Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Mazda6 Sportkombi G194 AT Edition 100 teszt – Jól állnak neki az évek

2021.03.31.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

Nem ez az első alkalom, hogy jubileumi Mazda vendégeskedik a szerkesztőség garázsában, ám nem is bánjuk, hogy a japán márka szorgalmasan minden modelljéhez elérhetővé tette a centenáriumot ünneplő Edition 100 csomagot, amely főként különleges belső színeivel állít méltó emléket a 100 éves évfordulónak – ezúttal kombi változatban, nagy szívómotorral és a limitált kiadással fogtuk vallatóra az élete során már kétszer is frissült 6-ost.

A Mazda napra 2020 január 30-án ünnepelte 100 éves évfordulóját hirosimai központjában, de a japán vállalat érthető módon nem elégedett meg egy „szimpla” eseménnyel: a gyártó az elektromos MX-30 élesítése mellett az egész modellpalettára kiterjesztett és egyébként igazán finom csomaggal állít emléket évszázados történelmének.

100 éve él a Mazda név, méltó csomaggal ünnepel a gyártó

Az immáron 101 éve alapított Mazda magát bátor csapatnak tartja, nem véletlenül. Joggal, ugyanis a japánok útja máig merész lépésekkel van kikövezve. Hiszen olyan új tervezői és mérnöki megoldások tették emlékezetessé a 100 évüket, amelyekre mások nem voltak kaphatóak. 1991-ben a Mazda volt az első japán autógyártó, amely megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, ráadásul az elfeledett Wankel-motorral. Kereskedelmi forgalomba is hozták a bolygódugattyús motort az ikonikus Cosmo Sport 110S modellben, s egészen eddig az évtizedig életben tartottak a legendás RX-8 sportmodellel bezárólag.

Aztán persze ott a világ legnagyobb darabszámában eladott roadstere, az MX-5, vagy a szívómotorok egyedülálló életben tartása. Utóbbi esetében tényleg egyedülállóságról beszélhetünk, hiszen a kisautóktól eltekintve már mindenki turbómotorokkal él, egyedül a Mazda tartott ki 1,5 literes, kétliteres, valamint kettőfeles négyhengerese mellett, mi több, szériagyártásban a Mazda adott ki elsőként olyan, magas kompresszióviszonyú benzinmotort, amely képes kompressziógyújtással és szikragyújtással is üzemelni.

A prémium színvonal nem csupán a különkiadás sajátja

Összességében tehát tényleg merész ötletek köthetőek a Mazdához, dacára annak, hogy bizony a 90-es években és a kétezres évek elején a Zoom-Zoom korszakig maguk belefolytak a japán gyártók szürkeséggel megtöltött olvasztótégelyébe. A kilábalás aztán olyan jól sikerült, hogy a Mazda modellpalettája a jelenleg aktuális Kodo vonulatnak hála egészen látványos, az új 3-as például már-már tanulmányautókat megszégyenítően merész, de persze a mára már korossá vált 6-osnak sem kell panaszkodnia.

Ugyanis a középkategóriás modellnek van egy nagy szerencséje: tervezői 2012-ben olyan megnyerő és látványos formát alkottak neki, amely egy kis igazítással még most, 9 év elteltével is abszolút aktuális tud lenni. Az alapvetően dinamikus vonásokat viselő modell 3 éve a frissítés hatására eleganciával gazdagodott, amely változás oroszlánrészét az új, méhsejtmintás hűtőmaszk és egy adag króm adja. Érdekesség, hogy a csak Európának szánt kombi a rövidebb tengelytávú, 2007-ből eredeztethető platformra épül, míg a nyúlánkabb, globális piacra küldött szedán frissebb bázison nyugszik. Vagyis tesztautónk bizonyos részegységei immár 14 évesek, azaz nyugodtan nevezhetők kiforrottnak.

A szedán nyúlánkabb, a kombi rövidebb és öregebb alapokra épült

A Mazda6 korossága ellenére abszolút joggal kér helyet magának a piacon, a különkiadás pedig ízléses megoldásokkal igyekszik méltóképp zárni a hamarosan modellváltással búcsúzó középkategóriást. Ennek megfelelően egyedi „100 Years” felirattal ellátott kerékközepek, valamint stílusosan az első sárvédőre illesztett plakettek árulják el a gyöngyház fehér fényezés és a szürke felnik mellett, hogy itt bizony a centenáriumi példányról van szó.

