Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Sport

A szederkényi rali misszionárius

2021.04.09.
in Sport
0
0
SHARES
1
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

A Rally2-ben nem csak Ladával és R2-es autóval lehet gyorsan menni, hanem akár Skoda Feliciával is. Zsebe Gábor a tökéletes példa arra, hogy hatalmas elhivatottsággal, még nagyobb szívvel és az igazi „oldschool” mentalitással bizony borsot lehet törni a fiatalok orra alá!

A Rally Café TV legújabb adásában ismét egy fanatikus, a raliért szenvedélyesen rajongó versenyzőt mutatunk be Zsebe Gábor személyében. A szederkényi sofőr igazi prototípusa a szó nemes értelmében vett „amatőr” versenyzőnek, hísz a 90-es években ilyen földes, murvás derbiken kezdte, méghozzá olyan Zsigulikkal, amit önerőből és rengeteg-rengeteg baráti segítséggel építettek meg. Az ő és a szederkényi közösség vasakaratának köszönhető, hogy a faluban és a környékén egyáltalán tudják az emberek, hogy mi is az a rali. 1997-ben volt olyan futam, ahol engedménnyel még délelőtt lefutotta a köreit, hogy délután már a szülőszobán lehessen, a nagyobbik gyermeke világra jöttekor.

A karikalámpás Zsigulit, egy Lada Nova, majd egy Skoda Favorit követte, az amatőr futamok után pedig a Rali Túra következett. Az ezredfordulón azonban szögre akasztotta a bukósisakját, hogy a megfelelő egzisztenciát biztosítani tudja a családja számára. Az önkéntes száműzetésben direkt kerülte a gyorsaságiknak még csak a környékét is, mígnem 2010-ben kivezényelték a geresdlaki Rallye Sprint futamra. Akkor pedig eldőlt, hogy Pityke Őrmester – ahogy a sprintben a baranyai fiúk becézték – visszatér a pályára, sőt igazi misszióként tekintett arra, hogy a Szederkényben felélessze azt a ralis-baráti közeget, akik az ő visszavonulása után szintén eltávolodtak a sporttól.

A márka egyértelmű volt, így Skoda Favorittal tért vissza a Rallye Sprintbe, majd a kategória bajnoki cím után következett a Rally2 és a gyári, Skoda Felicia 1.4 Mini-Kit. Zsebszi igazán nyakas pali, ha kitalál valamit, akkor azt addig csinálja, nyomja, húzza, amíg el nem éri a célját. Ezért váltott 1.6 Skodára és ezért versenyez a P12-ben, ahogy ő fogalmaz a „farkas kategóriában”, mert fel akarja venni a kesztyűt a fiatalokkal és velük akarja összemérni a tudását. Számára a sportérték sokkal fontosabb, mint egy olyan kategória, ahol alig van meg az indulói létszám. Anno épp ezért cserélte le a Mini-Kitet is, mert nem volt ki ellen versenyezni.

50 esztendősen is ugyan olyan lendülettel készül az új szezonra, mint tette azt a 90-es évek közepén, pedig a Skoda felkészítését is szinte egyedül végzi futamról-futamra. Gábor rettenetesen elégedett azzal, amit eddig elért és amilye van, de csendesen elejtette egy fél mondatban, hogy bizony egy R2-es Peugeot-ot még kipróbálna éles körülmények közt, mert kíváncsi rá, hogy mit tudhat egy modernebb technika, mint a hőn szeretett Skodája. Bízom benne, hogy ez a kisebb fajta csoda is megvalósul majd, bár ismerve Zsebe úr mentalitását, ez nem is lehet kérdés!

Vörös Gergő

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: AjánlottrallyRally Café TVRally CaféTVRally2Skoda FeliciaZsebe Gábor
Előző hír

Citroën C5 Aircross Hybrid teszt (2021) – Dupla szívvel a családnak

Következő hír

Nagycsaládos Jeep készül – Európába is juthat belőle

admin

admin

Következő hír
Nagycsaládos Jeep készül – Európába is juthat belőle

Nagycsaládos Jeep készül – Európába is juthat belőle

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.

Friss Hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek