Ugyan még előttünk áll az Audi Q4 E-Tron hivatalos bemutatója, mégis kezdhetünk ismerkedni a modell belső terével. Az ingolstadti gyártó első, szélesebb rétegnek szóló modellpárosa, az E-Tron, illetve az E-Tron Sportback után kialakulhatott bennünk egy kép a vállalat elektromos autóinak hangulatáról. Ha képesek vagyunk felidézni ezt a képet, máris a jövő hónapban érkező újdonság vezetőülésében érezhetjük magunkat.
A Q4 E-Tronban is a lassan megszokottá váló virtuális műszerfallal nézhetünk farkasszemet, továbbá a sima E-Tronból ismerős 10,1 hüvelykes – vagy a felárért választható 11,6 col átmérőjű – érintőképernyővel vezérelhetjük a fedélzeti rendszert. Ami újdonság, az magát a ’Hey, Audi’ vezényszóra haptákba vágó hangvezérlés, valamint a kiterjesztett valósággal operáló HUD. A hangutasítás nem is azért mókás, mert egy tartománnyal odébb már korábban kitaláltak valami nagyon hasonlót, hanem az Audi szó latin jelentése miatt. Mint azt sokan tudják, az Audi magyarul nagyjából a ’hallgass!’, vagy a ’figyelj!’ kifejezésként értelmezhető.
Hangvezérlés és kiterjesztett valóság: naprakész tudással érkezik az új villany-Audi
A kiterjesztett valóság kivetítőre csempészésekor nyilakat, kezdő- és végpontokat, illetve egyéb grafikus tájékoztatókat lát maga előtt a sofőr. Az autó előtti mintegy 10 méteres virtuális síkon jelennek meg az információk, a látómező még a háztartási televíziók között is decensnek számító 70 col (közel 180 centi). Vagyis minden körülmény adott az adatok széleskörű és könnyen leolvasható megjelenítéséhez.
Az utastér a külső méretekhez képest meglehetősen tágasnak ígérkezik. Az ID.3-mal közös MEB platformra épülő, 460 cm hosszú autó majd 280 centis tengelytávolsága garancia a nagyvonalú helykínálatra, miközben a csomagtartó az alacsonyan elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően hozza a belsőégésű motorral szerelt konkurensek kapacitását. Számos tároló várja az úti holmikat, de nem hiányozhatnak a pohártartók (2 db), és az USB aljzatok (4 db) sem. A hagyományosnak mondott, illetve a Nappa mellett mesterséges anyagból készült bőr kárpit is kerülhet az ülésekre – a legnemesebb matériát kizárólag az S-Line csomagos kivitelekben találjuk meg, míg a műbőrt a cég Dinamica nevű, velúrhatású anyaga egészíti ki.
[embedded content]
Az elektromos modell további részleteire sem kell már sokat várni, áprilisban tartják a sajtóeseményt.