Az EQC utáni viszonylagos csendet megszakítva a Mercedes-Benz bemutatta vadonatúj elektromos modelljét, amely a GLA rokonaként a kompakt SUV kategóriában áll rajthoz. Az EQA pedig kövér akkumulátorral, bőséges teljesítménnyel és különféle hajtásláncokkal igyekszik majd a vásárlók kedvére tenni, nem utolsó sorban pedig a bűvös 20 milliós határ alatt is kínál villanyos beszállót a csillagos márka kínálatába.
A vadonatúj EQA alapjait a GLA adja, ám a szoros testvériséget nagymértékű átdolgozással igyekeztek semmisnek láttatni a Mercedes-Benz tervezői. Új lámpamegoldások végigfutó fényívekkel elöl-hátul, új hűtőrács, új lökhárító, karakteresebb színek és betétek, egyedi kijelzések belül – nagyjából ebből áll a kúra. Nagyobb átalakításra nincs is szükség, ugyanis az aktuális GLA is külső méreteihez képest kellően tágas, jó minőségű belső térrel állt rajthoz, igaz, az elektromos hajtáslánc helyigénye okán a csomagtartó mérete 435-ről 340 literesre csökkent.
A fényívvel összekötött hátsó lámpák egészen egyedi megjelenést biztosítanak
Viszont elektromos hajtásláncot köszönhetünk, méghozzá nettó 66,5 kWh-s akkumulátorral, amely a kompakt kínálat egyik legnagyobb akkupakkja. Ráadásul ez az adat csak a most bemutatott EQA 250-re vonatkozik – később nagyobb akkumulátor is érkezik, amely a WLTP normák szerint jó 500 kilométeres hatótávot biztosít. Jelen esetben 426 kilométerről szól a fáma, amelyet AC töltőn 11 kW-tal (azaz három fázison, ahol elérhető), DC töltőn pedig 100 kW-tal is pótolhatjuk – utóbbi esetben fél óra alatt 10-ről 80 százalékosra tölthető az akkumulátor.
190 lóerő, 400+ kilométeres hatótáv, gyors tölthetőség – jól hangzik
Az első kerekeket hajtó elektromotor 190 lóerőt és 375 Nm nyomatékot kínál – később lesz alapból hátul hajtó összkerékhajtású változat is, amely 272 lóerőt kínál. Addig viszont itt sem panaszkodhatunk különösebben a 8,9 másodperces 0-100-as sprint és a 160 km/h-s végsebesség láttán, igaz, ezek az adatok belsőégésű motor esetén inkább 150 lóerős erőforráshoz tartoznak, de itt a plusz tömeget is cipelni kell.
Belül egyedi betétek, színek és kijelzések az EQ-ság velejárói
Ha már cipelés: kérhető a modellhez kihajtható vonóhorog is, amivel legfeljebb 750 kilogrammot húzhatunk. Az EQA alapfelszereltsége egy picit gazdagabb, mint a GLA modelleké, igaz, cserébe már beszállónak is 19,372 millió forintos árral szemezhetünk. Ehhez mérten egy hasonló menetteljesítményekre képes GLA 200 csupán 12,6, a konnektoros hibrid GLA 250 e pedig 15,28 millió forint, miközben az igazi GLA 250 már 224 lóerővel autózza körbe az egész társaságot 14,77 millióért. Helyi károsanyag-kibocsátás nélkül viszont hosszabb távon csak az EQA mozog, szériában pedig kap bőr-szövet kárpitozást, 18 colos kerekeket és MBUX navigációs rendszert. Az Apple CarPlay, ülésfűtés és kétzónás automata klíma szentháromság még belefér, hogy még listaáron is a 20 milliós áron innen maradjunk. Persze áteshetünk könnyen a ló túloldalára is: egy mindenes, AMG Line kivitelű modell speciális, matt fényezéssel, 20 colos kerekekkel és minden földi jóval 27 millió fölé nyújtózhat. Innen van mit visszanyerni üzemeltetésből, amiben segíthet a kedvező karbantartás: 6 évnyi szerviz csomagban mindössze 541 ezer forintért megvásárolható, ami prémium szinten nem vészes, de ha belevesszük, hogy olajcserére sincs szükség, azért furcsa. Ha az egész 6 évet vagy 200.000 kilométert a kopóalkatrészek fizetős cseréje nélkül tudnánk le, akkor 1,432 milliót kell otthagyni – pedig elég valószínű, hogy a fékekhez meg a kuplunghoz ezen idő alatt sem kell nyúlni.
Már a tavasszal megérkezhetnek az első példányok a kereskedésekbe
Az EQA már rendelhető, az első példányok pedig hamarosan megérkeznek majd a márkakereskedésekbe.