Ez az elegancia pedig tökéletes kísérő ahhoz, amely a 100 éves jubileumot ünneplő csúcsváltozat belső terében fogad. Ott ugyanis kiváló minőségű, vajpuha bőrkárpitozás ölel körül minket, olyannyira, hogy a vastagon párnázott matériából a váltóalagút két oldalára és az ajtóra is bőven került. Ez már önmagában meggyőző tud lenni, és akkor még nem említettük a középkonzolon végighúzódó, szintén elegáns króm csíkot és a vele kellemes kontrasztot alkotó szálcsiszolt fém mintázatú betétet. A hangulatot leginkább a bőrök színkombinációja adja, a világos vaj és a borvörös nagyon is ízléses választás, miközben dicséret jár az ugyancsak vörös padlószőnyegért.

Ez a belső bizony nem szorul magyarázatra

Persze az utastérbe is jutott jubileumi plakett, a fejtámlák bőrkárpitjába nyomott logón felül a szőnyegen is fém táblácska tanúskodik a 100 éves kiadásról, mi több fém betétből még az ülésekre is jutott. Tényleg igényes és finom az összhatás, ezt kár is volna eltagadni tesztalanyunktól.

A 6-os hangulatban és minőségben túlmutat azon, amit a középkategóriás típusokban manapság tapasztalhatunk, és egy kicsit magával hoz a prémium autók bájából. Sőt, olyan hangulati pluszt ad, hogy egy autókereskedésben kívül-belül megcsodálva a modellt könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy már az adásvételi szerződés aláírásán morfondírozunk.

Igényes részletmegoldásokkal hat még frissnek – kívül és belül

A pontosan 4,8 méter hosszú kombi egyébiránt elöl-hátul kellően tágas, ráadásul a kisebb részleteket megfigyelve is abszolút elégedettek lehetünk: a kapcsolók szépek, szinte mindent feldob egy kis króm, a műszercsoport letisztult, mégis informatív, sőt, még a 8-colos központi kijelző is jó helyre került. Utóbbi mai szemmel már nem elég szép felbontású, sőt, kissé lassú és a grafikája is régiesnek hat. Ide bizony elkél a 3-asban megismert új rendszer a tűéles, szép ábrákkal tarkított szoftverrel együtt.

Menet közben azért már fény derül egy-két zavaró dologra, amelyek árnyalják az összképet. A magasabb személyek jobban örülnének, ha mélyebbre lehetne tenni az ülést, a tolatókamera borzalmas képminősége pedig különösen fájó, ahogy az érintős vezérlés nehézkessége is (csak akkor lehet használni az érintőpanelt, ha minden indulásnál elfogadjuk a nyilatkozatot, egyébként csak a tárcsával megoldott a menüben való navigálás). Legalább rendelkezésre áll az Apple CarPlay vagy Android Autó telefontükrözési megoldás is.

Csupán a központi rendszer korossága zavaró igazán

További jó hír, hogy a csúcsmodell szélvédőre vetített kijelzőt is kapott, ráadásul van ülés- és kormányfűtés, továbbá ülésszellőztetés is. Utóbbit a hangsúlyosan téli napokon nem tudtuk próbára tenni, az ülésfűtés viszont számunkra nagyon vékony középső sávban melengeti csak az egyébként kényelmes és jól tartó székeket.

A Mazda6 motorja mai szemmel igazi unikum. Egy 2,5 literes szívómotor 2021-ben már önmagában is az lenne, ráadásul az egység nincs teljesen eltompítva, így hangját hallatva érzelmi kapcsolatot is teremt a felhasználójával. Igaz, ez a hangszín nem éppen karakteres, a zajszint pedig kicsit magas akkor, amikor csak közepesen szeretnénk gyorsítani. Ezzel együtt a Mazda motorja megúszta részecskeszűrő nélkül a szigorúbb szabályozás és a WLTP érkezését, vagyis városi/rövid távú használatra jó szívvel merjük ajánlani, akár évtizedes viszonylatban is.

