Kedvezményesen éppen 11 millió forint alatti áron startol a Volkswagen ID.3 új belépőmodellje, amely 150 lóerővel és akár 350 kilométeres hatótávval csábít, kedvezőbb árcéduláját pedig szerényebb felszereltséggel kombinálja.
A jelenleg csak elméletben létező állami támogatással 8,5 millióért egészen jó ajánlatnak tűnhet a Volkswagen helyi emissziómentes autója. Az ID.3 alapváltozata is 150 lóerőt és 310 Nm nyomatékot tesz elérhetővé, méghozzá azonnal és csendesen, így a hátsó abroncsok megdolgoztatásával 8,9 másodperc alatt letudhatjuk a 0-100-as sprintet és a 160 km/h-s végsebesség is teljesen elfogadható. Az akku a gyári adatok szerint 350 kilométeres vegyes használatra biztosít elég szuflát egy feltöltéssel (WLTP adat), utóbbit pedig AC töltéssel 7, DC töltéssel pedig akár 100 kW-os tempóban is végezhetjük, három fázisról akár 7, egyenáramú gyorstöltőről pedig akár 41 perc alatt töltve az akkukat.
Így néz ki az alapmodell, alap színekben
Az alapárba kétszínű (szürke-fekete) szín, 18 colos acél keréktárcsák és egyszerű szürke szövetülés fért bele, ennyiért pedig a télen-nyáron hatékonyságfokozó hőszivattyú jelenlétére se számítsunk. Vagyis télen, fűtés mellett, nagy hidegben a megadott hatótáv felével is számolhatunk – természetesen tempó függvényében. A konfigurációs lehetőségek kimerülnek nagyjából a hőszivattyú félmilliós pótlásának lehetőségében – a jelenleg kvóta nélküli támogatásnak hátat fordítva ott vannak a gazdagabban felszerelt kiadások méregdrágán, amelyeket tetszőlegesen szabhatunk személyre.
Az alap szövetkárpit összhatása egyszerűbb, de a felszereltséggel nincs gond
Az alapárba belefért a LED-es hátsó lámpa, az automatikusan sötétedő belső tükör, a LED-es főfényszóró, a sávtartó, a ráfutásra figyelmeztető rendszer, az autonóm fékezésre képes távolságtartó tempomat, a digitális rádió, a 10 colos központi rendszer navigációval, az okostelefon-integráció, a vezeték nélküli töltés, a hangulatvilágítás, az ülésfűtés, az automata klíma és a parkolóradarok, sőt, alapáron kapjuk mindkét féle (230 V és Typ 2) töltőkábelt. Ez bizony így korrekt. Ha lesz elérhető támogatás és elektromos autóra vágyunk, érdemes lesz ezt a típust is szem előtt tartani. A típusról bővebben itt olvashatnak nálunk.