Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Méltóztassék takarodni előlem! – Teszt: Bentley Flying Spur V8 – 2021.

2021.03.22.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren
Hosszú és lapos. Több, mint öt méter hosszú, de kevesebb, mint másfél méter magas

51

Hosszú és lapos. Több, mint öt méter hosszú, de kevesebb, mint másfél méter magasGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Valami egészen valóságtól elrugaszkodott élmény ebben az autóban ülni. Úgy meg különösen, hogy egy kisautóból ül át az ember. Azokkal érdemesebbnek látszik szerényen meghúzódni a hazai utakon, megköszönni, ha megadják az elsőbbséget, és félrehúzódni, ha egy nagy német prémiumautó baljós árnya tűnik fel a visszapillantó tükörben. Egy Bentley-ben ülve ehhez képest visszájára fordul a világ. A magukat megállíthatatlan menőnek érző nagypályások úgy spriccelnek szét az útjából, mintha villám csapott volna közéjük. Vajon mitől van ez?

Az egyébként letaglózó menetteljesítményektől biztosan nem. Hiszen honnan tudnák, csak így ránézésre, hogy a Bentley Flying Spur végsebessége, még ezzel a kisebb, 550 lóerős, V8-as motorral is 318 km/h, és 4,1 másodperc alatt felpattan 0-ról 100 km/h-ra, kétszázig sem kell neki több 11 másodpercnél. Ráadásul lehet, hogy 0-100 km/h között még több ellenfele is akad, amely lehagyja, hiszen az Audi S8 3,8, a BMW 750i 3,9, a BMW M8 Gran Coupé 3,2 másodperc alatt képes ugyanerre. Kétszázig folytatva a sprintet viszont már ritkul az ellenfelek csapata, egyedül a 600 lóerős BMW M8 Gran Coupé teljesíti a feladatot (10,3 s), az Audi S8 (11,2 s) és a BMW 750i (14 s) is elmarad tőle.

Újra megjelentek a karosszérián a jellegzetes Bentley vonalak. Nem is olyan könnyű megvalósítani őket alumíniumból

51

Újra megjelentek a karosszérián a jellegzetes Bentley vonalak. Nem is olyan könnyű megvalósítani őket alumíniumbólGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Inkább talán a kiállása meggyőző. 5,3 méteres hosszával, kétméteres szélességével és a másfél métert éppen nem elérő magasságával. Amihez hozzájárul a hatalmas, függőlegesen bordázott hűtőrács látványa, amelynek a tetején ott trónol a külső behatásra villámgyorsan eltűnő, éjszaka kivilágítható embléma. A szárnyas B betű, ami alapján sejteni lehet, hogy egy ilyen autó alapárából simán kijön több mint két Audi S8-as (darabja 31 516 120 Ft), majdnem két BMW 750i (39 074 000 Ft), vagy másfél BMW M8 Gran Coupé (47 877 000 Ft). De ne kerteljünk tovább, a tekintély megalapozásához talán elég meggyőző a 162 300 eurós, azaz (napi árfolyamtól függően) 75 840 000 forintos ár, ami néhány extrával könnyedén feltornászható a másfélszeresére. A próbált példány ára tokkal, vonóval, üzembe helyezéssel és átadással kerek 240 ezer euró, azaz 112 millió forint.

Ha ennyire van mögöttünk, ne csodálkozzunk, ha újra előre nézünk, már csak a hátulját látjuk Swarowski kristályváza adta a mintát a LED fényszóró környezetéhez. Hölgyeknek és a távol-keleti vásárlóknak nagyon bejön Kamera kandikál a hűtőrácsból. Kétféle látószöget tud, és mosója is van

51

Swarowski kristályváza adta a mintát a LED fényszóró környezetéhez. Hölgyeknek és a távol-keleti vásárlóknak nagyon bejönGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Mit is adnak ennyi pénzért? Naná, hogy mérhetetlen luxust a spórolás legkisebb jele nélkül. Beülés után az első benyomást a látványon túl az illatok adják. A finom bőr, a nemes fa illata, amit ma már mesterségesen is elő tudnak idézni speciális sprékkel, akár egy szövetkárpitozású autóban is. Csakhogy ebben minden valódi, ráadásul már alapáron az. A bőrkárpit tizenöt északi, azaz svéd vagy norvég bika bőréből készül. Azért északi, mert ott kevesebb az élő állat bőrét a csípésével kilyuggató rovar, és azért bika, mert azok bőre nem nyúlik ki a vemhességek során, mint a teheneké. Teszik ezt nem minden ok nélkül, mert ennek a szintnek a vevőköre elvárja és felismeri a hibátlan, nagyon finom porozítású bőrt. Nem lehet őket akármivel megetetni!

Természetesen a fa is válogatott, 80 éves dió, és ami fémnek látszik, valóban az, legyen belső kilincs vagy csak egy kapcsoló szélének borítása. Ezzel együtt egyetlen helyen sikerült egy fedetlen műanyag felületet találni. Nem, nem a térképzseb legalján, hiszen ahhoz is hozzáérhetünk. A kormányoszlop burkolata készült műanyagból, persze teljesen sima és sorjamentes kivitelben.

Hűthető, fűthető, masszázst is ad és széltében-hosszában állítható. Az ülőlap hossza hézagmentesen változik

51

Hűthető, fűthető, masszázst is ad és széltében-hosszában állítható. Az ülőlap hossza hézagmentesen változikGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

A tetőtől talpig bőrbe öltöztetett első ülések – magától értetődően – elektromosan állíthatók, alapáron masszázsfunkcióval felszereltek, és a combtámasz úgy hosszabbítható, hogy nem keletkezik folytonossági hiány az ülés eleje és az ülőpárna között (lásd például BMW). Ugyanez igaz a hátsó ülésekre is, ahol az előző generációhoz képest csaknem 13 centivel növelt tengelytáv miatt könnyű kényelmesen elhelyezkedni. A felhajtható lábszár-támasz is jól jönne a teljes ellazuláshoz, de az majd csak a hosszított tengelytávú változattal együtt érkezik. Mintha a jelenlegi 3 méter 20 centis tengelytáv, ami alig kevesebb egy Fiat 500 teljes hosszánál, nem lenne elég. Persze egy bizonyos szint felett már egyértelműen nem az.

Állítható a hátsó ülés is, és masszázs is tartozik hozzá. Azért itt nehéz helyhiányra panaszkodni

51

Állítható a hátsó ülés is, és masszázs is tartozik hozzá. Azért itt nehéz helyhiányra panaszkodniGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

De nemcsak emiatt kétséges, hogy minden jövendőbeli tulajdonos elégedett lesz a jobb hátsó ülés nyújtotta szolgáltatásokkal. Nem, nem a napellenző rolókat fogja hiányolni, nem is feltétlenül a napfénytetőt (2525 euróért megvehető), de még csak azt a klímát sem, amely hatékonyan képes ellensúlyozni a napfénytetőn keresztül betörő napsugarak melegítő hatását. Nem. Egyrészt azon fog morgolódni, hogy az előtte levő ülés fejtámlája miatt nem lát ki, és azt használaton kívül nem lehet előrehajtani (egy Bentley-tulajtól kaptam a tippet, köszönet érte), a másik, hogy előtte lévő ülést csak úgy tudja hátulról előretolni, hogy a funkciót a középső érintőképernyőn kell kiválasztania, és csak azután tudja az ajtón lévő gombokkal elvégezni a feladatot. Miért nem tettek egy ülésválasztó kapcsolót az állító gombok mellé?

Faltól-falig valódi fa és igazi bőr. Az illatuk betölti az utasteret

51

Faltól-falig valódi fa és igazi bőr. Az illatuk betölti az utasteretGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Érintőképernyő természetesen nemcsak hátra jutott, hanem előre is, méghozzá 4820 euró ellenében nagyon látványos megjelenésben. Aki ugyanis hozzáad még ennyit az alapárhoz, alapesetben a diófa erezetét csodálhatja a műszerfal közepén. Azután egy gombnyomás, és a középrész máris magába fordul. Három krómkeretbe foglalt analóg műszer: óra, iránytű és külső hőmérő jelenik meg. Az érintőképernyő, ami egyben a kamerarendszer kijelzője is, a gomb újbóli megnyomásával varázsolható elő.

A szárnyas embléma közepén a B betűt kell megnyomni a csomagtartó kinyitásához Tessék csak megszámolni, hány kamera is van? A segédvonalak jól jönnek, amikor ezt a nagy testet kell manőverezni Segédvonalak az első kamera képén is. Szélesebb látószögre is lehet váltani

51

Tessék csak megszámolni, hány kamera is van? A segédvonalak jól jönnek, amikor ezt a nagy testet kell manőverezniGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

A kamerákat illetően a rendszer szó egyébként nem túlzás. Mind az első, mind a hátsó kamera lehet normál, vagy széles látószögű, az oldalsó kamerák pedig képesek felülnézeti képet adni az autóról. Ez egyébként egyáltalán nem felesleges extra, mert az alacsony ablakok és a megemelve is mély üléshelyzet miatt minden irányban nehéz a karosszéria kiterjedését felmérni. Ja, a kamerákhoz természetesen mosó is tartozik.

Két hagyományos körműszer, de persze már digitális kijelzőn megjelenítve

51

Két hagyományos körműszer, de persze már digitális kijelzőn megjelenítveGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Bár a kormány mögött, a műszeregységen az alapmotívum a két hagyományos kerek műszer, vagyis a fordulatszámmérő és a sebességmérő, ezek mégsem analóg műszerek. Képük egy digitális kijelzőn jelenik meg, számos egyéb információ társaságában. A kijelzett mennyiségek változtathatók is, méghozzá elég közérthető módon. Nem kell találgatni, mi merre van, a műszeregység tetején kis piktogramok jelzik, hogy a kormányon lévő gombokkal merre kell léptetni a fogyasztási adatoktól a navigáció, vagy a médiarendszer felé, esetleg vissza.

Ma már egy Bentley kormány sem lehet meg gombok nélkül. Mind kezelése egyértelmű és egyszerű

51

Ma már egy Bentley kormány sem lehet meg gombok nélkül. Mind kezelése egyértelmű és egyszerűGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Ez a megközelítés jellemző egyébként a Flying Spur teljes kezelőrendszerére. A gombok és a kijelzők munkamegosztása könnyen érthető és megtanulható. Minden, amit inkább gombbal nyomogatna az ember, így a klíma, a rádió, az ülésfűtés, -hűtés, a stop-start rendszer, az üzemmód kapcsolója, saját gombot kapott, míg az összetettebben megoldható beállítások az érintőképernyőn végezhetők el. Akad azért, amit nem olyan könnyű elővarázsolni a menüből, de ezek általában olyan ügyek, amiket amúgy is évente csak egyszer használnánk, vagy még annyiszor sem.

Épp annyi gomb van, hogy amit gyakran kezelünk azután ne kelljen az érintőképernyő menüjében kotorászni

51

Épp annyi gomb van, hogy amit gyakran kezelünk azután ne kelljen az érintőképernyő menüjében kotorászniGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

A modernt a hagyományossal ötvöző luxuskörnyezet alatt, némileg talán meglepő módon, már-már hamisítatlan sporttechnika lapul. A Flying Spur a Porsche által kidolgozott MSB (Modulare Standard Baukasten – moduláris alap építőkészlet) nevű padlólemezre épül, ugyanarra, mint a Porsche Panamera. A kisebbik motoros, azaz a V8-as Flying Spur annyival is közelebb áll a Panamerához, hogy a motorjuk és a hardvert tekintve a hajtásláncuk többi része is közös. Ugyanis itt is a Panamera Turbo 3996 köbcentis, 90 fokos főtengelyű, biturbó V8-as motorja dolgozik, a teljesítmény is azonos: 550 LE, illetve 770 Nm.

Arasznyi átmérőjű csöveken viharzik a levegő a hengersorok közé ékelt két turbóhoz (Levettük a burkolatot.)

51

Arasznyi átmérőjű csöveken viharzik a levegő a hengersorok közé ékelt két turbóhoz (Levettük a burkolatot.)Galéria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Ha beindítjuk, a főtengely forgattyúkarjainak 90 fokos elékeléséből adódó jellegzetes, minden motorrajongó lelkét megsimogató V8-as dorombolás épp csak annyira hallható az utastérben, hogy tudjuk, mi dolgozik elöl. A vaskos hangszigetelés miatt a zajok amúgy sem nagyon találnak utat az utastérbe, nyugodtan lehet suttogóra fogni a társalgást. Ezt csak magunk nehezíthetjük meg magunknak azzal, ha felcsavarjuk a 6660 euróba kerülő, 19 hangszórós, 2200 wattos Naim audiorendszert, igaz, akkor nyilván inkább annak kristálytiszta hangját akarjuk élvezni, semmint útitársainkét.

Nem olcsó a Naim hifi. 6660 Euró az ára, de 19 hangszórója van, a teljesítménye pedig 2200 W. Ja, és úgy szól, de úgy

51

Nem olcsó a Naim hifi. 6660 Euró az ára, de 19 hangszórója van, a teljesítménye pedig 2200 W. Ja, és úgy szól, de úgyGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

A zajokon kívül sem akad semmi, ami a városi cirkálást vagy az utazások nyugalmát megzavarhatná. Az üzemmódkapcsoló Bentley elnevezésű alapállásában, vagy Comfort beállításban a ZF gyártmányú és szintén Porsche eredetű nyolcfokozatú duplakuplungos váltó egy macska lépteinek puhaságával kapcsolgat a fokozatok között, a háromkamrás légrugókra és adaptív lengéscsillapítókra támaszkodó, elöl-hátul dupla keresztlengőkaros felfüggesztések a Mulliner csomaghoz járó (13 595 euró) 21-es kerekek ellenére nagy magabiztossággal nyelik el az úthibák pofonjait.

420 mm átmérőjű féktárcsa, tízdugattyús féknyereg a japán gyártmányú, zárványmentes, 21-es felni mögött. 318 km/h-ról tudni kell megállni

51

420 mm átmérőjű féktárcsa, tízdugattyús féknyereg a japán gyártmányú, zárványmentes, 21-es felni mögött. 318 km/h-ról tudni kell megállniGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Majdnem olyan, mintha csak siklanánk az út felett, és eközben az tűnik fel, hogy a Flying Spur mennyire nem érződik behemótnak a 2,3 tonnás saját tömege ellenére sem. Ebben persze szerepet kap a kormánymű változó áttételezése és az 5795 euróért megvásárolható összkerék-kormányzás, amivel csak akkora a háromméteresnél nagyobb tengelytávú, összkerékhajtású luxuscirkáló fordulóköre, mint némelyik kompakt autóé (11,46 m).

Előkelően suhanni, azt nagyon tud

51

Előkelően suhanni, azt nagyon tudGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Ez a Flying Spur egyik arca. Kényelmes luxus utazóautónak mutatja magát. Csendben, kényelemben, biztonságban szállítja utasait, miközben még a próbál kevesebbet zabálni, úgy, hogy kis fordulatszámon és terhelésnél a nyolcból lekapcsol négy hengert. Ilyenkor jobb benne hátul elterpeszkedni, élvezni a masszázst, vagy nézni egy filmet az első ülés hátuljába csúsztatható tableten. Csakhogy a Flying Spurnak van egy másik énje is, és ebben a V8-as talán még jobb is, mint a W12-es. Mert igaz, hogy a tizenkét hengeres 85 lóerővel erősebb, csakhogy 104 kilóval nehezebb is, és a tömegelosztása sem olyan kiegyensúlyozott. Márpedig ez nagyon nem közömbös, amikor megkérjük a sofőrt, hogy nyugodtan menjen pihenni, mert most mi jövünk a kormány mögött.

Nem vicc a skálázás. Ugyan a 360 kicsit sok, de 320-ig ellendülhet a virtuális mutató

51

Nem vicc a skálázás. Ugyan a 360 kicsit sok, de 320-ig ellendülhet a virtuális mutatóGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Üzemmódkapcsolót Sportba, és hajrá! A V8-asnak eszébe nem jut lekapcsolgatni a hengereit, élénkebben pörög fel a gázadásra és még a hanga is megjön. A váltó gyorsabban próbál váltogatni, kitartja az alacsonyabb fokozatot, hadd dolgozzon a motor, ám nem mindig oda vált, ahova mi gondolnánk. Ezért, aki komolyan gondolja a sportolást, a két kormány mögötti füllel nyugodtan vegye saját kezébe a dolgok irányítását. Bár a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó szerkezetileg azonos a Panameráéval, saját programot kapott, amit egyrészt az alumínium karosszériaelemek ellenére több, mint 300 kilóval nagyobb saját tömeg, továbbá az eltérő karakter indokol. Hiszen a Panamera mégiscsak egy luxus sportautó, míg a Flying Spur inkább sportos luxusautó.

Comfort állásban kényelmes, Sportban kemény a légrugós, adaptív csillapítású futómű

51

Comfort állásban kényelmes, Sportban kemény a légrugós, adaptív csillapítású futóműGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Természetesen a futómű is bekeményít, és együttműködve az összkerékhajtással, a nagy sebességnél a hátsó kerekeket az elsőkkel azonos irányba fordító összkerék-kormányzással, és nem utolsósorban az elöl 265/40 ZR 21-es, hátul 305/35 ZR 21-es gumikkal, félelmetes biztonsággal veszi a kanyarokat. Ahogy a gyorsulás olyan, amire a hazai autós közönség többsége nincs felkészülve, úgy a kanyarsebesség is egészen megdöbbentő. Aminél talán csak az a természetesség, magától értetődőség a még meglepőbb, ahogy az egészet a Flying Spur előadja. A méreteit ugyan nem tagadhatja le, de a súlyát igen. Az egészen szűk kanyarokat leszámítva, érzésre körülbelül olyan vezetni, mintha egy Audi RS5 vagy BMW M4 kaliberű autót. Ehhez persze hozzájárul a jól érezhető kormányzás és a nagyon finoman, egyenletesen adagolható, elöl 420 mm-es, oldalanként tízdugattyús, hátul 380 mm-es, oldalanként négydugattyús fékrendszer is.

Azért ez a jel jelent valamit. Kár, hogy belülről alig látni

51

Azért ez a jel jelent valamit. Kár, hogy belülről alig látniGaléria: Bentley Continental Flying Spur – 2021

Talán épp ezt a kettősséget érzik vonzónak azok, akik elgondolkoznak egy Bentley, és legfőképp a Flying Spur megvásárlásán. Ha éppen úgy tetszik, elegánsan és méltóságteljesen suhanhatnak tova, ha pedig másképp, akkor egy jó nagyot lehet csapatni vele. Olyat, aminek az élvezeti értéke egyáltalán nem lebecsülendő. És mindennek a tetejébe még azok is utat nyitnak előtte, akik a Flying Spur feltűnéséig azt gondolták, hogy őkörülöttük forog a világ.

Totalcar értékelés – Bentley V8 – 2021

Azon kevés autók közé tartozik, amelyeknél nyomát sem lehet találni a spórolásnak.
Minden a teljesítményről, a kényelemről és a luxusról szól. Mindezt csillagászati áron. A
V8-as Flying Spur viszont még így olcsóbb, és ráadásul jobban vezethető, mint a
nagyobb, W12-es változat, vagy bármely Rolls Royce.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: ujauto
Előző hír

Menőségi ugrás – Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV 4WD teszt

Következő hír

A Volkswagen újabb szöget vert a belső égésű motorok koporsójába

admin

admin

Következő hír
A Volkswagen újabb szöget vert a belső égésű motorok koporsójába

A Volkswagen újabb szöget vert a belső égésű motorok koporsójába

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

2022.08.17.
886 lovas, elegáns sportkocsi lesz a Polestar 6

886 lovas, elegáns sportkocsi lesz a Polestar 6

2022.08.17.
A Bentley nemet mondott a krómra az új Flying Spurrel

A Bentley nemet mondott a krómra az új Flying Spurrel

2022.08.17.
Több ezer gyorshajtót fogtak egy hét alatt a hazai utakon

Több ezer gyorshajtót fogtak egy hét alatt a hazai utakon

2022.08.17.

Friss Hírek

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

2022.08.17.
886 lovas, elegáns sportkocsi lesz a Polestar 6

886 lovas, elegáns sportkocsi lesz a Polestar 6

2022.08.17.
A Bentley nemet mondott a krómra az új Flying Spurrel

A Bentley nemet mondott a krómra az új Flying Spurrel

2022.08.17.
Több ezer gyorshajtót fogtak egy hét alatt a hazai utakon

Több ezer gyorshajtót fogtak egy hét alatt a hazai utakon

2022.08.17.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

2022.08.17.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek