A Volkswagen aktuális buszát sokan kritizálták, hogy csak nagyvonalakban tér el a T5-ös elődtől, és ezen a T6.1-nek nevezett ráncfelvarrás sem sokat változtatott. Az új T7-es Multivan azonban sokkal merészebb hozzáállással készült, ami a beltérben is meglátszik.
A haszongépjárművek tekintetében még hatalmas fejlődési potenciál van, a műszaki fejlődés pedig rendre lehetővé teszi ezek felszabadítását. Mind a pickup modellek, mind a kisbuszok egyre közelebb kerülnek a személyautókhoz, mind kidolgozottságban, mind pedig vezethetőségben – a várhatóan az idei év második felében bemutatkozó T7 pedig pontosan ezt az utat járja majd be.
A letisztultabb, nagyobb felületeket határozott élekkel és múltidéző részletekkel tarkító új Multivan különlegessége a belső térben rejlik – a digitalizáció korát érintőgombok, képernyők és tapizós lehetőségek hada képviseli, amelyekhez a 8-as Golfból és az ID.3-ból érkezett az ihlet. Nem a legjobb helyről, vágják rá az új modellek átgondolatlanságát ismerők, és lehet, hogy igazuk is lesz, bár meg lennénk lepve, ha nem javítottak volna a használhatóságon az illetékesek.
A műszerfalat a 8-as Golf ihlette – ez nem biztos, hogy jó ómen, bár azóta sokat fejlődhetett
A karosszéria valamivel nagyobb lesz, miközben a tető kb. 60 milliméterrel alacsonyabban húzódik, ami többek között a légellenállást is csökkenti. Az MQB platformra történő váltás nem csak személyautósabb futóművet és viselkedést, de hibrid rendszereket is lehetővé tesz. Így biztosan ott lesz a kínálatban a GTE modellekből ismert konnektoros hibrid 240 lóerővel, meg persze a dízel és benzines modellek is, amelyek munkáját 48 V-os rendszer teszi sokoldalúbbá. Elektromos kiadásra ugyanakkor ne számítsunk, azt ugyanis a később érkező ID.Buzz hozza el.
Elektromos vonalon a modern retrót meglovagoló ID.Buzz szólhat nagyot
A T7 Multivan tehát csúcstechnikás, jól variálható személyautóként szál be a harcba a személyautós buszokat kereső tehetős vásárlók kegyeiért – de persze California néven kempingezős verzió is készül, végtére is a műfaj kimondottan nagy keresletnek örvend. Ugyanakkor az új alapok igazi haszongépjárműves bevetéshez nem alkalmasak, így ezt a célt továbbra is a 6.1 fogja kiszolgálni, amely vélhetően 2025-ig biztosan a T7 mellett marad a kínálat másik felén.
A premier az idei évben meg fog történni, az új technológia pedig az eddiginél jobb, személyautósabb és sokkal modernebb buszt hoz el, ennek megfelelően nagyobb árcédulával. 15 millió forint alatt ne is reménykedjünk…