Az akkumulátorok jelentik a holnap égéstereit, a harc pedig már most ezen a színtéren folyik. Nem véletlen, hogy a technológiai elsőségre törekvő Porsche is komoly innovációkat tervez ilyen tekintetben, amelyből elsőként a márka csúcsmodelljei profitálhatnak. De ez csak a kezdet.
A Porsche a teljesen elektromos Taycannal új fejezetet nyitott a márka történelmében, a Cross Turismo személyében pedig tovább is lépett. Ez csak a kezdet – régóta nem titok, hogy a Macan következő generációja elektromos hajtással mutatkozik be, ami elég komoly lépés a vállalat részéről. Ehhez persze adott a Taycan technológiája, de a villanyautók rohamosan fejlődő szegmensében már akkor gondolkodni kell a továbblépésen, amikor még csak egy technológia piaci bevezetésére készülünk.
A Porsche pedig ezt meg is teszi: új akkumulátort tervez, amely grafit helyett szilikon anóddal lépne a konkurencia elé. A cél a nagyobb energiasűrűség (vagyis a kisebb tömeg vagy a nagyobb hatótáv) és a gyorsabb töltési idők elérése. A technológiát a fejlesztés első stádiumait követően élesben szeretné tesztelni a márka limitált példányszámú csúcsmodellekben és a motorsportban, az itt szerzett tapasztalatokból pedig később a nagyszériás újdonságok is profitálnának.
Új utakon? A szilikon anódos akkumulátor 30 százalékkal jobb energiasűrűséget és gyorsabb töltést ígér
Emellett az autógyártók kezdenek odafigyelni arra, hogy az akkuk Európában készüljenek – a Porsche sem lesz kivétel. A szilikonban rejlő nagy potenciált Oliver Blume márkavezető is elismerte interjújában, igaz, a megvalósíthatóság lehetőségeiről nem esett szó.
A technológia fejlesztése mellett a töltőhálózatra is kiemelt figyelmet fordít a márka. A részben általuk tulajdonolt Ionity töltőhálózata mellett saját Porsche töltőrendszer kiépítését is tervezik, amely megkönnyíthetné a főbb autópályás vonalakon a közlekedést. A Porsche töltőállomásokon egyszerre hat vagy tizenkét autó tölthetnek akár 350+ kW-os teljesítménnyel. A Taycan esetében jelenleg 270 kW a maximális energiafelvétel – ezt a szilikonos technológia a jelenlegi tesztek szerint 30 százalékkal növelné, ami pont 351 kW. „Az elektromobilitás fontos előfeltétele a gyors és kényelmes töltés. Éppen ezért jelenleg is dolgozunk saját töltőállomás-hálózatunk koncepcióján,” mondta a márkavezető.
A Taycan után itt az elektromos Cross Turismo – a villanyos Macan pedig felkészül
Emellett a gyártó az előállítást is rövidesen teljesen karbonsemlegessé teszi. Szép tervek – kíváncsian várjuk a fejleményeket.