Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Szép élet, pulzus nélkül – Volkswagen Golf Variant Life 1.5 eTSI OPF DSG

2021.03.31.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren
Ez egy harmonikus forma, ami megtévesztő, az az alacsony orr.

29

Ez egy harmonikus forma, ami megtévesztő, az az alacsony orr.Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

A hetestől, na attól igen, még a 185 ezret futott, 5 éves, fapados modell is döbbenetesen egyben volt, és ergonómiailag rendesen odavert. Tényleg, amit nyomni kellett, az gomb volt, amit tapizni, az meg képernyő. Ez maradt ki a nyolcadik generációból. Tényleg, lassan minden gyártó rájön, hogy nem kell még az oldalablaknak is almenü az érintőn. Támogatom is a trendet, pezsgőt bontok minden visszatérő gombnál, még a hagyományosan pixelfil Audi is megjött ebből, hiszen az új E-Tron GT-ben nem lcd-vel parkettáztak, ismét analóg szabályzókat kaptak a fontos dolgok, pedig az Audi a konszern polgári vonalának techdemója.

Ezzel egy időben a Tesla érintőképernyőre teszi a váltó előválasztót, ami vicces videókhoz és kevésbé vicces parkolási balesetekhez vezet majd, de ettől még ökölbe szorult a talpam, hogy a Golf ülésfűtését érintőképernyőn kell bekapcsolni. Nyilván túlélhető lenne, ha ez egy jó fedélzeti rendszer lenne, de nem az. A napi első indításnál röcög a felület, megnyomom a gombot, hisz már eleget dózsagyörgyöztem, erre nem reagál. Rányomok még egyszer, hopp, akkor viszont már kettőt ugrik, és nyomkodom körbe-körbe az ülésfütést.

29

Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

Nem lenne ez rossz fedélzeti rendszer, gyönyörű a felbontása, éles a kép, jó a megvilágítás, szépek a grafikai elemek, csak nehezen átlátható. A menü elrendezése nagyon okostelefonos, mintha egy korai iPhone lenne előttünk elfektetve, van egy digitális fő gomb, amivel mindig visszaléphetünk. Ellenben a start-stopot ne kelljen már egy menüből előszedni, és hát alkalmanként meg-megakadt egy-egy funkció. Ez még nem a Discover Pro (557 ezer forint) rendszer, hanem a szerényebb, kisebb a képátlója, kevesebb a funkció, ellenben kapunk egy csatornaváltó és egy hangerőszabályzó potmétert, ezek a nagyobb kijelzőhöz nem járnak. Érdekes, hogy a műszercsoport helyére épített kijelző viszont csúcs: szép, átlátható, és a kormányról remekül kezelhető, ez közel olyan, mint egy Audiban. 

A fedélzeti rendszer egyre komolyabban akar hasonlítani egy okostelefonéra, például van egy mindenhonnan kilépő gomb.

29

A fedélzeti rendszer egyre komolyabban akar hasonlítani egy okostelefonéra, például van egy mindenhonnan kilépő gomb.Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

Másik érthetetlen megoldás az indukciós töltőpad, amit úgy döntöttek meg, hogy nem látszik a töltődő telefon kijelzője. Tekinthetjük ezt egyfajta passzív népnevelésnek, de ha kifelé fordítják, vagy vízszintesen hagyják a padot, akkor esetleg navigálásnál le tudnék rá pillantani. Tudom, tükrözzem csak a telefont, mint a rendes emberek, mód van rá. 

HA kifelé döntik, rálátok a telefonom kijelzőjére. Lehet, hogy szándékos népnevelés?

29

HA kifelé döntik, rálátok a telefonom kijelzőjére. Lehet, hogy szándékos népnevelés?Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

Furcsa dolog ez, lassan két órája írom ezt a tesztet, de még csak eszembe sem jutott, milyen motor volt benne, vagy egyáltalán mi ez. Az apropó persze az, hogy ez már egy kombi változat, golful Variant, de nem lehet elmenni a szoftver mellett, hiszen egyfelől rengeteg szívást okozott a vállalatnak, másrészt sosem volt ez még olyan fontos, mint ma. Hogy érdemes-e ennyire belevinni a digitalizációt az autózásba, nem én fogom megfejteni, de az autógyártók egyre jogosabban rettegnek attól, hogy hamarosan jön egy telefongyártó Tesla és jobb autót csinál, mint ők.

