Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Még a vártnál is nagyobb csoda a legújabb Pagani

2021.03.19.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

A Pagani közel harminc éve készít autókat, és nyugodtan nevezhetjük áttekinthetőnek a modellpalettájukat: eddig összesen két típussal foglalkoztak. Mondjuk azt el kell ismerni, hogy a Zondából és a Huayrából egyaránt készültek különleges kivitelek. A Huayra R is egy ilyen extra megoldás – a minimálisan módosított külső ellenére nagyon is jelentős különbségekkel.

Ott van például a motor. A Pagani normál esetben a Mercedes-féle hatliteres V12-est építi az autóiba (két turbóval). De a Huayra R-be valami más, valami különlegesebb és valami igazán gyors kellett. Így aztán a Pagani összeállt a HWA AG-vel, vagyis a Mercedes-Benz versenysportért felelős részlegével.

Alig lépi át az egy tonnát: technikai szempontból megérte a hatalmas fejlesztés

A kooperáció végeredménye egy 850 lóerős és 750 newtonméteres, 9000-es fordulatszámra képest erőforrás lett. A cég közlése szerint a motor az ikonikus F1-es erőforrások hangján muzsikál – itt bele is hallgathatunk, szerintük igazuk van. A 12 henger mindegyikéhez azonos hosszúságú kipufogócső tartozik, és a külön felszerelhető hangtompítókkal a szigorúbb versenypályáknak megfelelő 110 decibeles korlátozásnak is megfelel az egység. Vagyis lefordítva alapból elmebeteg brutális hangosan szól.

Ha még nem említettük volna, a Huayra R kizárólag lezárt pályán közlekedhet, a forgalomba helyezhetőség esetében nem volt szempont. Szén és titán ötvözetéből készített vadonatúj monocoque vázában a motor és a váltó egyaránt teherviselő elemként funkcionál, ez utóbbi egyébként egy hatfokozatú, szinkronizálatlan szekvenciális egység. Igen, ez azt jelenti, hogy a Huayra R alapjaiban különbözik szerényebb testvéreitől – ez egy másik autó.

Fentről is jól látszik, fejlett a jármű aerodinamikája

Természetesen csak a hátsó kerekek hajtottak, felettük pedig egy pár aktív légterelő kapott helyet. Ők gondoskodnak az 1000 kg-os (!) leszorítóerőről, igaz, ehhez 320 km/órás sebességre kell gyorsítani. A Huayra R száraz tömege egyébként mindössze 1015 kg, így máris könnyebben emészthető a 2,6 millió eurós (közelít az egy milliárd forinthoz) vételár.

Nem egyszerű a beszállás, árban sem: nettó egymilliárd forintot érdemes félretenni

Drága móka lesz a Pagani Huayra R, de értékeljük a gyártó elszántságát: egy 30 darabos szériájú, rendszámra nem jogosult autó kedvéért fejlesztettek ki egy teljesen saját alapot és még egy motort is – nem is beszélve az olyan apróságokról, mint az egyedi kipufogórendszer. Jöhetnek a köridők!

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Új nemzedéket kap Magyarország legolcsóbb modellje

Következő hír

Még hogy halott! – rögtön két V12-es Lamborghini is debütál az idén

admin

admin

Következő hír
Még hogy halott! – rögtön két V12-es Lamborghini is debütál az idén

Még hogy halott! – rögtön két V12-es Lamborghini is debütál az idén

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.
BMW 223i Active Tourer teszt 2022

BMW 223i Active Tourer teszt 2022

2022.07.03.
Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

2022.07.03.
F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

2022.07.03.

Friss Hírek

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.
BMW 223i Active Tourer teszt 2022

BMW 223i Active Tourer teszt 2022

2022.07.03.
Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

2022.07.03.
F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

2022.07.03.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek