A márka jelenlegi terveivel összhangban (amelyek a tervezett EU-s szabályozások következtében jöttek létre) az Audi befejezte az új belső égésű motorok fejlesztését: vagyis teljesen új motorgenerációra nem számíthatunk tőlük már soha. A fókuszban a jelenlegi egységek továbbfejlesztése lesz, illetve az elektromos hajtás.
Mindez Markus Duesmann erősítette meg, és nagyon erős állításnak tűnik, de valójában már több autómárka is nyilatkozhatna ilyeneket jelenleg. Az EU feltett szándéka ugyanis búcsúztatni a belsőégésű motorokat, ha szeretnék a fogyasztók, ha nem, ez pedig már most hatással van a nagyvállalatok stratégiájára. Az idők változnak, mondhatjuk, mégis feláll a szőr a hátunkon, ha azt kell leírnunk, hogy a jelenlegi tervek szerint már soha nem jelenthetünk be vadonatúj motort a több mint százéves gyökerekkel rendelkező gyártótól – és ez csak valaminek a kezdete.
Persze lesznek helyette elektromotorok, de a villanyautózás és az elektromos modellek teljesítménye legalább annyira szól az akkumulátorokról, mint ahogy annyira színes karakterek sem lesznek, mint eddig. A fejedelmi W12 utolsó premierje lehet a luxusra kihegyezett A8 Horch-ban való bemutatkozás, mint ahogy a V8-ak helyét is szépen lassan átveszik az alaposan feltöltött V6-osok és a konnektoros hibrid hajtások. A Győrrel szorosan összefonódott 2,5 literes, öthengeres turbómotor is már csak pár évig lesz velünk, a jelenlegi paletta továbbfejlesztése pedig valószínűleg nem a teljesítményről, mint inkább a különböző hibrid hajtásokkal való kompatibilitásról szól majd.
Négy év: 2025-re megtizedelődik a különleges belsőégésű motorok állománya
Érdekes, izgalmas és újszerű lesz az elektromos autózás, de nem csak egy hagyomány, hanem egy sor szín és íz tűnik el az autózásból, méghozzá nem is piaci igény és fejlődés, hanem politikai akarat és támogatás hatására.
Mi már napi szinten találkozunk a piacon olyan igényekkel, amire a régi technológia már nem kínálhat megoldást, de új alternatíva nincs. Sajnos az EU Euro 7-es szabályozása nem veszi figyelembe se az iparág lehetőségeit, se a fogyasztók igényeit, és egy olyan keretbe kényszerít minket az elektromos autózás előtérbe helyezésével, amely garantáltan kompromisszumot kíván. Nyilvánvaló, hogy környezetünk védelme érdekében kompromisszumokat kell kötnünk, azonban a jelenlegi technológiával erősen kétséges, hogy ez az irány egyáltalán kisebb lábnyommal jár-e.
Ezzel a pénzzel, ezzel a szándékkal és ezzel az energiával sokkal fontosabb területek reformját lehetne megkezdeni, igaz, tulajdonképpen a fogyasztásra alapuló gazdaság maga az, amely pazarlást szül. Innen nézve persze az is takarékoskodás az erőforrásokkal, ha csak olyan járműveket teszünk elérhetővé, amelyek drágák és nem visznek messzire. Ugyanakkor idézzük fel a tiszta és csendes városok kézzelfoghatóvá váló ábrándját, és máris átbillenünk a pozitív oldalra.
[embedded content]
Azért, ha rajtunk múlik, egy-egy V8 vagy V10 előkerül majd ünnepnapokon a távoli jövőben is.