A Porsche Taycan Cross Turismo megérkezett, vele pedig újabb taggal bővült a zuffenhauseni márka villanyautós kínálata. Ez bizony cseppet sem volt meglepő lépés: már lassan három éve láthattuk tanulmányként a típust. De hogyan tovább? Előkapjuk az üveggömböt és megjósoljuk.
A Porsche villanyforradalma igencsak sikeres. A Panamera és a Cayenne jó része már konnektoros hibridként érkezik az ügyfelekhez, a Taycanból alig bírnak eleget gyártani, és feltehetőleg a Cross Turismónak sem fordít hátat a piac.
Talán nem emlékeznek, de a márka jó másfél éve már kijelölte a maga útját, akkor ugyanis bejelentették, hogy a Macan új generációja is csak elektromos hajtással felvértezve folytatja. Az újdonság nem a Taycan egyedi J1 EV platformjára, hanem az új PPE platformra épül majd, amelyet konszernen belül más márkák is használnak majd. A premier idejéről hivatalos adat még nincs, de tekintve, hogy a jelenleg futó Macan már hét éves, a piacon pedig mindenki számára prioritás a gyors terjeszkedés, meg lennénk lepve, ha legkésőbb jövőre nem hullana le a lepel az első villanyos Porsche SUV-ról.
Elképzelhető, hogy terepes kiegészítők nélkül is megérkezik
A Taycan kínálata is tovább bővülhet. Elképzelhető, hogy bemutatkozik a Cross Turismo terepes kiegészítőket elhagyó, hagyományos kombi változata is – végtére is ehhez már minden adott. Műszakilag megoldható egy kabrió vagy kupé változat is, de erről az útról még hivatalos információ abszolút nem érkezett.
Mindenesetre azt tudjuk, hogy a jelenlegi tervek alapján a Porsche kínálata 80 százalékban teljesen elektromos lesz 2030-ig, így amikor sorra kerül a Panamera és a Cayenne utódlása, teljes bizonyossággal beszélhetünk majd villanyos változatról – de ez már a távolabbi jövő zenéje.