Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Már nem fejleszt új belsőégésű motort az Audi

2021.03.16.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

A márka jelenlegi terveivel összhangban (amelyek a tervezett EU-s szabályozások következtében jöttek létre) az Audi befejezte az új belső égésű motorok fejlesztését: vagyis teljesen új motorgenerációra nem számíthatunk tőlük már soha. A fókuszban a jelenlegi egységek továbbfejlesztése lesz, illetve az elektromos hajtás.

Mindez Markus Duesmann erősítette meg, és nagyon erős állításnak tűnik, de valójában már több autómárka is nyilatkozhatna ilyeneket jelenleg. Az EU feltett szándéka ugyanis búcsúztatni a belsőégésű motorokat, ha szeretnék a fogyasztók, ha nem, ez pedig már most hatással van a nagyvállalatok stratégiájára. Az idők változnak, mondhatjuk, mégis feláll a szőr a hátunkon, ha azt kell leírnunk, hogy a jelenlegi tervek szerint már soha nem jelenthetünk be vadonatúj motort a több mint százéves gyökerekkel rendelkező gyártótól – és ez csak valaminek a kezdete.

Persze lesznek helyette elektromotorok, de a villanyautózás és az elektromos modellek teljesítménye legalább annyira szól az akkumulátorokról, mint ahogy annyira színes karakterek sem lesznek, mint eddig. A fejedelmi W12 utolsó premierje lehet a luxusra kihegyezett A8 Horch-ban való bemutatkozás, mint ahogy a V8-ak helyét is szépen lassan átveszik az alaposan feltöltött V6-osok és a konnektoros hibrid hajtások. A Győrrel szorosan összefonódott 2,5 literes, öthengeres turbómotor is már csak pár évig lesz velünk, a jelenlegi paletta továbbfejlesztése pedig valószínűleg nem a teljesítményről, mint inkább a különböző hibrid hajtásokkal való kompatibilitásról szól majd.

Négy év: 2025-re megtizedelődik a különleges belsőégésű motorok állománya

Érdekes, izgalmas és újszerű lesz az elektromos autózás, de nem csak egy hagyomány, hanem egy sor szín és íz tűnik el az autózásból, méghozzá nem is piaci igény és fejlődés, hanem politikai akarat és támogatás hatására.
Mi már napi szinten találkozunk a piacon olyan igényekkel, amire a régi technológia már nem kínálhat megoldást, de új alternatíva nincs. Sajnos az EU Euro 7-es szabályozása nem veszi figyelembe se az iparág lehetőségeit, se a fogyasztók igényeit, és egy olyan keretbe kényszerít minket az elektromos autózás előtérbe helyezésével, amely garantáltan kompromisszumot kíván. Nyilvánvaló, hogy környezetünk védelme érdekében kompromisszumokat kell kötnünk, azonban a jelenlegi technológiával erősen kétséges, hogy ez az irány egyáltalán kisebb lábnyommal jár-e.

Ezzel a pénzzel, ezzel a szándékkal és ezzel az energiával sokkal fontosabb területek reformját lehetne megkezdeni, igaz, tulajdonképpen a fogyasztásra alapuló gazdaság maga az, amely pazarlást szül. Innen nézve persze az is takarékoskodás az erőforrásokkal, ha csak olyan járműveket teszünk elérhetővé, amelyek drágák és nem visznek messzire. Ugyanakkor idézzük fel a tiszta és csendes városok kézzelfoghatóvá váló ábrándját, és máris átbillenünk a pozitív oldalra.

[embedded content]

Azért, ha rajtunk múlik, egy-egy V8 vagy V10 előkerül majd ünnepnapokon a távoli jövőben is.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

MNASZ hírek 2021 – Sporttanács határozatai

Következő hír

Újabb autógyártó véd meg a koronavírustól

admin

admin

Következő hír

Újabb autógyártó véd meg a koronavírustól

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.

Friss Hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek