futam, ahol engedménnyel még délelőtt lefutotta a köreit, hogy délután már a szülőszobán lehessen, a nagyobbik gyermeke világra jöttekor.
A karikalámpás Zsigulit, egy Lada Nova, majd egy Skoda Favorit követte, az amatőr futamok után pedig a Rali Túra következett. Az ezredfordulón azonban szögre akasztotta a bukósisakját, hogy a megfelelő egzisztenciát biztosítani tudja a családja számára. Az önkéntes száműzetésben direkt kerülte a gyorsaságiknak még csak a környékét is, mígnem 2010-ben kivezényelték a geresdlaki Rallye Sprint futamra. Akkor pedig eldőlt, hogy Pityke Őrmester – ahogy a sprintben a baranyai fiúk becézték – visszatér a pályára, sőt igazi misszióként tekintett arra, hogy a Szederkényben felélessze azt a ralis-baráti közeget, akik az ő visszavonulása után szintén eltávolodtak a sporttól.
A márka egyértelmű volt, így Skoda Favorittal tért vissza a Rallye Sprintbe, majd a kategória bajnoki cím után következett a Rally2 és a gyári, Skoda Felicia 1.4 Mini-Kit. Zsebszi igazán nyakas pali, ha kitalál valamit, akkor azt addig csinálja, nyomja, húzza, amíg el nem éri a célját. Ezért váltott 1.6 Skodára és ezért versenyez a P12-ben, ahogy ő fogalmaz a „farkas kategóriában”, mert fel akarja venni a kesztyűt a fiatalokkal és velük akarja összemérni a tudását. Számára a sportérték sokkal fontosabb, mint egy olyan kategória, ahol alig van meg az indulói létszám. Anno épp ezért cserélte le a Mini-Kitet is, mert nem volt ki ellen versenyezni.
50 esztendősen is ugyan olyan lendülettel készül az új szezonra, mint tette azt a 90-es évek közepén, pedig a Skoda felkészítését is szinte egyedül végzi futamról-futamra. Gábor rettenetesen elégedett azzal, amit eddig elért és amilye van, de csendesen elejtette egy fél mondatban, hogy bizony egy R2-es Peugeot-ot még kipróbálna éles körülmények közt, mert kíváncsi rá, hogy mit tudhat egy modernebb technika, mint a hőn szeretett Skodája. Bízom benne, hogy ez a kisebb fajta csoda is megvalósul majd, bár ismerve Zsebe úr mentalitását, ez nem is lehet kérdés!
Vörös Gergő