Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Magazin

Háromezerrel több Trabant járja a német utakat most, mint tíz éve

2021.03.08.
in Magazin
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Érdekes cikket adott ki a Die Welt magazin a Center Automotive Research érdekes statisztikáiból, ami a Németországban forgalomban lévő autók számát és megoszlását vizsgálta, konkrétan azt, hogy az miként változott az elmúlt bő tíz évben. Röviden: sokkal több az autó az országban, és még Trabantból is több van most, mint 2010-ben volt. 

Trabant 601 1

A németországi viszonyokat elemző statisztika legfontosabb tanulsága, hogy miközben az elmúlt évek európai közbeszédében egyre nagyobb teret kapott a tömeg- és közösségi közlekedés, a nagyvárosok egymás után szorítanák ki az autókat a központjaikból, a 10-es évek még masszívan az autózás terjedéséről szóltak. Még abban a Németországban is, ami hagyományosan autós ország; 2010-ben 41,7 milliós volt a forgalomba helyezett autóállomány, 2021 januárjára ez 48,2 millió autóra nőtt. Az országban így most 580 autó jut ezer emberre, ami ugyan még mindig nem kiemelkedő érték, Európában például Lengyelországban, Finnországban és Olaszországban is lényegesen magasabb ez a szám, az Egyesült-Államokban pedig 840 autó jut ezer lakosra.

Forgalomban lévő autók száma Németországban (millió darab)

Forgalomban lévő autók száma Németországban (millió darab)

A márkákra bontott statisztika hozta a nagy meglepetéseket. A legérdekesebb adat, hogy Trabantból ma 38 173 van forgalomba helyezve Németországban, nagyjából háromezerrel több, mint tíz éve. A harminc éve nem gyártott Trabikat az utóbbi években kezdték hazavinni és/vagy feltámasztani a németek, csak 2020 januárja és 2021 januárja között ezret regisztráltak belőle a hivatalok.

Az elmúlt évtized legnagyobb vesztese az Opel volt. Bár még most is 4,24 millió jár belőle német rendszámmal, ez húsz százalékkal kevesebb, mint 2010-ben volt. Hasonló mértékben bukott a Renault, a top10 egyetlen franciája, amiből ugyan még mindig van 1,74 millió Németországban, de ez már tizenhét százalékkal kevesebb mint az előző évtized  elején. 

nol

A 10-es évek egyik nagy nyertese a Hyundai volt, a koreai márka szinte a semmiből lépett a kilencedik helyre. 176 százalékot nőtt, aminél figyelemre méltóbb csak a honfitársa, a Kia megjelenése. Abból 2010-ben még éppen csak 22 ezer járt az országban, most pedig már 736 ezer van belőle, ami 3245 százalékos növekedés.

Az Opelt leszámítva a nagy német márkák mind erősödtek otthon. Volkswagenből már tízmilliónál több jár Németországban, ami 15 százalékkal több, mint tizenegy éve volt. Hasonló mértékben nőtt a Mercedes is, ami úgy a második, hogy 4,6 millió jár belőle, és a BMW valamint az Audi is jelentősen nőni tudtak a hazai piacon.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: News
Előző hír

Korrupció egy újabb műszaki vizsgaállomáson

Következő hír

Egy csokornyi autóval kedveskedik a Fiat a japán nőknek

admin

admin

Következő hír
Egy csokornyi autóval kedveskedik a Fiat a japán nőknek

Egy csokornyi autóval kedveskedik a Fiat a japán nőknek

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.

Friss Hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek