A Rimac története az új korszak autóiparának újabb példátlan sikersztorija: a horvátországi vállalat 2009-ben startolt, akkor még csak távoli álomként látva egy teljesen elektromos hiperautót. Vitorláit viszont nagyon jó irányba, és mindenkinél korábban feszítette ki a vállalat, amelyet az egyre erősebb szelek magasra repítenek.
Az elmúlt években a Rimac sokezer lóerővel és jó pár jól működő prototípussal alátámasztotta szakértelmét, a megfelelő ígéreteket pedig komoly odafigyeléssel és erős pénzbefektetéssel hálálja meg a piac (lásd még: Tesla). Erre a tudásra már sokan szemet vetettek, de mind közül az egyebek mellett talán a korunk egyik elektromos úttörőjeként is aposztrofálható Porsche a legbefolyásosabb játékos. Ezt bizonyítja, hogy a 2018-as akvizíciót követően most ismét Rimac részvényeket vásároltak Zuffenhausenben, méghozzá 10 százalékot, így immár a köztes vásárlásokkal együtt a horvát vállalat 24 százaléka a Porsche tulajdona.
A Rimac ettől még független vállalat, igaz, a 70 milliós tőkebefektetés minden bizonnyal garantál némi előjogokat, főleg, ha beszállításról van szó. Márpedig a Porsche beszállítóként jelöli meg a Rimacot, amely már kipróbált és bizonyított 1000+ lóerős hajtásláncot szállíthat Zuffenhausenbe. Persze nem ők az egyedüliek, hiszen az Audi és a Hyundai is összedugta már a fejét a márkával, amely a jelek szerint tényleg nem akármilyen tudást halmozott fel.
Egyébként sem feltétlenül rossz dolog a Rimac részvényeit megvenni. Hamarosan ugyanis debütál sorozatgyártású autójuk, amely a C_Two projektnéven fejlődött éveken át, és természetesen minden tekintetben felülmúlja elődjét.
Nem csak gyors, mutatós is – galériaA Concept One egyébként pontosan 1088 lóerőt és 1600 Nm-es csúcsnyomatékot volt képes az aszfaltra vinni, aminek köszönhetően 2,5 másodperc alatt katapultált 100 km/h-s tempóra. Mindehhez egy 90 kWh-s akkumulátor szolgáltatta az energiát, amivel körülményektől függően akár 330 kilométert is meg tud tenni. Ez persze már a múlt, és a szemből és a hátulról egyaránt ismerős, de modernebb és talán még mutatósabb formákat felvonultató C_Two rengeteget fejlődött az elődhöz képest.
Természetesen az egyik legérdekesebb adat mindig a teljesítmény, így kezdjük is rögtön ezzel: az újdonság négy elektromotorból – amelyek természetesen összkerékhajtást biztosítanak – 1914 lóerőt csihol ki, míg csúcsnyomaték 2300 Nm-re adódik. A C_Two így 1,97 másodperc alatt képes teljesíteni a 0-100-as sprintet, de 300-ig sem kell több neki, mint 11,8 szekundum. Mindez még mindig semmi, hiszen elektromos létére 412 km/h-s végsebességre képes, ami (az egyébként nem igazán létező) kategóriájában teljesen egyedülálló.
Luxus, sportosság, modernség – galériaAz energiát egy 120 kWh-s akkumulátorból nyerik a villanymotorok, melynek köszönhetően a jóval elnézőbb NEDC ciklus szerint akár 650 km-t is képes megtenni az újdonság, noha ez a valóságban inkább 400-450 km körül lehet, de csak ha vissza tudjuk fogni magunkat. Mindenesetre a Rimac szerint a C_Two képes a maximális teljesítményét kihasználva megtenni két kört a Nürburgring-Nordschleifén, ami több mint 40 kilométert jelent – igen, ez elsőre nem hangzik túl soknak, de az autó teljesítményét tekintve bizony szép eredmény. A töltéssel persze meggyűlhet a bajunk, habár amennyiben van rá lehetőségünk, úgy 250 kW-os DC gyorstöltéssel akár kevesebb mint 30 perc alatt 80 %-ra tölthetjük az akkut.
A nagy teljesítmény mellé komoly fékhatásra is szükség van, így elöl és hátul egyaránt hatdugattyús Brembo féknyergek feszülnek a 390 mm-es karbon kerámia tárcsáknak. Egyébként szinte az egész autó karbonból és alumíniumból készült, de az elektromos rendszer miatt a súlya így is 50 kiló híján 2 tonna – habár a 4,75 méteres hossz és a közel 2 méteres szélesség tudatában ez nem annyira meglepő.
Az utastérben a luxus és a sportosság találkozik egymással: finom bőr és karbonbetétek alkotnak kellemes összhangot, miközben a digitális megjelenítők modern hangulatot teremtenek. A gyáriak szerint a kiemelkedő teljesítményhez a hétköznapokban is használható komfort társul, így a tulajdonsoknak nem kell lemondaniuk semmiről. Asszisztensrendszerekből sincs hiány, hiszen a vészfékrendszertől a sávtartón, az adaptív tempomaton és a félig önvezető rendszeren keresztül egészen a holttérfigyelőig minden megvan.
Az autóból az előd nyolc példányához képest rengeteg készül, hiszen a Rimac 150 darab legyártását tervezi, egyelőre ismeretlen áron. Ez persze nem zavarja a befektetőket, akik már közel kétéves várólistát hoztak létre még a gyártás megkezdése előtt.