Van, aki szerint flegmán néz a világra Itt tart a technika, egyre kisebb lámpatesteket lehet gyártani. Ez viszont pont egy kevésbé jól sikerült darab. Ez pedig a Volkswagen új logója, egyszerűen kikapcsolták a Wordben a Boldot.

29

Van, aki szerint flegmán néz a világraGaléria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

A jobb autó persze nehezen értelmezhető, meg hát a fent már emlegetett történelmi okokból kifolyólag Volkswagen nagyon érzi a kompaktot. De vajon azért lett etalon, mert tényleg jó, vagy mert nem voltak rendes riválisok? Az előző generációban komolyan azt éreztem, hogy van kényelmesebb, van jobban vezethető, van tágasabb, szóval vannak alaptulajdonságok, amiket esetleg mások jobban tudnak, de az összesítés végén a Golf jött ki győztesen. Viszont ma már közel sem ennyire egyértelmű az első hely.

Van valamilyen halovány utalás a kamu kipufogóra, de nem tolták túl

29

Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

Odaparkoltam például a Kia Proceed GT kombi mellé, és nehezen tudtam volna megindokolni a Golfot. Tudom, hagyományos márkaértékek mentén tervezték, és a Golf formai motívumai legalább olyan kegyetlenek, mint a Porsche 911 sziluettje. Lehet, hogy a Golf-vásárlók tehetnek mindenről, és ők várják el, hogy frissítésről frissítésre ugyanabba a semleges autóipari pH értékbe üljenek, nem tudom. Az biztos, hogy jó darabot vesztett a markánsságából, felismerhetően Golf, de kicsit olyan, mintha a tervezés elején még prémium okostelefonnak indult volna, aztán félúton kerekeket növesztett.

A balesetbiztonság és az egyre lejjebb faragott légellenállás viszont egyértelműen nyomot hagyott rajta, az autó eleje olyan, mint egy letaposott cipő orra, a kabinhoz képest aránytalanul alacsonyan van, talán leginkább ez az esetlenség oka. Mind tudjuk, mi lesz, ha a légellenállás határozza meg az autótervezést, de gondolom önök sem akarnak még több kettes Prius-szerű autót nézegetni, nekem is épp elég ez az egy a ház előtt. Inkább tervezzenek szép autókat.

A hátsó üléseket gombbal is dönthetjük a csomagtartóból.

29

A hátsó üléseket gombbal is dönthetjük a csomagtartóból.Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

610 literes a csomagtér, ami döntött ülésekkel 1642 literig bővíthető, vagyis hátsó ülésekkel nagyobb éppen csak nagyobbmint egy Kia Ceedé, de döntött támlával valamivel kisebb. Viszont a Golf kombi csomagtér tekintetében még az éppen kifutó C Merci kombit is veri (az csak 1480 liter), nem mintha a két vevőkörnek jelentékeny közös halmaza lenne, aki éppen a térfogat miatt dilemmázik. Viszont változott a padlólemez, így már nem dönthető síkba a hátsó ülés támlája. Közvetlen tapasztalataim nincsenek, de ha kétgyerekes ismerőseim pakolási szokásaiból indulok ki, két gyerekkel teljes értékű családi autó a Variant.

Szín, na az nincs sok. De legalább a háttérvilágítás színe választható

29

Szín, na az nincs sok. De legalább a háttérvilágítás színe választhatóGaléria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

Máig nem tudom eldönteni, hogy szeretem-e ezt a belteret. Az infotainmenten és a belőle fakadó ergonómia bakugrásokon már kidühöngtem magam, de esztétikailag nem tudok belekötni. A fekete kárpit – fekete bútorzat – szürke dekor összeállítás akkor is megmutatná melyik országból jön, ha mondjuk francia zászlóval akarná álcázni magát, de az elemek elhelyezése, a betétek illesztése, a szellőzők kivágása mind-mind végtelenül ízléses és finom. Megnéztem a konfigurátort, összerakhatunk olyan belteret, ami még mérhető életfunkciókra utal.

Ezzel az összeállítással sok helyet spórolnak, csak épp mire használhatjuk a helyet? Ez a panel az ID.3-ból jön A hiányzó gomb a menetmódválasztóé lenne

29

Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

A gombok eltüntetése persze jót tett a dizájnnak, a kardánalagúton világbajnok például a váltó előválasztó, a start- és a kézifék gomb. Pont amennyi kell, jó kezelni, és tetszik, hogy az előválasztót egy az egyben átemelték a 911-es Porschéból, vagyis egy alig gyufásdoboznyi kapcsolót lökdösünk. Sokkal jobb ez, mint mondjuk a Hyundai nyomógombos megoldása, jobban megvan a visszajelzés, hogy tényleg fokozatba raktuk az autót.

Nagyon igényes a bútorzat

29

Nagyon igényes a bútorzatGaléria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

Viszont a vas szintjén nézve a Golf eléggé rendben van, például a futómű szerintem a legjobb a kategóriában, pedig ez még nem is az erősebb motorokhoz járó multilink, hanem csak sima csatolt lengőkaros. Lehet fanyalogni, de több mint negyven éve csinálják és nagyon érzik. Minden a kompromisszumokról szól, nem olyan hajó, mint egy S Merci, nem olyan feszes, mint egy GTI, de a legáltalánosabb, hétköznapi felhasználáshoz más most nincs ennyire közel futóműben. Külön öröm, hogy a tesztautót nem gumizták túl: idejét sem tudom, mikor láttam utoljára 16-os nyári(!) kereket tesztautón, pufi /55-ös gumikkal, de ez az összeállítás mindent kihoz a Golfból, amit légrugó nélkül ki lehet. És talán pont a kis gördülési ellenállású gumik miatt döbbenetesen csendesen fut az autó.

Jól megy, keveset fogyaszt, de ez a váltó érdeme is.

29

Jól megy, keveset fogyaszt, de ez a váltó érdeme is.Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

Furcsa viszont, hogy a kormány kifejezetten gyorsra áttételezett, az autó nyugodalmas hangulatával eléggé szembemegy. Persze nem rossz, főleg, ha az ember néhanapján elengedi az istrángot, elég fickósat lehet vele menni. Már nem azt az aszfaltfelszedős fajtát, inkább a lendületőrzőset, de a lényeg, hogy a Golfot elég jó vezetni. Becsületes nevén ez egy Golf Variant Life 1.5 eTSI OPF DSG, vagyis az 1,5-ös, mild hibrid rásegítésű, nagyon tisztított kipufogógázú, hétsebességes duplakuplungos váltóval szerelt, 130 lóerős változat.

Ehhez mérten nem fogunk vele Subaru Imprezákat letúrni a Pilis szerpentinjein, de az döbbenet, hogy mennyire kerek egészként működik az autó ezzel a hajtással. Harmonikus végre a DSG is, szépen dolgozik a motor, lent tol, fent húz, és komikusan keveset fogyaszt, országúton a hat liter alatti értékek sem járnak önkínzással. Nyilván ehhez már sok műszaki trükk kell, hengerlekapcsolás, Miller-ciklus, vitorláztatás már rövidebb gázelvételeknél is, meg a már emlegetett rásegítés, és az is sokat segít, hogy a váltót nagyon jól hangolták a motorhoz.