A kombi praktikumra hajt, a szedán inkább eleganciára

258 Nm nyomatéka ráadásul nagy lemaradást sem jelent a kis turbómotoros ellenlábasokhoz mérten, igaz, ez nem 1500-nál és nem is 2000-nél, hanem 4000-es fordulaton elérhető, így aztán többet kell ezt az erőforrást forgatni, ha ugyanúgy szeretnénk haladni. Ez pedig a kulturáltságra rányomja pecsétjét, de a sportos vezetőknek ezért is fog a szívükhöz nőni az egység, amely felül is lelkesen húz, de egyébként alul sem harmat gyenge.

Hiába forog arányaiban többet a 2,5-ös, valójában nem torkos a Mazda erőforrása, sőt, a ma már kevés fokozatúnak számító automata váltót és a nagy lökettérfogatot meghazudtolva egészen baráti évágyról számolhatunk be, ami a magas kompresszió számlájára is írható. Normakörünkön 6,8 litert kért, miközben a teszthét egészében sem evett többet 7,5 liternél. Mindez azt jelenti, hogy országúton akár 5 literre is apadhat az étvágy, miközben városban 7,5-8, pályán 72,-7,3 litert kortyol. Ebben szerepet játszik a jó áttételezés, az i-eLoop rendszer, valamint a hengerlekapcsolási képesség is.

Ezt a különkiadást nehezen fogjuk feledni

Amennyiben élvezetet is keresünk a szegmensben, a Mazda háza táján jó helyen járunk. A 6-os ugyanis egészen jó kormányzást és egészen direkt futóművet kapott, így pedig ténylegesen jó vezetési élményt szavatol. Ennek ellenére a rugózási komfort sem csorbul, kombink dinamikus és mégis komfortos, dacára a 19-es kerekeknek.

Érdemes számolni a minőségi és jó árú 6-ossal

Ha a helyenként idejétmúlt részleteken és a hangoskodó motoron felül tudunk emelkedni, akkor egy nagyon minőségi, élvezetes, praktikus és az erőforrása miatt egyedülálló autót húzhatunk be a hatossal, mi több a 100 éves különkiadás igazán ízlésesre sikeredett. Ráadásul árban is egészen jó a Mazda, hiszen csúcsfelszereltségű tesztalanyunk bőrrel, HUD-dal, ülésszellőztetéssel, napfénytetővel és a biztonsági asszisztensekkel felvértezve is 13,5 millió alatt marad.

A Peugeot a stílusos 508 kombit a 180 lovas turbó és a nyolcas automata párosával hasonlóan felszerelve pár százezerrel többért adja, s a nagy összehasonlítónkban is szereplő Opel Insignia Sports Tourer még ennél kicsit drágább a 200 lovas, szintén 1,6-os turbóval és a kilencfokozatú automatával. A Fordnál a 187 lovas öntöltő hibrid áll rendelkezésre listaáron 13 millió felett valamivel, egyébként csak dízellel kapható a kék oválosok középkategóriása. Érdekes, de szép lassan az SUV-k térhódítása kipusztítja a klasszikus középkategóriát is. Sebaj, a Mazda6 és a többiek azért még tartják a frontot.

[embedded content]

Néhány szóban

A különösen ízléses 100 éves jubileumi csomaggal továbbra is erős ajánlatként lép fel a Mazda6, amely kívülről még mindig tetszetősnek és modernnek hat, miközben (a csúcsverzió) belső tere túlmutat a kategória keretein és pazar minőségérzetet közvetít. A karakteres, egyedülálló benzines jó erőben van és fogyasztása is korrekt, igaz, a kelleténél többet hallatja jelenlétét. Főleg technológiai oldalról azért teret ad a javulásnak a modell, elég csak a központi rendszer korosságára gondolni, de így is kiegyensúlyozottan teljesít és tud meggyőző értékeket felmutatni ellenfeleivel szemben, főleg úgy, hogy közben árával is ügyesen bánik a forgalmazó.

Előnyök: Tágas utas- és csomagtér; A kategórián is túlmutató, kiváló anyagminőség; Jó erőben lévő, karakteres szívómotor; Kellemes rugózási kényelem és kiváló kanyarképességek; Jó felszereltség és kivételesen jó ár/érték arány

Hátrányok: Koros központi rendszer és borzasztó tolatókamera; Magas üléspozíció; A kelleténél zajosabb motor

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek
Alapadatok
Márka: Mazda
Modell: 6 Sportkombi G194 AT 100
Motor felépítési módja: Soros szívó benzinmotor
Hengerszám: 4
Szelepszám: 16
Lökettérfogat: 2488 cm3
Sűrítési arány: 13.0:1
Teljesítmény (max.): 194 LE (143 kW) / 6000
Forgatónyomaték: 258 nm / 4000
Legmagasabb fordulatszám: 6300
Erőátvitel
Tipus: Elsőkerékhajtás
Differenciálmű Nyitott
Váltómű Hatfokozatú automata
Futómű
Elöl: Kettős keresztlengőkaros
Hátul: Multilink
Kormányfordulat végállástól végállásig 2.8
Fordulókör 11.8 m
Fékek
Elöl: B.h. tárcsa
Hátul: Tárcsa
Kerekek
Abroncs típusa: Bridgestone Blizzak LM-25V
Méret elöl: 225/45 R19
Méret hátul: 225/45 R19
Karosszéria
Hosszúság: 4800 mm
Szélesség: 1840 mm
Magasság: 1480 mm
Tengelytáv: 2750 mm
Csomagtartó mérete (min – max): 522 – 1664 liter
Üzemanyagtartály mérete: 62 liter
Tömeg
Gyári üres tömeg: 1532 kg
Tömeg/teljesítmény arány: 7.9 kg/lóerő
Maximális megadott terhelhetőség: 563 kg
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári): 8.1 másodperc
Gyorsulás 0-100 km/h (mért): 7.8 másodperc
Végsebesség: 223 km/h
Sebesség legmagasabb fokozatban, 1000/perc-es főtengelyfordulatnál: 49 km/h
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál: 2050 főtengelyfordulat/perc
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál: 2670 főtengelyfordulat/perc
Gyorsulás
0-40 km/h: 2.22 mp
0-60 km/h: 3.71 mp
0-80 km/h: 5.51 mp
0-100 km/h: 7.79 mp
0-120 km/h: 10.6 mp
Zajszint
Alapjárat: 40 dB
100 km/h-nál: 64 dB
130 km/h-nál: 67 dB
Fogyasztás
Tesztfogyasztás: 7.5 liter/100 km
AutoPult normakör (min.): 6.8 liter/100 km
Mérési körülmények: 8 Celsius fok, szélcsend
Fogyasztás (gyári):
Város: 8.8 liter/100 km
Országút: 5.4 liter/100 km
Vegyes: 6.7 liter/100 km
CO2-kibocsátás: 153 g/km
Árak
Alapár: 11 739 900 Ft
Tesztautó ára: 13 389 900 Ft
Autó Pult normafelszereltség 3.0 11 866 800 Ft

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Tesztek
Előző hír

Negyed tonna a tetőre? A Subaru Outback Wilderness elbírja

Következő hír

Bemutatta konnektoros hibrid hajtását a Mercedes-AMG

admin

admin

Következő hír
Bemutatta konnektoros hibrid hajtását a Mercedes-AMG

Bemutatta konnektoros hibrid hajtását a Mercedes-AMG

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

2022.07.01.
Kézzel összerakott sportlimuzint kínál a Honda

Kézzel összerakott sportlimuzint kínál a Honda

2022.07.01.
Kassán épít karbonsemleges villanyautó-gyárat a Volvo

Kassán épít karbonsemleges villanyautó-gyárat a Volvo

2022.07.01.
F1: Élen a Ferrari, nyomában a Mercedes

F1: Élen a Ferrari, nyomában a Mercedes

2022.07.01.

Friss Hírek

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

2022.07.01.
Kézzel összerakott sportlimuzint kínál a Honda

Kézzel összerakott sportlimuzint kínál a Honda

2022.07.01.
Kassán épít karbonsemleges villanyautó-gyárat a Volvo

Kassán épít karbonsemleges villanyautó-gyárat a Volvo

2022.07.01.
F1: Élen a Ferrari, nyomában a Mercedes

F1: Élen a Ferrari, nyomában a Mercedes

2022.07.01.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

2022.07.01.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek