Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Nagy adag ízelítőt kaptunk a Kia első ízig-vérig elektromos autójából

2021.03.09.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

A Hyundai nagyot lépett, és az Ioniq 5 személyében bemutatta első dedikált elektromos autóját. Az alapoktól elektromosnak tervezett E-GMP platformra épül majd fel a Kia saját megoldása, amelynek már a nevét is tudjuk.

Az EV6 teljesen új utakat járva egy modern megjelenésű kompakt crossover lesz, amelyet kimondottan elektromosnak szánt platformja kivételes helykihasználással ruház fel. A márka nem fukarkodott az ízelítőkből: a négy fotón minden irányból sejteti magát az újdonság.

Kupés tetőív és nagy tengelytáv

Leginkább persze a profil beszédes, amely lejtő tetővonalával, rövid csomagtérfedelével és magasra húzott hátsó lámpájával egy amolyan kupés crossovert tár elénk, amely elöl-hátul modern LED-es világítást kap.

Vélhetően méretek tekintetében is az Ioniq 5 környékére lövi be a Kia az újdonságot, az így adódó kb. 4,6-4,7 méteres hosszúság pedig abszolút családbarát jellemzőket tár elénk – főleg a láthatóan nagy tengelytávot is beleszámítva.

[embedded content]

Hajtásláncok terén vélhetően a Hyundai esetében már látott megoldásokat köszönthetjük, így álljanak most itt az ő adatai. Akkumulátorból rögtön kétféle akad, egy 58 és egy 72,6 kWh-s – a közös nevező a villanyautóhoz mérten egészen tisztességes, 185 km/h-s végsebesség. A kis akkukkal és hátsókerékhajtással az újdonság nagyjából 8,5 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet, amelyhez 170 lóerő és 350 Nm nyomaték segíti a modellt.

A látványos megjelenésen túl családbarát méretekre számíthatunk

Összkerékhajtás esetén hátul 163 lóerő és 350 Nm, elöl pedig 72 lóerő és 255 Nm segít a hajtásban, a nagyobb számok pedig áldásos hatással vannak a menetteljesítményekre is: az összesen 235 lóerő és 605 Nm már 6,1 másodperces 0-100-ra is elég.

Nagyobb akkuval nagyobb teljesítményre is számíthatunk: hátsókerékhajtással 217 lóerő és 350 Nm nyomaték szavatol 7,4 másodperces gyorsulást, összkerékhajtással pedig 211+95=306 lóerő és változatlanul 605 Nm nyomaték adja a csúcsmodellt, amely 5,2 másodperces 0-100-ával biztosan meglep majd sokakat.

[embedded content]

A Kia EV6 a Porsche Taycanhoz hasonlóan már 800 V-os elektromos architektúrát használ, amely gyorsabb töltést tesz lehetővé. 10 százalékról 80 százalékra csupán 18 perc alatt tölthetünk, amennyiben találunk 350 kW-os töltőt – másképp megfogalmazva 5 perc töltés elég a WLTP szerinti 100 kilométeres hatótávhoz. A maximális hatótáv kb. 480 kilométer környékén alakul majd.

Szerintünk hamarosan teljesen felkapcsolják a villanyt

Már csak a premier van hátra: szerintünk sokáig ez sem várat magára, egy év múlva ilyenkor pedig a kereskedésbe besétálva már biztosan megkaphatjuk a modellt.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Letiltották a terepre tervezett szupersportkocsit

Következő hír

Rajtra kész a világ leggyorsabb Paganija

admin

admin

Következő hír
Rajtra kész a világ leggyorsabb Paganija

Rajtra kész a világ leggyorsabb Paganija

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.

Friss Hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek