Kisebb ünnepséget tartottak tegnap a Lamborghini Squadra Corsénél, vagyis a sportautógyártó manufaktúra sportrészlegénél Sant’Agata Bolognese-ben, elkészült ugyanis a 400. sorszámú Lamborghini Huracan alapú versenyautó. Mi, autórajongók a sok szép utcai sportkocsi mellett hajlamosak vagyunk a versenyautókra egyfajta célszerszámként tekinteni, pedig ezeknek az autóknak is megvan a varázsuk, amit egy korábbi cikkünkben már részleteztünk. A négyszázas darabszám elsőre nem tűnik soknak, de ha ahhoz hasonlítjuk, hogy a roppant exkluzív Ferrari Enzóból is ugyanennyi készült, akkor azért könnyen belátható, hogy 2014 óta bizony nem lett tömegtermék ez a modell.
Tovább fokozza a ritkaság-faktort, hogy ebbe a mennyiségbe nem csak a GT4 szabályrendszerű (és az utcai változattal még némi rokonságot mutató) Huracan Super Trofeo és Super Trofeo Evo, hanem a jóval extrémebb Huracan GT3 és GT3 Evo is benne foglaltatik – utóbbi modellek különben jóformán csak a motor tekintetében egyeznek meg utcai testvérükkel, sem a hajtáslánc, sem pedig a szénszálas karosszéria nem hasonlítható az „átlagos” Lamborghinikéhez.
Giorgio Sanna, a Lamborghini motorsport részlegének vezetője kiemelte, hogy a típus számtalan sikert hozott a gyártónak. A 2018-as és 2019-es évek után sorozatban harmadszor 2020-ban is megnyerték a kategóriát a Daytonai 24 óráson és sikerrel dupláztak a dobogó csúcsán 2018-ban és 2019-ben a Sebringi 12 órás futamon is. 2017-ben a Blancpain GT hosszú távú bajnokságát, majd 2019-ben mind a sprint-, mind a hosszútávú sorozatot is megnyerte a típus.
A győri eredetű V10-es motor még mindig igazi kuriózum a népes mezőnyben. Az autó jellegzetes megjelenése és a nagyköbcentis tízhengeres magas fordulatú ordítása kiemeli a versenytársak tömegéből, bárhol is járjon a pályán a Huracán. Amíg az utcai modellnek nem készül el az utódja és a sikerek a jövőben is maradnak, addig vélhetően az 500. modell elkészültét is lesz alkalmunk megünnepelni. Végül pedig hallgassunk egy kis V10-es muzsikát:
[embedded content]