 A csend megdöbbentő

29

A csend megdöbbentőGaléria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

A motorfék viszont épp a vitorláztatás miatt érdekes. Ha leszállunk a gázról a váltó szétkapcsol, hagyja gurulni az autót, viszont amint rásimítunk a fékre, azonnal visszagangol és besegít a motorfékre. Ha elég meredek lejtőn megyünk, és közben szállunk le a fékről, akkor motorfékkel tartja a korábban elért tempót. Szokni kell a működését, főleg, amikor az utolsó pár méter van a fékútból, mert bizonyos tempó alatt már nem tud tovább segíteni a motorfékkel, ilyenkor megint szétkapcsol, és hirtelen kevés a fékrendszer által kifejtett fékerő. Alapvetően pár nap alatt ráéreztem, de sokat segítettek a váltófülek is, akár előzéshez kellett visszaváltani, akár a motorfék állandósításához. Szintén megtöri még a békés csordogálást, hogy a ráfutásfigyelő elég érzékeny, vagy legalábbis a balkáni közlekedésünk sok neki, teljesen átlagos helyzetekben is üvölt, hogy meghalunk. Pedig a sávtartó és a radaros tempomat kifejezetten ügyesen működik.

Ne akarjanak nagyobbat, a hazai utakon rengeteget tesz az autó komfortjához.

29

Ne akarjanak nagyobbat, a hazai utakon rengeteget tesz az autó komfortjához.Galéria: Volkswagen Golf 8 Varian – 2021.

Nehéz egy mondatban összefoglalni ezt a Golfot. Tágas, kényelmes kombi, nagyon jó fogyasztással, remek futóművel, minőségi kivitelezéssel. Igen, az infotainment olyan, amilyen, és nagyjából annyi szerethető pontja van, mint egy kenyérpirítónak, viszont ezzel együtt is nagyon odatették magukat a mérnökök, a vas szintjén ez ma talán a legjobb kompakt. Ami a biteket illet, az meg vagy alakul, vagy nem. Ellenben – és ezt nagyon furcsa leírni – egész barátságos áron meg lehet kapni. A tesztautó listaára 10 millió és 36 ezer forint, a Life felszereltségen felül esőérzékelős ablaktörlő, háromzónás klíma, fűthető ülések, kormány, és tolatókamera került bele extraként. Ellenben, ha rákeresünk a kereskedések ajánlataira, 7 és 9 millió közt dob ki hasonló motorizáltságú és felszereltségű autókat, tekintve a jelenlegi újautó-árakat, ez egy méltányos ajánlat. Ha pedig valaki golfos, meg is fogja venni, de szerencsére a többieknek is van választék.

Értékelés: Ha az ember túlteszi magát a fedélzeti rendszeren, lesz egy jó autója. Nem szerethető, de jó autója. 

8/10. 

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: ujauto
Előző hír

Megkerülhetetlen a legújabb villanymotoros Mini

Következő hír

Családi mindenes, hihetetlen fogyasztással – Hyundai Santa Fe

admin

admin

Következő hír
Családi mindenes, hihetetlen fogyasztással – Hyundai Santa Fe

Családi mindenes, hihetetlen fogyasztással – Hyundai Santa Fe

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Üzemanyagot a rászorulóknak Horvátországban

Üzemanyagot a rászorulóknak Horvátországban

2022.06.29.
Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

2022.06.29.
30%-kal kevesebbet autóznak a szlovákok, amióta drágább a benzin

30%-kal kevesebbet autóznak a szlovákok, amióta drágább a benzin

2022.06.29.
Ne bántsd a kétlábú kutyát – Teszt: XEV Yoyo

Ne bántsd a kétlábú kutyát – Teszt: XEV Yoyo

2022.06.29.

Friss Hírek

Üzemanyagot a rászorulóknak Horvátországban

Üzemanyagot a rászorulóknak Horvátországban

2022.06.29.
Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

2022.06.29.
30%-kal kevesebbet autóznak a szlovákok, amióta drágább a benzin

30%-kal kevesebbet autóznak a szlovákok, amióta drágább a benzin

2022.06.29.
Ne bántsd a kétlábú kutyát – Teszt: XEV Yoyo

Ne bántsd a kétlábú kutyát – Teszt: XEV Yoyo

2022.06.29.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Üzemanyagot a rászorulóknak Horvátországban

Üzemanyagot a rászorulóknak Horvátországban

2022.06.29.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek