Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Sport

Østberg: Az R5-ös autóban csak jobb pilóta lettem

2021.03.14.
in Sport
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Mads Østbergnek 2018 végén, amikor a Citroen csapatfőnöke, Pierre Budar közölte vele, hogy 2019-ben már nem vezeti a Citroen C3 WRC-t, választania kellett, vagy haza megy és át gondolja a versenyzést, vagy beül az R5-be, vagy visszavonul a WRC versenyzéstől.

“Határozottan rossz időszak volt az. – mondta a Dirtfishnek Mads Østberg. Nem éreztem jól magam, mikor úgy döntöttem, hogy az R5-ös Citroenbe ülök. Komoly visszalépés volt ez. Időbe telt mire ezt el tudtam fogadni, de amikor elfogadtam, már nem tekintette vissza a múltba.”
Mads Østberg-Torstein Eriksen, Rally Finland 2018
A norvég versenyző még mindig szeretne visszaülni egy WRC-be, ezért is döntött úgy, hogy megpróbálja megvédeni tavalyi WRC2-es vb címét.
“Még mindig szeretnék visszatérni egy WRC-hez. Hiszek benne, hogy ez sikerülhet. Korábban már bebizonyítottam, hogy képes vagyok a többi WRC-s pilótával harcolni, és hiszek benne, hogy erre még mindig képes vagyok. Még mindig frissnek érzem magam, és úgy gondolom, még mindig jól vezetek. Igazából jobban vezetek, mint bármikor ezelőtt.”
A 33 éves Østberg úgy érzi, a Rally2-es autó csak jobb pilótává tette.
Mads Østberg-Torstein Eriksen, Rallye Deutschland 2019
“Úgy gondolom, hogy jobb versenyző lettem a Rally2-es autót vezetve. Itt a gyengébb autó miatt fent kell tartani a sebességet és sokkal többet kell az autóval dolgozni. Egy Rally2-es autó esetében elgondolkozik a pilóta, hogy hogyan és miként tudná tisztábban vezetni a járművet. A verseny pedig annyira szoros a WRC2-ben, hogy szinte minden kanyarban tökéletesen kell menni.”
A WRC2-ben várhatóan Andreas Mikkelsennel kell megharcolni a vb címvédésért Østbergnek. Honfitársa ugyanis a Montén nyerve és az Arctic Rallyn második helyen zárva 53 pontot gyűjtött és 24 ponttal előzi meg Esapekka Lappit és 28 ponttal az M-Sportos Adrien Fourmaux-t.
“Nagyon erősnek tűnik Andreas. Jó az autója és csapata is erős. Ugyanakkor nem félek senkitől a WRC2-ben, így Andreastól sem. Nyilván nehéz lesz megverni, de 2018-ban már sikerült legyőznöm. Akkor mindketten WRC-vel versenyeztünk, örülök, hogy idén harcolhatok vele. De Mikkelsen mellett ott lehet Esapekka Lappi is, ha több versenyen indul és ott van Adrien Fourmaux is. Nagy csata lesz.”
Østberg azonban nem szeretne a fiatal Kalle Rovanperával és Oliver Solberggel harcolni a WRC ülésért.
Mads Østberg-Torstein Eriksen, Monza Rally 2020
“Nem fogok harcolni Kalléval és Oliverrel sem. Kalle helye már biztos, míg Oliver helye is egyre biztosabbnak tűnik. Nem fogok az útjukba állni. Ahol úgy érzem helyem lenne, az egy olyan csapat, ahol az autót kell fejleszteni, vagy egy új csapat esetében a figyelmet kell felhívni. Ha egyszer a PSA Group még szeretne visszatérni a WRC kategóriába, akkor kész vagyok segíteni. A C3 R5-öt is szinte a semmiből kezdtem fejleszteni, most pedig van egy jó autónk. Megmutattam vele, hogy képes vagyok minden felületen harcolni vele és, hogy ebben a kategóriában a legjobbak között vagyok.”
Østberg azonban nemcsak a WRC2-ben fog indulni, hanem a magyar Rally1-es bajnokságban is, ahol jórészt aszfalton kell vezetnie a Tagai Racing által felkészített Citroen C3 Rally2-t.
“Izgatott vagyok a magyar versenyek nyújtotta lehetőség miatt. Nagyon jó, hogy több versenyen van módunk indulni. Ha megnézzük Andreas Mikkelsen terveit, akkor látjuk, hogy ő is sok versenyen indul idén. Most pedig ugyanezt mondhatjuk el mi is. Ez mindenképpen jó.”
“Mint mondtam korábban, nem éreztem jól magam 2018 végén. Úgy éreztem, hogy elvégeztem a feladatom akkor, és úgy éreztem, hogy megérdemeltem volna a WRC vezetését 2019-ben is. Akkor azonban azok a versenyzők kaptak lehetőséget, akik elmaradtak az eredményeimtől. Ezt azonban nem sajnálom és nem sajnálom magamat sem. Nagyon sokat tanultam az R5-ös autóban. Sokat tanultam a vezetés elméletéről és most boldognak érzem magam, nagyon boldognak.Sokat vezetek és nagyon élvezem, amit csinálok.”
Mads Østberg-Torestein Eriksen, Monza Rally 2020
Andreas Mikkelsen tavaly a Rally Hungary ERC futamon győzelmet szerzett a Topp-Cars Rally Team Skodájával, majd indult a Kanári-szigeteken is. A norvég versenyző az évet a Monza Rallyn az Eurosol Racing Team Hungary Fabia R5 Evojával zárta, győzelemmel. Idén Mikkelsen már a Toksport autójával versenyez a WRC2-ben és a hét futamos Eb-n is. Mikkelsen 15, míg Østberg jelen állás szerint 14 futamon áll rajthoz idén.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Andreas MikkelsenCitroen RacingEurosol Racing TeamMads OstbergORBRally1Toksport WRTTopp-Cars Rally Teamwrc
Előző hír

A szombathelyi ádáz csata ifj. Tóth és Benik között a 206 WRC-ből

Következő hír

Ogier: Oliverrel nehezebb volt harcolni, mint Petterrel

admin

admin

Következő hír
Ogier: Oliverrel nehezebb volt harcolni, mint Petterrel

Ogier: Oliverrel nehezebb volt harcolni, mint Petterrel

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.
A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

2023.01.27.
Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

2023.01.27.
Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

2023.01.27.

Friss Hírek

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.
A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

2023.01.27.
Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

2023.01.27.
Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

2023.01.27.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek