Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Minden nap élmény!

2021.03.28.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Vad röffenéssel indul be a motor az indítógomb megnyomása után. Mintha azt mondaná, hol voltál eddig, menjünk már autózni!

A sebességváltója fantasztikus. Feszes, karcos, fém a fémmel érzetű. Nagyon gyorsan, nagyon rövid úton lehet kapcsolni. Precíz, pontos, határozott érzetet ad. Ez a váltó egyértelműen nemcsak szükséges műszaki megoldás, hanem az autó egyik élményfaktora.

130-nál 3250-et forog a motor, ami jól jelzi, hogy a hatodik fokozatot sem arra találták ki, hogy fogyasztást csökkentsenek vele. A rövid hatodiknak városban jön ki az előnye, hiszen már alacsony sebességnél is kapcsolható. Sőt, az autó fedélzeti rendszere a műszerfalon jelzi is, hogy kapcsoljunk hatodikba már 50 km/óránál. És a legmeglepőbb, hogy gázadásra nem érezni, hogy megtorpanna a kocsi, mint más modellek ilyen esetben, hanem elindul.

Minden nap élmény! 9

Nem kell gyorsan hajtani az MX-5-tel, hogy átéljük a vezetési élményt

Meglepetés a kormányzása, no nem azért, mert jók a visszajelzései és közvetlen a kerekek irányítása, hanem, mert ezzel a direktséggel párhuzamosan az autó fordulékonysága sem veszett kárba. 10,4 méteres körben megfordul. A közvetlenségen úgy javítottak, hogy a kormánymű közelebb került az első kerekekhez miután az ND az első olyan MX-5, amelyet hidraulikus helyett elektromos kormányrásegítéssel szereltek.

Azt hihetnénk, hogy ezzel a fém tetővel jóval halkabb lesz az autó, mint vászontetős társai. Ám így is jelen vannak a zajok az autóban. A motorzaj, a gördülési zaj és szélzaj is egyértelműen velünk van autópályás tempónál. Felróható még a hátsó lengéscsillapítók puffogása nagyobb úthibákon.

Meglepő kettősség érződik az autó elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóművénél, hiszen kellően lágy ahhoz, hogy rosszabb úton is normálisan lehessen közlekedni, de elég feszes ahhoz, hogy különösen sportosan forduljunk a kocsival. Ám amikor hajszolni kezdjük, lobogós érzés jelenik meg, ami óvatosságra int. Nehéz túlvállalnia magát a vezetőnek, hiszen előbb jön meg a bizonytalanság érzése, mint amit egyébként a futómű tud.

Minden nap élmény! 10

Az utasok szinte a hátsó tengelyen ülnek

Az izgágaság, a kasztni játékossága mindvégig jelen van, könnyedén kimozdítható az autó fara, de végig könnyen uralható marad. Ez adja azt a különlegességet, hogy minden pillanatban, még lassú tempónál is bizsergető az MX-5 vezetése. Ha a boltba, a postára kell elugrani, azt is élvezzük. A 4000-től megjelenő több mint 200 Nm nyomaték elég hozzá, hogy kilendítsük a kocsi hátulját és a 185 lóerős teljesítmény pedig elég ahhoz, hogy ez egy rendes ív legyen.

Motorja már 1500-as fordulattól határozottan húz, 2500-4000 között pedig különösen elemében van. Ahogy megyünk feljebb, úgy épül fel egyenletesen a teljesítménye, ha akarjuk, 7500-ig is pörgethetjük. Vidáman forog oda is a motor, de ez csak versenypályán kell. E mellé előbb kissé öblös, majd egyre élesebb, karcosabb motorhang társul. Nincs szabadjára engedve, inkább olyan, amit a hétköznapokon is bármikor örömmel fogadunk.

A mai turbómotorokkal összevetve nincs örült vehemencia, viszont nagyon barátságos a teljesítményleadása és az 1,1 tonnás súllyal párosítva a dinamika is adott. Ráadásul takarékos is. Hétköznapi használat mellett hét liter alatt tartható a fogyasztása, sportos vezetés mellett sem eszik 8 liternél többet 100 kilométeren, ebbe pedig már komoly menetek is beleférnek.

Minden nap élmény! 11

A fedélzeti rendszer kezelőszerve kissé hátra került. A fontosabb funkciók a kormányról is elérhetőek

Ezek a műszaki részletek nem egy különösen gyors sportkocsivá állnak össze, mert az MX-5 nem az. Egy erősebb kompakt modell képes felvenni vele a versenyt. De ahogy a szerpentinen fordul, ahogy az egymást követő gyors kanyarokban mozog, ahogy a súlypontáthelyezést a fenekünkkel érezhetjük, az kiemelkedő.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: MazdaMazda MX-5MX-5Újautó-teszt
Előző hír

Tüzelőanyagcellás versenyautó fejlesztését segíti a Hyundai

Következő hír

Ezek az ország első elektromos kukásautói

admin

admin

Következő hír
Ezek az ország első elektromos kukásautói

Ezek az ország első elektromos kukásautói

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

2022.07.02.
A magyar határ közelében épül új autógyár

A magyar határ közelében épül új autógyár

2022.07.02.
Neked is lejárt a covid-műszakid? Erre számíts

Neked is lejárt a covid-műszakid? Erre számíts

2022.07.02.
Véget ér az autóprospektusok kora?

Véget ér az autóprospektusok kora?

2022.07.02.

Friss Hírek

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

2022.07.02.
A magyar határ közelében épül új autógyár

A magyar határ közelében épül új autógyár

2022.07.02.
Neked is lejárt a covid-műszakid? Erre számíts

Neked is lejárt a covid-műszakid? Erre számíts

2022.07.02.
Véget ér az autóprospektusok kora?

Véget ér az autóprospektusok kora?

2022.07.02.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

2022.07.02.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek