Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Ez így elképesztő pazarlás – Teszt: Mercedes E 300 de 4Matic – 2021.

2021.03.18.
in Tesztek
0
0
SHARES
3
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren
Az stílus 2016 óta változatlanul barátságos, organikus

26

Az stílus 2016 óta változatlanul barátságos, organikusGaléria: Mercedes E 300 de – 2021.

Amit 1993 óta E osztályként ismerünk, az a Mercedes életében jóval régebbre nyúlik vissza: akár az 1953-tól gyártott Ponton is lehet a családfa állítás kiindulópontja. Onnan nézve a kilencedik generációnál tartunk, ezt frissítették tavaly, négy évvel a 2016-os bemutató után. Ekkor kapott négykerék-hajtást a dízel hibrid változat, ami ugyan felesleges túlbonyolításnak hangzik elsőre, de vezetve fölényes erő és elképesztő tapadás jön át belőle. Azaz tökéletesen beleillik abba képbe, ami az E osztályról fejben megjelenik előttem.

A 300 de neve tehát nem a német kiadást jelöli, hanem azt a változatot, amiben a 220 d-ből ismert kétliteres, négyhengeres, 194 lóerős, 400 Nm-es dízel mögé még beillesztettek egy villanymotort is, ami további 122 lóerőt és 440 Nm nyomatékot dob a közösbe. Együtt 306 lóerő rendszerteljesítménnyel és 700 Nm nyomatékkal tekerik meg a kilencfokozatú automata váltót, és azon keresztül mind a négy kereket. Ami például arra elég, hogy ha dízelmotoros hagyomány szerint 3000-es fordulatszámhoz célozzuk be az autópályás utazósebességet, akkor az 210 km/h. És a menetkészen 2,1 tonnás szedán vezetőüléséből ez tényleg erőlködés és hajcihő nélküli cirkálósebességnek tűnik, ami viccesen felesleges képesség ahhoz képest, hogy csak Németországban használhatjuk ki.

Több kereskedő szerint nehezen értékesíthető használtan a kék E vagy 5-ös BMW. Csak a fekete!

26

Több kereskedő szerint nehezen értékesíthető használtan a kék E vagy 5-ös BMW. Csak a fekete!Galéria: Mercedes E 300 de – 2021.

Érdekes módon a végsebesség viszont csak 235 km/h, pedig 4Matic nélkül ugyanez a hajtáslánc tudja a német autópályán kötelező kettőötvenet. Azonban az igazi döbbenet nem ez a tempó, hanem az, amivel sima országúton rombol végig az E 300 de. Fel nem foghatom, hogyan csinálták, de a futómű úgy tartja kordában még a rossz, töredezett, hullámos útfelület támadásait is, hogy közben egy pillanatra sem veszít a stabilitásból, egyre csak nagyobb és nagyobb tempóra tüzelve a kocsi szuperképességeitől megrészegült pilótát. Mindezt tekercsrugókkal és az Agility Control nevű állítható lengéscsillapítókkal, a légrugókra itt semmi szükség. Nem sportautó, mégis számos fickós kupét, kabriót vagy épp forró ferdehátút utasít simán maga mögé, ha való világban elérhető és fenntartható sebességről van szó.

A hátsó lökhárítóban van a Type 2 csatlakozó - villámtöltés nincs

26

A hátsó lökhárítóban van a Type 2 csatlakozó – villámtöltés nincsGaléria: Mercedes E 300 de – 2021.

Persze egy konnektoros hibridnél nem ezekkel szokott dicsekedni a gyártó, hanem az elektromos hatótávval, ami a hivatalos közlés szerint 54 kilométerre adódik. A kora tavaszi, hideg reggeleken kiírva sosem láttam többet 45-nél, és a fűtésigény miatt az is hamar harmincasokra olvadt, de ha balzsamos húsz fokban húzzuk le a konnektorról, egy fűtött garázsban, akkor valószínűleg tudja, amit kell. Ennél izgalmasabb viszont, hogy a minden este töltőre dugott kocsival 5,2 literes átlagot mértem, a teljesítményt kihasználva, ami ugyan odébb van a gyári szemfényvesztéstől (1,6 l/100km, lol!), de amúgy szerintem elég jó eredmény.

Hosszában áll a négyhengeres dízel, csak tetteti a fedél, hogy ilyen széles lenne

26

Hosszában áll a négyhengeres dízel, csak tetteti a fedél, hogy ilyen széles lenneGaléria: Mercedes E 300 de – 2021.

A hibrid hajtáslánchoz szükséges delejt azonban tenni kellett valahová, és a 13,5 kWh-s aksi miatt 540 literről 370 literre csökkent a csomagtartó mérete. Ez így számokban sem szép látvány, az igazán kellemetlen azonban azzal szembesülni, hogy ez úgy történt, hogy a csomagtér belső részét egy szép nagy doboz foglalta el. És nem ám függőlegesen, hogy a maradék azért legalább egységes tér lehessen, hanem vízszintesen, a padlóban lépcsőt alkotva. A tetejére betömködhetünk ezt-azt, mondjuk szabvány repülős gurulós táskából biztos idefér kettő, meg esetleg egy puha sporttáska még mellé, de ez kellemetlen tornamutatvány, a maradék tér pedig kínosan kicsi.

Látszólag alig változott a vezető környezete, de mégis sok az új az MBUX bevezetésével

26

Látszólag alig változott a vezető környezete, de mégis sok az új az MBUX bevezetésévelGaléria: Mercedes E 300 de – 2021.

Tény, hogy ez csak akkor számít, ha kettőnél többen utaznának az E osztállyal – egy-két ember cuccait azért be lehet rakni, és a mindennapi országjárással, városi jövés-menéssel sincs gond. Csak az a baj, hogy ezekre a feladatokra a hibrid E egyszerűen feleslegesen nagy és feleslegesen erős. Persze vágom én, hogy ezt az érvet az ilyen autót vásárlók nagy része körberöhögi, nem beszélve az GLE-X5-Q7 volánnál egyedül várost járó urakról és hölgyekről. Azért kell mégis megjegyeznem, mert a Mercedes E általában azzal tűnik ki a választékból, hogy az erőfölény és jó megjelenés mellé tágas és praktikus teret is kínál, hogy úgy mondjam: normális esetben ez az ész választása, a visszafogott, elegáns verziója a luxusnak. Hát ezt itt elfelejthetjük, marad a rongyrázás, meg a zöld rendszám.

Persze mindez igaz volt akkor is, amikor Sturcz Anti próbálta a hátsókerék-hajtású változatot, a 4Matic ugyanis csak havas-jeges úton tenne hozzá a témához. Az viszont legalább kiderült, hogy az E tekercsrugókkal is tökéletes, tehát ha a spórolás a cél, a légrugót elhagyhatjuk. Sőt, akkor már igazából az egész hibrid kócerájt elhagyhatjuk, hiszen 4Matic van az alapot adó 220d-hez is, ami háromszáz kilóval(!) könnyebb, rendes csomagtartója van, és országúton-autópályán biztosan nem eszik többet. Városban igen, de mivel a három mázsa súlytöbbletet éppen hárommillió forint ártöbbletért adja a 300 de 4Matic (listaár: 22,9 millió forint), van bőven mit tankolásra és parkolásra félretenni.

Nagyon kényelmes az E vezetőülése, rajta az Avantgarde belső széria kárpitja Hátul két fő számára fejedelmi, háromnak sem katasztrófa, bár a kardánalagút magas.

26

Galéria: Mercedes E 300 de – 2021.

Anti tesztje óta annyi változott igazából, hogy a frissített E osztály MBUX kezelőfelületet kapott, és ezt nem fogja mindenki szeretni. Hogy eltűnt a Command tekerőkapcsoló, az oké, nekem nem hiányzott. A központi, navigációs felület a tapipadon és érintve is viszonylag jól kezelhető, és állítólag a hangvezérlés se rossz, bár az inkább tulajdonosként kiismerhető, mert kell hozzá az összeszokás. Hanem míg az A osztály autóiban kivétel nélkül szerettem és jónak találtam a kormányon elhelyezett gombokat, ebben az E-ben érintős felület mind, és még csak nem is működnek valami frankón. Például az óracsoport vezérlésére szolgáló négyirányú kapcsoló tökéletesen intuitív volt az A-ban, itt viszont folyamatosan szenvedtem, mert sosem arra csúszott, amerre az ujjammal küldeni próbáltam. És továbbra is csak több lépcsőben lehet a lejátszott zenék közt váltani, nincs rá külön kapcsoló.

A kis táskába megy az egyik töltő, a másik a padló alá, de főszerepben a szépen kárpitozott akku-dobogó

26

A kis táskába megy az egyik töltő, a másik a padló alá, de főszerepben a szépen kárpitozott akku-dobogóGaléria: Mercedes E 300 de – 2021.

Ha hozzáveszem, hogy a hibrid hajtásláncnak sem találtam önálló kapcsolóját, tehát ha spórolni akartam a konnektorból betankolt árammal, akkor Sportba kellett tennem a kocsit, másként nem indult be a dízel, akkor az a vége, hogy hiába szenzációsan kényelmes az ülés, az E ergonómiája nem hibátlan. Apróságok ezek, a legtöbb tulaj megszokja őket, de ma már simán meg lehet ugorni a tökéleteset is, tehát az az érzésem, direkt mennek ezen az úton, az egyediség jelszava alatt. Ahogyan a konnektoros hibrid is biztosan direkt olyan-amilyen, hiszen ez elsősorban az Európai Unió felé, CO2-elszámolás szempontjából fontos modell. A tulajdonos meg majd megszokja, hiszen ez egy Mercedes.

A villanymotor egyedül is megfelelő erőt ad, de a két motor együtt repíti igazán a szekeret

26

A villanymotor egyedül is megfelelő erőt ad, de a két motor együtt repíti igazán a szekeretGaléria: Mercedes E 300 de – 2021.

Ide kattintva kereshet készleten lévő, új   Mercedeseket a Jóautókon   . .  

Totalcar értékelés – Mercedes-Benz E 300 de 4Matic – 2021

Csodálatos hajtáslánc és futómű, gyönyörű alak, finom anyagok mindenfelé, sajnos mégsem tökéletes a hibrid E. Az ergonómiában vannak hibák, de a csomagtartó az igazán komoly tévedés.

Népítélet – Mercedes-Benz E

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: nextc,ujauto
Előző hír

Figyelmet kérnek – a Kymco újdonságai

Következő hír

Retteghet a Golf? Jön az új Peugeot 308

admin

admin

Következő hír
Retteghet a Golf? Jön az új Peugeot 308

Retteghet a Golf? Jön az új Peugeot 308

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

2022.07.02.
A magyar határ közelében épül új autógyár

A magyar határ közelében épül új autógyár

2022.07.02.
Neked is lejárt a covid-műszakid? Erre számíts

Neked is lejárt a covid-műszakid? Erre számíts

2022.07.02.
Véget ér az autóprospektusok kora?

Véget ér az autóprospektusok kora?

2022.07.02.

Friss Hírek

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

2022.07.02.
A magyar határ közelében épül új autógyár

A magyar határ közelében épül új autógyár

2022.07.02.
Neked is lejárt a covid-műszakid? Erre számíts

Neked is lejárt a covid-műszakid? Erre számíts

2022.07.02.
Véget ér az autóprospektusok kora?

Véget ér az autóprospektusok kora?

2022.07.02.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

F1: Javult a Mercedes, Hamilton elégedett

2022.07.02.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek