A Hyundai nagyot lépett, és az Ioniq 5 személyében bemutatta első dedikált elektromos autóját. Az alapoktól elektromosnak tervezett E-GMP platformra épül majd fel a Kia saját megoldása, amelynek már a nevét is tudjuk.
Az EV6 teljesen új utakat járva egy modern megjelenésű kompakt crossover lesz, amelyet kimondottan elektromosnak szánt platformja kivételes helykihasználással ruház fel. A márka nem fukarkodott az ízelítőkből: a négy fotón minden irányból sejteti magát az újdonság.
Kupés tetőív és nagy tengelytáv
Leginkább persze a profil beszédes, amely lejtő tetővonalával, rövid csomagtérfedelével és magasra húzott hátsó lámpájával egy amolyan kupés crossovert tár elénk, amely elöl-hátul modern LED-es világítást kap.
Vélhetően méretek tekintetében is az Ioniq 5 környékére lövi be a Kia az újdonságot, az így adódó kb. 4,6-4,7 méteres hosszúság pedig abszolút családbarát jellemzőket tár elénk – főleg a láthatóan nagy tengelytávot is beleszámítva.
[embedded content]
Hajtásláncok terén vélhetően a Hyundai esetében már látott megoldásokat köszönthetjük, így álljanak most itt az ő adatai. Akkumulátorból rögtön kétféle akad, egy 58 és egy 72,6 kWh-s – a közös nevező a villanyautóhoz mérten egészen tisztességes, 185 km/h-s végsebesség. A kis akkukkal és hátsókerékhajtással az újdonság nagyjából 8,5 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet, amelyhez 170 lóerő és 350 Nm nyomaték segíti a modellt.
A látványos megjelenésen túl családbarát méretekre számíthatunk
Összkerékhajtás esetén hátul 163 lóerő és 350 Nm, elöl pedig 72 lóerő és 255 Nm segít a hajtásban, a nagyobb számok pedig áldásos hatással vannak a menetteljesítményekre is: az összesen 235 lóerő és 605 Nm már 6,1 másodperces 0-100-ra is elég.
Nagyobb akkuval nagyobb teljesítményre is számíthatunk: hátsókerékhajtással 217 lóerő és 350 Nm nyomaték szavatol 7,4 másodperces gyorsulást, összkerékhajtással pedig 211+95=306 lóerő és változatlanul 605 Nm nyomaték adja a csúcsmodellt, amely 5,2 másodperces 0-100-ával biztosan meglep majd sokakat.
[embedded content]
A Kia EV6 a Porsche Taycanhoz hasonlóan már 800 V-os elektromos architektúrát használ, amely gyorsabb töltést tesz lehetővé. 10 százalékról 80 százalékra csupán 18 perc alatt tölthetünk, amennyiben találunk 350 kW-os töltőt – másképp megfogalmazva 5 perc töltés elég a WLTP szerinti 100 kilométeres hatótávhoz. A maximális hatótáv kb. 480 kilométer környékén alakul majd.
Szerintünk hamarosan teljesen felkapcsolják a villanyt
Már csak a premier van hátra: szerintünk sokáig ez sem várat magára, egy év múlva ilyenkor pedig a kereskedésbe besétálva már biztosan megkaphatjuk a modellt.