Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Ismét bevásárolt a Porsche a Rimac-ból

2021.03.08.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

A Rimac története az új korszak autóiparának újabb példátlan sikersztorija: a horvátországi vállalat 2009-ben startolt, akkor még csak távoli álomként látva egy teljesen elektromos hiperautót. Vitorláit viszont nagyon jó irányba, és mindenkinél korábban feszítette ki a vállalat, amelyet az egyre erősebb szelek magasra repítenek.

Az elmúlt években a Rimac sokezer lóerővel és jó pár jól működő prototípussal alátámasztotta szakértelmét, a megfelelő ígéreteket pedig komoly odafigyeléssel és erős pénzbefektetéssel hálálja meg a piac (lásd még: Tesla). Erre a tudásra már sokan szemet vetettek, de mind közül az egyebek mellett talán a korunk egyik elektromos úttörőjeként is aposztrofálható Porsche a legbefolyásosabb játékos. Ezt bizonyítja, hogy a 2018-as akvizíciót követően most ismét Rimac részvényeket vásároltak Zuffenhausenben, méghozzá 10 százalékot, így immár a köztes vásárlásokkal együtt a horvát vállalat 24 százaléka a Porsche tulajdona.

A Rimac ettől még független vállalat, igaz, a 70 milliós tőkebefektetés minden bizonnyal garantál némi előjogokat, főleg, ha beszállításról van szó. Márpedig a Porsche beszállítóként jelöli meg a Rimacot, amely már kipróbált és bizonyított 1000+ lóerős hajtásláncot szállíthat Zuffenhausenbe. Persze nem ők az egyedüliek, hiszen az Audi és a Hyundai is összedugta már a fejét a márkával, amely a jelek szerint tényleg nem akármilyen tudást halmozott fel.

Egyébként sem feltétlenül rossz dolog a Rimac részvényeit megvenni. Hamarosan ugyanis debütál sorozatgyártású autójuk, amely a C_Two projektnéven fejlődött éveken át, és természetesen minden tekintetben felülmúlja elődjét.

Nem csak gyors, mutatós is – galériaA Concept One egyébként pontosan 1088 lóerőt és 1600 Nm-es csúcsnyomatékot volt képes az aszfaltra vinni, aminek köszönhetően 2,5 másodperc alatt katapultált 100 km/h-s tempóra. Mindehhez egy 90 kWh-s akkumulátor szolgáltatta az energiát, amivel körülményektől függően akár 330 kilométert is meg tud tenni. Ez persze már a múlt, és a szemből és a hátulról egyaránt ismerős, de modernebb és talán még mutatósabb formákat felvonultató C_Two rengeteget fejlődött az elődhöz képest.

Természetesen az egyik legérdekesebb adat mindig a teljesítmény, így kezdjük is rögtön ezzel: az újdonság négy elektromotorból – amelyek természetesen összkerékhajtást biztosítanak – 1914 lóerőt csihol ki, míg csúcsnyomaték 2300 Nm-re adódik. A C_Two így 1,97 másodperc alatt képes teljesíteni a 0-100-as sprintet, de 300-ig sem kell több neki, mint 11,8 szekundum. Mindez még mindig semmi, hiszen elektromos létére 412 km/h-s végsebességre képes, ami (az egyébként nem igazán létező) kategóriájában teljesen egyedülálló.

Luxus, sportosság, modernség – galériaAz energiát egy 120 kWh-s akkumulátorból nyerik a villanymotorok, melynek köszönhetően a jóval elnézőbb NEDC ciklus szerint akár 650 km-t is képes megtenni az újdonság, noha ez a valóságban inkább 400-450 km körül lehet, de csak ha vissza tudjuk fogni magunkat. Mindenesetre a Rimac szerint a C_Two képes a maximális teljesítményét kihasználva megtenni két kört a Nürburgring-Nordschleifén, ami több mint 40 kilométert jelent – igen, ez elsőre nem hangzik túl soknak, de az autó teljesítményét tekintve bizony szép eredmény. A töltéssel persze meggyűlhet a bajunk, habár amennyiben van rá lehetőségünk, úgy 250 kW-os DC gyorstöltéssel akár kevesebb mint 30 perc alatt 80 %-ra tölthetjük az akkut.

A nagy teljesítmény mellé komoly fékhatásra is szükség van, így elöl és hátul egyaránt hatdugattyús Brembo féknyergek feszülnek a 390 mm-es karbon kerámia tárcsáknak. Egyébként szinte az egész autó karbonból és alumíniumból készült, de az elektromos rendszer miatt a súlya így is 50 kiló híján 2 tonna – habár a 4,75 méteres hossz és a közel 2 méteres szélesség tudatában ez nem annyira meglepő.

Az utastérben a luxus és a sportosság találkozik egymással: finom bőr és karbonbetétek alkotnak kellemes összhangot, miközben a digitális megjelenítők modern hangulatot teremtenek. A gyáriak szerint a kiemelkedő teljesítményhez a hétköznapokban is használható komfort társul, így a tulajdonsoknak nem kell lemondaniuk semmiről. Asszisztensrendszerekből sincs hiány, hiszen a vészfékrendszertől a sávtartón, az adaptív tempomaton és a félig önvezető rendszeren keresztül egészen a holttérfigyelőig minden megvan.

Az autóból az előd nyolc példányához képest rengeteg készül, hiszen a Rimac 150 darab legyártását tervezi, egyelőre ismeretlen áron. Ez persze nem zavarja a befektetőket, akik már közel kétéves várólistát hoztak létre még a gyártás megkezdése előtt.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Óriási lángokkal égett egy busz Ácson

Következő hír

Lebukott a Pest megyei műszakivizsga-állomás

admin

admin

Következő hír
Lebukott a Pest megyei műszakivizsga-állomás

Lebukott a Pest megyei műszakivizsga-állomás

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

2022.07.01.
Legördült az utolsó BMW i3 a gyártósorról

Legördült az utolsó BMW i3 a gyártósorról

2022.07.01.
Megint elhalasztják az F1 nagy szigorítását

Megint elhalasztják az F1 nagy szigorítását

2022.07.01.
Ebbe tényleg mindent beleraktak! – Erőmérő: Volvo XC90 T8 TWIN

Ebbe tényleg mindent beleraktak! – Erőmérő: Volvo XC90 T8 TWIN

2022.07.01.

Friss Hírek

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

2022.07.01.
Legördült az utolsó BMW i3 a gyártósorról

Legördült az utolsó BMW i3 a gyártósorról

2022.07.01.
Megint elhalasztják az F1 nagy szigorítását

Megint elhalasztják az F1 nagy szigorítását

2022.07.01.
Ebbe tényleg mindent beleraktak! – Erőmérő: Volvo XC90 T8 TWIN

Ebbe tényleg mindent beleraktak! – Erőmérő: Volvo XC90 T8 TWIN

2022.07.01.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

2022.07.01.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek