A Jeep 80 éve juttatja el ’bárhová’ tulajdonosát, és egy ideje már a városi igényekkel is sikeresen birkózik meg. A Jeep Compass például már a 2017-es bevezetésekor is egy, az aszfalton is jól használható közepes SUV volt, az új generáció képességei pedig még az elődjét is meghaladják. Formanyelve még inkább az európai ízlésnek kedvez, mint ahogyan a konnektoros hibrid hajtáslánc is elsősorban kontinensünknek szól.
Kívül leginkább az átdolgozott orr-rész jelzi a változást: a szélességet hangsúlyozó vonalak, a ’réteges’ felépítést adó, LED-es technológiájú lámpakiképzés és a térhatású hűtőrács egyaránt a modernebb külalak érdekében került az autóra. Hátul is vízszintes vonalak köszöntik a szemlélőt, miközben finoman újra tervezték a lámpatesteket is.
Különböző stílusú csomagokat alkottak a Jeepnél
A Limited verzió fekete lökhárítójával és 18 hüvelykes keréktárcsáival inkább városbarát, az S kivitel eleganciáját a metálszürke fényezés, a színre fújt lökhárítók és a sokküllős 19-es felnigarnitúra adja, míg a Trailhawk csomag markáns páncéllal, speciális – de ’csupán’ – 17 colos kerekekkel, továbbá magasabbra húzott lökhárítókkal, ködlámpákkal és kamerákkal érkezik. A terepezésre legalkalmasabb kivitel módosított futóművet is kap, így első terepszöge 30,4, hátsó terepszöge 33,3, rámpaszöge pedig 20,9 fok, hasmagassága pedig 21,3 cm.
A motorkínálat alapja az új, GSE nevű, 1,3 literes négyhengeres turbós benzines. Elődjénél WLTP szerint mintegy 27 százalékkal takarékosabb, 4xe jelű tölthető hibrid változatban pedig kibocsátásmentes üzemre is képes. Az alapverzió 130 lóerő, a következő szint 150 lovat ad, és mindkét verzióba kerülhet a szériában járó hatsebességes kézi egységet leváltó duplakuplungos automata. Itt még kizárólag elsőkerékhajtás jár az egyformán 270 Nm-es nyomatékra képes autóhoz.
A városi úrifiútól a terepre termett legényig terjed a kínálat
Kettő teljesítményszint közül választhatnak a kábelektől meg nem riadó vevők is: a 190 és a 240 lóerős kivitelekhez hatfokozatú automata váltó és eAWD négykerékhajtás társul. A 11,4 kWh-s akkumulátor által hajtott 60 lóerős és 250 newtonméteres villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, a rendszerteljesítmény a 130 vagy 180 lóerőre beállított benzinesen múlik. A klasszikus sprintidő 7,5 másodperc, a maximális sebesség 200 km/h, villanyos üzemmódban pedig akár 130 km/h-s sebességre is képes a 4xe.
Messzebbre utazók számára a 3750-es fordulaton 130 lóerős, illetve 1500-nál 320 Nm-es 1,6-os dízel lehet az észszerű választás, hiszen a konnektoros hibridek szűk 50 km-es elektromos hatótávra képesek, az akkuk lemerülésével – magasabb sebességnél – pedig már kevésbé hatékonyak gázolajos társuknál.
Alap digitális műszerfal és szerencsére nem tűntek el a gombok a klímapanelről
Az utastér főbb jellemzői a 10,25 colos digitális műszercsoport, a 8,4 vagy 10,1 colos kijelzővel kérhető, természetesen telefontükrözésre is képes Uconnect rendszer, továbbá a háromszorosára növelt tárolókapacitás. A növekmény leginkább a felhajtható utasülésnek köszönhető. Az anyagok átlapolva találkoznak egymással, emiatt a műszerfalat is háromdimenziós hatásúnak láthatjuk.
Számos kombinációban társíthatók egymással az utasteret alkotó anyagok, színek és textúrák, így akár nappa bőr kárpit, vagy éppen szénszálas (hatású) dekorelemek is kerülhetnek a fedélzetre. Az összesen öt kivitel (Sport, Longitude, Limited, S és Trailhawk) mellett valójában a 80. évfordulós kiadással kezdődik az értékesítés. Kétféle zöld (Mimetic Green és Urban Green) árnyalat kizárólag az ünnepi szériához választható, de a színskála a többi esetben is meglehetősen széles. A jubileumi változat természetesen néhány plakettet is kap.
A belső is egyéni ízlésre szabható
Kettes szintű önvezetésre képes a Compass, így a szokásos segédletek mellett autópálya asszisztenst is tartalmaz a csomag. Ez gyakorlatilag a követős tempomatot ötvözi az aktív sávtartóval.
A Jeep Compass a Mopar által fejlesztett minőségi kiegészítőkkel csinosítható tovább, így például külső kiegészítők, beltéri világítások és különböző tárolórendszerek is megtalálhatók a nagyjából 100 tételes listán. Árakról ebben a körben nem esett szó, de minden bizonnyal hamarosan azokra is fény derül.