Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Minden tekintetben modernebb Jeep Compass érkezik

2021.04.07.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

A Jeep 80 éve juttatja el ’bárhová’ tulajdonosát, és egy ideje már a városi igényekkel is sikeresen birkózik meg. A Jeep Compass például már a 2017-es bevezetésekor is egy, az aszfalton is jól használható közepes SUV volt, az új generáció képességei pedig még az elődjét is meghaladják. Formanyelve még inkább az európai ízlésnek kedvez, mint ahogyan a konnektoros hibrid hajtáslánc is elsősorban kontinensünknek szól.

Kívül leginkább az átdolgozott orr-rész jelzi a változást: a szélességet hangsúlyozó vonalak, a ’réteges’ felépítést adó, LED-es technológiájú lámpakiképzés és a térhatású hűtőrács egyaránt a modernebb külalak érdekében került az autóra. Hátul is vízszintes vonalak köszöntik a szemlélőt, miközben finoman újra tervezték a lámpatesteket is.

Különböző stílusú csomagokat alkottak a Jeepnél

A Limited verzió fekete lökhárítójával és 18 hüvelykes keréktárcsáival inkább városbarát, az S kivitel eleganciáját a metálszürke fényezés, a színre fújt lökhárítók és a sokküllős 19-es felnigarnitúra adja, míg a Trailhawk csomag markáns páncéllal, speciális – de ’csupán’ – 17 colos kerekekkel, továbbá magasabbra húzott lökhárítókkal, ködlámpákkal és kamerákkal érkezik. A terepezésre legalkalmasabb kivitel módosított futóművet is kap, így első terepszöge 30,4, hátsó terepszöge 33,3, rámpaszöge pedig 20,9 fok, hasmagassága pedig 21,3 cm.

A motorkínálat alapja az új, GSE nevű, 1,3 literes négyhengeres turbós benzines. Elődjénél WLTP szerint mintegy 27 százalékkal takarékosabb, 4xe jelű tölthető hibrid változatban pedig kibocsátásmentes üzemre is képes. Az alapverzió 130 lóerő, a következő szint 150 lovat ad, és mindkét verzióba kerülhet a szériában járó hatsebességes kézi egységet leváltó duplakuplungos automata. Itt még kizárólag elsőkerékhajtás jár az egyformán 270 Nm-es nyomatékra képes autóhoz.

A városi úrifiútól a terepre termett legényig terjed a kínálat

Kettő teljesítményszint közül választhatnak a kábelektől meg nem riadó vevők is: a 190 és a 240 lóerős kivitelekhez hatfokozatú automata váltó és eAWD négykerékhajtás társul. A 11,4 kWh-s akkumulátor által hajtott 60 lóerős és 250 newtonméteres villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, a rendszerteljesítmény a 130 vagy 180 lóerőre beállított benzinesen múlik. A klasszikus sprintidő 7,5 másodperc, a maximális sebesség 200 km/h, villanyos üzemmódban pedig akár 130 km/h-s sebességre is képes a 4xe.

Messzebbre utazók számára a 3750-es fordulaton 130 lóerős, illetve 1500-nál 320 Nm-es 1,6-os dízel lehet az észszerű választás, hiszen a konnektoros hibridek szűk 50 km-es elektromos hatótávra képesek, az akkuk lemerülésével – magasabb sebességnél – pedig már kevésbé hatékonyak gázolajos társuknál.

Alap digitális műszerfal és szerencsére nem tűntek el a gombok a klímapanelről

Az utastér főbb jellemzői a 10,25 colos digitális műszercsoport, a 8,4 vagy 10,1 colos kijelzővel kérhető, természetesen telefontükrözésre is képes Uconnect rendszer, továbbá a háromszorosára növelt tárolókapacitás. A növekmény leginkább a felhajtható utasülésnek  köszönhető. Az anyagok átlapolva találkoznak egymással, emiatt a műszerfalat is háromdimenziós hatásúnak láthatjuk.

Számos kombinációban társíthatók egymással az utasteret alkotó anyagok, színek és textúrák, így akár nappa bőr kárpit, vagy éppen szénszálas (hatású) dekorelemek is kerülhetnek a fedélzetre. Az összesen öt kivitel (Sport, Longitude, Limited, S és Trailhawk) mellett valójában a 80. évfordulós kiadással kezdődik az értékesítés. Kétféle zöld (Mimetic Green és Urban Green) árnyalat kizárólag az ünnepi szériához választható, de a színskála a többi esetben is meglehetősen széles. A jubileumi változat természetesen néhány plakettet is kap.

A belső is egyéni ízlésre szabható

Kettes szintű önvezetésre képes a Compass, így a szokásos segédletek mellett autópálya asszisztenst is tartalmaz a csomag. Ez gyakorlatilag a követős tempomatot ötvözi az aktív sávtartóval.

A Jeep Compass a Mopar által fejlesztett minőségi kiegészítőkkel csinosítható tovább, így például külső kiegészítők, beltéri világítások és különböző tárolórendszerek is megtalálhatók a nagyjából 100 tételes listán. Árakról ebben a körben nem esett szó, de minden bizonnyal hamarosan azokra is fény derül.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Itt az új Opel Combo, ami nem új és nem nekünk készül

Következő hír

40 millió forintos Mini szabadul az utakra

admin

admin

Következő hír
40 millió forintos Mini szabadul az utakra

40 millió forintos Mini szabadul az utakra

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

2022.08.11.
Lopott veteránokat törhettek rommá Angliában

Lopott veteránokat törhettek rommá Angliában

2022.08.11.
Álca nélkül: Ford Edge

Álca nélkül: Ford Edge

2022.08.10.
SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

2022.08.10.

Friss Hírek

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

2022.08.11.
Lopott veteránokat törhettek rommá Angliában

Lopott veteránokat törhettek rommá Angliában

2022.08.11.
Álca nélkül: Ford Edge

Álca nélkül: Ford Edge

2022.08.10.
SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

2022.08.10.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

2022.08.11.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek