A Pagani közel harminc éve készít autókat, és nyugodtan nevezhetjük áttekinthetőnek a modellpalettájukat: eddig összesen két típussal foglalkoztak. Mondjuk azt el kell ismerni, hogy a Zondából és a Huayrából egyaránt készültek különleges kivitelek. A Huayra R is egy ilyen extra megoldás – a minimálisan módosított külső ellenére nagyon is jelentős különbségekkel.
Ott van például a motor. A Pagani normál esetben a Mercedes-féle hatliteres V12-est építi az autóiba (két turbóval). De a Huayra R-be valami más, valami különlegesebb és valami igazán gyors kellett. Így aztán a Pagani összeállt a HWA AG-vel, vagyis a Mercedes-Benz versenysportért felelős részlegével.
Alig lépi át az egy tonnát: technikai szempontból megérte a hatalmas fejlesztés
A kooperáció végeredménye egy 850 lóerős és 750 newtonméteres, 9000-es fordulatszámra képest erőforrás lett. A cég közlése szerint a motor az ikonikus F1-es erőforrások hangján muzsikál – itt bele is hallgathatunk, szerintük igazuk van. A 12 henger mindegyikéhez azonos hosszúságú kipufogócső tartozik, és a külön felszerelhető hangtompítókkal a szigorúbb versenypályáknak megfelelő 110 decibeles korlátozásnak is megfelel az egység. Vagyis lefordítva alapból elmebeteg brutális hangosan szól.
Ha még nem említettük volna, a Huayra R kizárólag lezárt pályán közlekedhet, a forgalomba helyezhetőség esetében nem volt szempont. Szén és titán ötvözetéből készített vadonatúj monocoque vázában a motor és a váltó egyaránt teherviselő elemként funkcionál, ez utóbbi egyébként egy hatfokozatú, szinkronizálatlan szekvenciális egység. Igen, ez azt jelenti, hogy a Huayra R alapjaiban különbözik szerényebb testvéreitől – ez egy másik autó.
Fentről is jól látszik, fejlett a jármű aerodinamikája
Természetesen csak a hátsó kerekek hajtottak, felettük pedig egy pár aktív légterelő kapott helyet. Ők gondoskodnak az 1000 kg-os (!) leszorítóerőről, igaz, ehhez 320 km/órás sebességre kell gyorsítani. A Huayra R száraz tömege egyébként mindössze 1015 kg, így máris könnyebben emészthető a 2,6 millió eurós (közelít az egy milliárd forinthoz) vételár.
Nem egyszerű a beszállás, árban sem: nettó egymilliárd forintot érdemes félretenni
Drága móka lesz a Pagani Huayra R, de értékeljük a gyártó elszántságát: egy 30 darabos szériájú, rendszámra nem jogosult autó kedvéért fejlesztettek ki egy teljesen saját alapot és még egy motort is – nem is beszélve az olyan apróságokról, mint az egyedi kipufogórendszer. Jöhetnek a köridők!