Ha azt mondjuk, Porsche Taycan, a zuffenhauseniek első elektromos autójára gondolunk. Egy olyan négyajtós kupéra/szedánra, aminek egészen kiváló, 0,22-es légellenállási együtthatója van, és a maximális hatékonyság érdekében még egy kétfokozatú sebességváltóval is ellátták. Amit házon belül leginkább a Panamerához lehetne hasonlítani. Annyiban is megáll a párhuzam, hogy a benzines (vagy éppen hibrid) változat kombi verziója, vagyis a Sport Turismo után a Taycan is megkapta a maga praktikus kivitelét.
A Porsche Taycan Cross Turismo nevében ráadásul nem véletlenül található meg a cross szócska. Nem csupán praktikusabbá varázsolták a Taycant, hanem igény szerint már-már crossoveres megoldásokat is találhatunk rajta. A hagyományos Taycannál 20 mm-rel magasabbra nő a kombi változat, ráadásul az opcionális Off Road Design csomag további 10 mm-t emel az autón. A műanyag rátétek szinte SUV-s megjelenést kölcsönöznek a Porschének, így már nem is olyan meglepő a murvás utakra optimalizált üzemmód megléte.
Murva járásra fejlesztett üzemmód és kerékpárszállító: mindkettő természetesnek tűnik a Cross Turismón
A hátsó ablaktörlős modell kizárólag légrugózással és két motorral, vagyis összkerékhajtással készül. Az alapmodell egyébként a Taycan Cross Turismo 4, amely a lejtős hátú karosszériához nem választható opció. (A sima Taycan vagy hátsókerekes, vagy négykerékhajtásúként már legalább a 4S szinten áll.) A 380 lóerős alapváltozat 5,1 másodpeces 0–100-ra, illetve túltöltéssel akár 476 lóerőre is képes, végsebessége 220 km/h. A 4S vonatkozó értékei: 490/571 LE, 4,1 másodperc, valamint 240 km/h.
A Turbó verzió 625/680 lóerőre képes, itt már elérünk a 250 km/órás végsebességig. A sprintidő 3,3 másodperc, ennél a 2358 kg-os Turbo S még négy tizeddel gyorsabb, miközben a 625/761 lovas motor ugyanúgy 250 km/h-ra képes, mint az eggyel szerényebb megoldás. A hatótávok 388 és 456 km között szórnak WLTP szerint, a hivatalos fogyasztási adatok pedig 22,4 és 26,4 kWh között alakulnak. 270 kW-os töltőoszlopon 22,5 perc alatt 80 százalékra púpozható az 5 százalékra lemerült akkumulátor, otthoni töltésnél pedig 11 kW-tal számolhatunk.
Éppencsak magasabb, de kívánságra körbeműanyagozva is kérhető
A 20 vagy 21 hüvelykes felnik mellett fontos elem az alapfelszereltség részét képező üvegtető. Az általában fejtércsökkentő extra a Cross Turismo első sorában majdnem egy centivel tágasabb függőleges térkínálatot jelent, hátul még ennél is nagyobb a különbség: 47 mm-rel szellősebb a családbarát kivitel. A kombi karosszériát választva öblösebb, egészen pontosan 446 literes csomagtartót (+39 liter a sima Taycanhoz képest) is kapunk a pénzünkért.
Ami Németországban legalább 93.635 euró, vagyis átszámítva, átáfázva kb. 36 millió forinttól indul a kaland. A vételár különböző extrák révén tovább emelkedhet, méghozzá meredeken, amit csak minimálisan kompenzál az akár 290 kW-tal visszatápláló motorfékes üzemmód – pontosabban az általa megspórolt energia és az így megkímélt fékalkatrészek.