A Renault Arkana lehet az első a tömeggyártók által forgalmazott SUV kupék sorában. Mert igaz ugyan, hogy a lejtős tetőívű emelt autók napjaink slágerének számítanak, de a kompakt osztályban a franciák autója debütálhat leghamarabb: még a tavasszal.
A 4568 mm hosszúságú modell akár hibrid technológiával, tágas (513, illetve a hibrid verzió esetében 480 literes kapacitású) csomagtartóval, R.S. Line kivitelben pedig még némi extra vezetési élménnyel jelentkezik be. Ötcsillagos töréstesztjével tovább viszi a márka hagyományait, miközben globális modellként az Európán kívüli piacokon is jó szereplést várnak tőle.
Lejtős tetőívet kapott az emelt karosszéria
Az Arkana a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség moduláris, CMF-B jelű építőkészletére épül – akárcsak a Clio és a Captur. A gyártás helyszíne egy kissé meglepő módon Dél-Korea, de mivel Samsungként is árulják az autót, messze nincs szó csodáról.
A hétféle árnyalat mellett fekete tetővel, illetve 17 vagy 18 colos felnikkel lehet feldobni az autó megjelenését. Az R.S. Line-hoz narancssárga fényezés, fekete kiegészítők, piros betétes lökhárítók, dupla kipufogóvégződés és egyedi, Silverstone keréktárcsák járnak.
Lökhárítóbetét is jár az R.S. Line szinthez
A sportos verzió utasterében karbonszálas műanyag, piros cérnával szegett kárpitok, alu pedálok és az elmaradhatatlan jelvények sorakoznak. Érdemes tudni, hogy az R.S. Line-hoz is kérhető az E-Tech Hybrid motor.
Ez a benzin-elektromos hajtáslánc már ismerős lehet a Clio E-Tech-ből. A 145 lóerős teljesítményű erőforráshoz összesen 150 szabadalom kapcsolódik, így joggal nevezhető újszerűnek az 1,6 literes (94 lóerős, nem mellesleg részecskeszűrős) benzines, a 49 lóerős villanymotor, valamint a 20 lóerőt leadni képes indítómotor-generátor alkotta egység.
Több, hasonló építési elvá autóra számíthatunk a következő években
A csomagtartóban kapott helyet a 230 V-os, 1,2 kWh kapacitású akkumulátor. A városi üzem akár 80 százalékában (75 km/óráig) is füstmentesen használható az autó, ami a WLTP szerint 4,9 literes fogyasztásra képes. A hibrid hajtás egyébként elektromos előválasztókart is jelent, vagyis nincs mechanikus kapcsolat a váltó és a kar között.
Nagyon enyhe, 12 V-os rendszerű hibridekkel is kérhető az Arkana: az 1,33 literes TCe 140 vagy 160 lóerős lehet, a hétfokozatú duplakuplungos automatát sem kell külön megrendelni hozzájuk. Az ugyancsak részecskeszűrős motorok közül a 140 lovas 260 Nm leadására képes és 5,8 literes norma szerinti fogyasztást tud, a 160 pacis változat egy kicsit később érkezik.
A csomagtartó nem követel kompromisszumot
Számos segédletének köszönhetően az Arkana kettes szintű önvezetésre képes. A követős tempomat nullától 160 km/óráig működőképes, miközben az autó igyekszik a sáv közepén maradni. Ha a 360 fokos kamerarendszer nem lenne elegendő, parkoláskor is számíthatunk a számítógép segítségére.
Légtisztítós légkondi, a hátsó utasoknál is állítható szellőzőnyílások, extra széles – ráadásul kivehető – könyöktámasz, vagy éppen napfénytető: a Renault igyekszik minden földi jóval ellátni utasait, hogy a közmondásos franciás kényelem legyen a meghatározó a fedélzeten.
Más Renault-kból ismerős lehet a belső
A négy USB-csatlakozó, a másfél literes palackok befogadására kialakított ajtózsebek és az általános anyaghasználat is a felhőtlen körülmények megteremtésén fáradozik.
Multi-Sense és Easy Link: két olyan kifejezés, amit a digitalizáció hívei nagyra értékelnek: előbbi az (akár testreszabható) üzemmódok közötti szabad választás lehetőségét adja meg, utóbbi elnevezés pedig a multimédia rendszer egyik legfőbb tulajdonságára: a mobilokkal való könnyű párosíthatóságra utal.
Rendesen fogy a piros cérna a varrodában
Áraknál még nem tartunk, de a trendek alapján a Mégane-nál érezhetően, a Kadjarnál (és a Scénicnél) pedig némileg lehet drágább a Renault új SUV-kupéja. Az ígéretek szerint az első rendeléseket már márciusban leadhatják a vevők, júniustól pedig már a hibrid verzióra is befizethetnek.