
Jelentős késéssel, múlt pénteken érkeztek meg a hibrid kitek a WRC gyártóihoz, akik azonban nincsenek elájulva a rendszertől.
A Dirtfish megtudta, sok probléma van azokkal a hibrid rendszerekkel, amiket a WRC gyártói kaptak a 2022-es autóik elkészítéséhez. E rendszer egyes részei nem működnek, míg más részek egyszerűen hiányoznak.
“Megértjük, hogy a jelenlegi világban sokan nehézségekkel küzdenek, de mi is ezt tesszük. – mondta a Dirtfish egyik forrása. Nagyon frusztráló, ha a rendszer nem úgy működik, ahogy előzetesen abban megállapodtunk. És az csak enyhe kifejezés, hogy frusztráló. Hogy tudjuk például működtetni a rendszert, ha nincs hozzá töltő?”
A hibrid rendszert gyártó Compact Dynamics vezérigazgatója, Oliver Blamberger elismeri, hogy valóban vannak problémák.
“Az eredeti tervünk az volt, hogy január 5-ig minden gyártónak eljuttassuk a rendszereket. – mondta Blamberger. Sajnos a járvány miatt a kínai beszállítóinknak problémáink voltak, amihez társultak azok a problémák, amivel a Kreisel találkozott az osztrák és német határon. Végül múlt pénteken sikerült leszállítanunk a rendszereket a gyártókhoz. Tavaly májusban kezdtük el a gyártását és 10 hónappal később már sikerült leszállítani, szerintem ez hatalmas siker!”
Mint arról már beszámoltunk, az M-Sport már beindította 2022-es autóját, míg a Toyota március végéig szeretné ezt megtenni. Ugyanakkor a Hyundai egyelőre csak szimulációs munkákat végez. Blamberger szerint a hibrid rendszerhez nem szükséges autó.
“A rendszert egy tesztpadra vagy az autóba lehet beszerelni, ezt pedig közöltük a csapatokkal. A második rendszert 2, a harmadikat 5 hét múlva fogjuk leszállítani. Minden rendszerünk átesett nálunk a teljes tesztelésen, melynek a teljesítmény és a megbízhatóság volt a célja. Az első rendszer nagyon jó eredményt ért el, aminek örülök. Amit még valóban nem sikerült leszállítani, az a külső töltő. Ehhez még 2 hétre van szükségünk. A rendszert addig padon vagy autóban való használathoz is feltölthető.”
Blamberger szerint nehéz volt a rendszer különböző részeit megvásárolni úgy, hogy adott határon belül kell mozognia az árnak.
“A világ minden tájáról kellett összeválogatnunk az alkatrészeket, amiknek nagyon változó az ára. Az egész hibrid rendszert 100 000 euróért kell leszállítanunk autónként, ez pedig nem nagy összeg az akkumulátorért, a tengelykapcsolóért, a kábelkötegért, ez erőelektronikáért és az elektromos motorért. A világ minden táján a legjobb árat kell megtalálnunk, ez pedig szintén a késés oka. Azt gondolom, hogy a jelenlegi nehéz világban 5 hét csúszás nagy sikernek számat.”
A hibrid rendszer 100 kW-ot képes leadni, másik 100 kW-ot pedig azon a területen, ahol ezt fel lehet majd használni. A rendszer képes lesz feltöltődni a szakaszok között.
“Az energia-visszanyerés a csapattól függ majd. A hibrid rendszer motorként és generátorként is működik majd. A szakaszok között akkumulátort töltenek, amit a következő szakaszon lehet használni. Ezenkívül pedig a városokban az autók képesek lesznek elektromos energiát használni. A plusz erőt adó rendszert csak egy rövidebb szakaszon lehet használni, inkább kanyarokban lehet plusz erőt produkálni vele, vagy a szakasz egy adott pontján.”