Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

A Michelin új, környezettudatos abroncsot mutatott be – itt az e.Primacy

2021.03.20.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

Érdemes hozzászokni ahhoz, hogy a közeljövőben minden a fenntarthatóságról, a környezettudatosságról és az újrahasznosításról fog szólni az autóiparban. A zöld irány, mint eladható termék és a tényleges környezetkímélés szerencsés találkozása az abroncsok területén is fontos – erre kínál választ a Michelin az e.Primacy képében.

A gumisok szeretik az elektromos autókat, ugyanis a hirtelen érkező nyomatéktenger csak úgy falja az abroncsokat – a környezet viszont ennek nem örvend túlságosan. Erre részmegoldás, ha a korábbiaknál tartósabb és környezetkímélőbb abroncsok készülnek, amelyek a technológia fejlődésével tapadás tekintetében sem feltétlenül kötnek kompromisszumot. Az élettartam és az egyenletes teljesítmény tekintetében eddig is kiemelkedő Michelin új terméke nagyjából erről szól.

A lábnyom csökkentése, kompromisszumok nélkül

Az életciklus-elemzés alapjain fejlesztett Michelin e.Primacy változatlanul magas teljesítmény mellett igyekszik a negatív hatásokat csökkenteni. Az új abroncs A minősítést kapott üzemanyag-hatékonyság és B minősítést nedves tapadás kategóriában. Vagyis címkézés tekintetében a legjobb 1 százalékban foglal helyet.

Az alacsony gördülési ellenállás a jármű típusától függően számos előnnyel jár a tulajdonosok számára: a belső égésű motoros járművek esetén 100 kilométerenként akár 0,21 literrel csökkentheti a fogyasztást, amely az abroncs élettartamára vetítve megközelítően 30 ezer forint megtakarítást jelenthet – meglepő adat, igaz?

Az elektromos autók úgyis pazarlóan bánnak a gumikkal, így nem árt a tartósság növelése

A bolygónk számára fontos, hogy a becslés szerint az abroncs élettartama alatt 174 kg-mal csökken a CO2-kibocsátás, amely megfelel annak a mennyiségnek, amit a jármű 1600 kilométer megtétele során bocsátana ki. Továbbá elektromos járművek esetén az e.Primacy abroncs használata akár 7 százalékos hatótáv-növekedést is jelenthet (ez persze belső égésű motoros autókra is igaz, csak ott ez nem annyira szempont).

Az e.Primacy gyártásánál jelentkező széndioxid-kibocsátást a Michelin kompenzálja, vagyis a gyártás karbonsemleges, épp úgy, mint jónéhány prémium autó előállítása. A tervezés során fontos volt, hogy a gumi képességei tartósan fennálljanak, így a mérések szerint még 30 ezer megtett kilométer után is képes eleget tenni a nedves úton való fékezés kritériumainak.

A Citroen és a Toyota már használja – galéria

A 15 és 20 colos méretek között 56 különböző verzióban elérhető e.Primacy a normál személyautó-abroncs kategóriában zászlóshajó szerepre törekszik, és főként Európa számára, Európában készül. Nem meglepő, hogy az elmúlt hónapokban jó néhány autógyártó döntött úgy, hogy új modelljeit ezzel szereli fel. Így például a Citroën C4, a Citroën C5 Aircross, a DS4 Crossback és a Toyota Aygo is Michelin e.Primacy abroncsokkal lesz elérhető. Már csak a tapadásra vagyunk kíváncsiak, de hamarosan talán már ilyen tekintetben is szolgálhatunk teszteredménnyel.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Ömlik belőle a motorsport: Alfa Romeo Stelvio QV 2021 – Teszt és videó

Következő hír

F1: A Ferrari szinte teljesen lemondott az idei évről

admin

admin

Következő hír
F1: A Ferrari szinte teljesen lemondott az idei évről

F1: A Ferrari szinte teljesen lemondott az idei évről

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

2023.01.28.

Friss Hírek

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek