Az Egyesült Államokban is szaporodnak az elektromos autók. Az amerikaiak nem akarnak lemondani a megszokott méretekről, így a GMC Hummer, a Tesla Cybertruck, vagy éppen a Ford F-150 BEV sem egy pöttöm jószág. Nagyjából ebbe a sorba érkezik egy bizonyos Canoo nevű gyártó pickupja.
A Los Angeles-i cég nem kezdő a szakmában: egy kisbusz és egy áruszállító után rukkoltak elő a platós modellel. Ez a legfrissebb típus is futurisztikusra sikeredett, ráadásul számos érdekes funkcióval is bír. Az egyik legérdekesebb megoldás a plató: az alapból 180 centis rakodóhely 240 centisre is nyújtható, így álló helyzetben egészen komplex módon használható a felület.
A 180 centis plató kihajtva 240 centissé válik
A raktér további átalakítási lehetőséggel is rendelkezik. Rakományrendezővel és lehajtható oldalsó asztalokkal is ellátták, valamint egy kisebb fellépő segíti a könnyed be- és kirakodást. A beépített lépcső alatt beépített hűtő, elsősegély-készlet, laptop és egyéb kisebb tárgyak számára is van hely. A fejlesztés során hamar kiderült, hogy nyitott csomagtérajtónál nem látszanak a hagyományos hátsó lámpák, ezért függőleges fénycsíkot applikáltak az ajtók belső szélébe. A harmadik féklámpa egyébként fejlámpaként is funkcionál.
Kissé előrébb haladva egy lehajtható, szerszámtárolós munkaasztalt találunk, a különböző gépeket és eszközöket pedig számos elektromos csatlakozó várja. Amennyiben az alapkivitelnél is nagyobb tárolókapacitásra van szükség, fedett plató és még tetőcsomagtartó is kerülhet az autóra – akár az utóbbi időben divatba jött tetősátor is elérhető a pickuphoz, ha mondjuk erdőben alvós munkára szánnák a gépet.
Kompakt, sokoldaú, elektromos és nagyon erős is lehet a Canoo
És még mindig van tovább: a ‘motorháztető’ szintén egy üreget rejt, ráadásul a burkolat felhajtása után egy szépen kivilágított térbe helyezhetjük apróságainkat.
Műszaki fronton is akad érdekesség. Megvalósítható az egy- és kétmotoros kialakítás, a legerősebb változat 600 lóerőt és 750 newtonmétert tud. A hatótáv elérheti a 320 kilométert is, de ez az érték a 800 kilós vontatási kapacitás kihasználásával természetesen jelentősen csökkenhet.
Tele van kihajtható meglepetéssel
A multifunkciós jármű 18-as felniken, 265/60 R18-as abroncsokon gördül. Hosszúsága zárt ággyal 4677 mm, kihúzott fekhellyel már 5400 mm, szélessége és magassága egyaránt közel két méter, a tengelytáv pedig kerek 285 centi.
Az ígéretek szerint mechanikus kapcsolat nélküli kormányzással és szintén kizárólag bitekkel vezérelt fékekkel érkezik majd a márkajelzés nélküli autó. A Canoo szerint van annyira egyedi a formaterv (főleg az első és hátsó lámpákat igyekeztek jellegzetesre alakítani), hogy nincs szükség erre az ’elavult’ megoldásra.
A márkajelzést egyedi lámpatestekkel helyettesítik
Bár mindez jól hangzik, az ígéretes autóra egy picit még várni kell: 2023 előtt nem várható a szériagyártás beindulása, de az idei év második felétől már rendelhető lesz az autó. Az árak jelenleg nem ismertek, de biztosan lesz érdeklődés a külső eszközök egész napos töltésével is csupán hatótávolságának tizedét elveszítő, feltűnő járműre.