Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Magazin

A gyorsulási adat már nem mérvadó többet a Lamborghininél

2021.03.16.
in Magazin
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Köszönhetően a szinte azonnal jelentkező nyomatékuknak és a viszonylag lineáris nyomatékgörbéjüknek, az elektromos autók teljesen más teljesítménymutatókat prezentálnak, és gyakorlatilag lassan feleslegessé válik a 0-100-as gyorsulás mérceként való alkalmazása.

Csak hogy egy példát említsek a három elektromotorral felvértezett, Tesla Model S Plaid Plus 1100 lóerős változata 1,99 mp alatt képes felgyorsulni álló helyzetből százra. Hasonlóképpen az olyan elektromos hajtáslánccal szerelt szupersportkocsik, mint a Rimac C_two vagy a Pininfarina Battista, szintén két másodperc körül futják a százas gyorsulást.

Ezeknek az extrém számoknak a hatására a szuperautók és a hiperautók gyártói újragondolták, hogyan is mérjék az autókat. Az új Huracan STO bevezetését követően a Lamborghini egyik főnöke, Francesco Scardaoni úgy gondolta, hogy manapság már az autó kezelhetősége lesz a legfontosabb ménymutató, nem pedig a gyorsulás vagy a végsebesség.

kék Lamborghini hátulról

„Tíz évvel ezelőtt, ha valaki megkérdezte, mi alapján mérnénk egy autó teljesítményét, akkor a gyorsulás, a maximális sebesség és a kezelhetőség lett volna a válasz” – mondta Scardaoni.

Aztán idővel a végsebesség már csak másodlagos szemponttá vált, és a gyorsulás volt a legfontosabb mutató. Scardaoni szerint viszont a kezelhetőség vitathatatlanul fontosabb tényező az autó teljesítményének mérésekor, mint a gyorsulás. Az autógyártóknak végül is nagyon egyszerű dicsekedni azzal, hogy az ilyen vagy olyan sportautó mennyi idő alatt gyorsul fel 100 km/órára egy egyenes útszakaszon, azonban az, hogy nagy sebességnél is megmaradjon az irányíthatóság, mi több, a hatalmas teljesítmény mellett élvezhető is legyen a vezetés, az már nagyobb kihívást jelent.

„Ami most a valódi különbséget jelenti, az az autó vezethetősége és kezelhetősége, hiszen hiába jó a gyorsulásod, de az autót nehéz kormányozni, nehéz kezelni, akkor nem élvezheted azt az örömöt, amit ezek az sportkocsik nyújtanának.” – nyilatkozta Scardaoni.

Ha kíváncsi vagy Lamborghini Gallardo élményvezetésünkre, nézd meg róla a videót!

[embedded content]

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Aktuális
Előző hír

Hogy ünnepli a jeles évfordulót a Skoda?

Következő hír

Aki ráérez, imádni fogja – Teszt: Mazda CX-30 Skyactiv-X Edition 100

admin

admin

Következő hír
Aki ráérez, imádni fogja – Teszt: Mazda CX-30 Skyactiv-X Edition 100

Aki ráérez, imádni fogja - Teszt: Mazda CX-30 Skyactiv-X Edition 100

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.

Friss Hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek