Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

16,76 milliótól elérhető a Volkswagen ID.4

2021.04.08.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

Már rendelhető a Volkswagen ID.3 nagytestvére, amely SUV kialakításával napjaink trendjét meglovagolva tűzi célkeresztbe az elektromos autóra vágyó családokat. A későbbiekben valószínűleg érkezik szerényebb és kedvezőbb változat, addig pedig egészen potens kivitelhez juthatunk hozzá 16,76 millió forinttól.

Az (ős) Bogárral való párhuzamig elég az ID.4 hátuljáig ballagnunk: az új VW-SUV ugyanis farmotoros. Újabb bizonyíték az MEB padlólemez rugalmasságára. A 12 modulba foglalt összesen 288 akkucella (matematika feladvány iskoláskorú gyermekek számára: hány cella van egy modulban?) természetesen ideális helyre, vagyis a padlóba került. Alacsony súlypont és kedvező súlyelosztás pipa. Ráadásul a pakk az autó merevségéhez is hozzájárul, ugyanis a vázhoz rögzített alumínium tartószerkezetbe építik be.

A forgalmazás a 82 kWh (bruttó) kapacitású akkumulátorral, 204 lóerővel és hátsókerékhajtással kezdődik, a forgatónyomaték értéke 310 Nm. Mindez a WLTP szerint 520 km-es vegyes hatótávolságot jelent, ami jellemzően kellemesen langyos tavaszi napon, 50-90 km/h-s viszonylatban jön össze. Az erősebb, immár összkerékhajtású ID.4 2021-ben, mintegy 306 lóerővel érkezhet. Eleinte 8,5 másodperces sprintidőre és 160 km/h-ra korlátozott végsebességre számíthatunk az ID.4-től. Előbbi értéken faraghat, utóbbin emelhet a később megjelenő erősebb változat.

Kompakt, nem túl magasra nőtt SUV az ID.4

A töltési lehetőségeket az autóba óránként bő 50 km-es hatótávolságot pumpálni képes 11 kW-os töltő és a 125 kW-os villámtöltési lehetőség képviseli. Ez utóbbi esetében 38 perc telik el a teljesen lemerült akku töltőre csatlakoztatása és a 80%-os töltöttségi szint elérése között. A falitöltőről adagolt elektronok esetében mintegy hét és fél órás kábelen töltött idővel számolhatunk.

Az ID.4 egyik érdekessége, hogy a hátsó kerekekhez dobfék került. Nem a múltidézés miatt, hanem (a kommunikáció szerint legalábbis) műszaki okokból választották a megoldást. Jellemzően regeneratív fékezéssel lassulnak az elektromos autók, emiatt ritkábban használják az üzemi féket. Ez vezet ahhoz, hogy alkalmi használat mellett a dobfék jelenti a kedvezőbb (és olcsóbb, egyszerűbb, tartósabb) megoldást.

A Bogár szerepét szánják a típusnak

A jármű külalakja úgy mutat a jövőbe, hogy nem feledkezik meg a múltról sem. Nincs hűtőrács az ID.4-en (éppúgy, mint a Bogárnál), a különleges fényekről pedig tegnapi cikkünkben számoltunk be részletesen. A széles C-oszloppal rendelkező karosszéria alaktényezője 0,28, méretei pedig: 4,58 méteres hosszúság, 1,85 méteres szélesség és 1,64 méteres magasság; míg a tengelytáv 277 centiméter. A fordulási kör átmérője 10,2 méter, vagyis méretéhez képest meglehetősen fordulékony a többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel szerelt modell.

Tágas utasteret és 543 literes (lehajtott ülésekkel 1575 literes) csomagtartót kapunk a pénzünkért, a jármű funkcióinak többségét hangunkkal, érintéssel, esetleg kézmozdulatokkal vezérelhetjük. Az ID.Cockpit eljövetele azt is jelenti, hogy az ID.4-ben nincs helye hagyományos műszerfalnak, teljesen digitális megjelenítővel nézhet farkasszemet a sofőr.

Néhány belső hangulat sikeresen idézi meg az ősét

Az alapáron 10 vagy opcionálisan 12 colos méretben elérhető központi kijelző enyhén a vezető felé fordul, gesztusvezérlésre is képes lehet. A megjelenítő alatt lakó rendszer hangfelismerésre és – bizonyos kereteken belül – az elhangzottak értelmezésére is képes. A ’Hello ID’ vezérszó után kimondott ’fázom’ szóra például emel az utastérben beállított hőfokon.

A 16,76 milliós (ez már 600 ezer forint kedvezményt tartalmaz) árba belefért többek között a LED-es főfényszóró, egy gazdag asszisztens csomag, az okostelefon-integrációs, indukciós töltős navigációs rendszer, a hangulatvilágítás, az esőérzékelő, az ülésfűtés, a hőszivattyú, a kétzónás automata klíma és a radarok is. Érdekesség a 19 colos dísztárcsás acélfelni, amit 275 ezerért válthatunk könnyűfémre.

Tágas és világos; főleg a magasabb szinteken elérhető napfénytetővel

Különösebb személyre szabási lehetőségek itt nincsenek, hanem a Life szintről különböző lépésekben haladhatunk felfelé. A Family, a Tech és a Max nagyjából 2, 3 és 4 milliós pluszt jelent, illetve van még egy Business szint is, ami kedvezménnyel együtt 18,2 millióért igyekszik amolyan optimális konfigurációt kínálni.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Solberg nem indul Horvátországban

Következő hír

Ésszel szeretni: Honda Civic 1.6i VTEC Sedan 2000 – Használtteszt

admin

admin

Következő hír
Ésszel szeretni: Honda Civic 1.6i VTEC Sedan 2000 – Használtteszt

Ésszel szeretni: Honda Civic 1.6i VTEC Sedan 2000 - Használtteszt

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.
A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

2023.01.27.
Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

2023.01.27.
Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

2023.01.27.

Friss Hírek

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.
A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

2023.01.27.
Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

2023.01.27.
Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

2023.01.27.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek