Ritkán látható őszinteséggel nyilatkozott a Jaguar Land Rover főnöke, amikor évente 100 ezer elbukott eladásról beszélt. Thierry Bollore vezérigazgató szerint pontosan ennyivel több autót tudnának értékesíteni, ha a minőségi problémák nem tántorítanák el a potenciális vásárlókat a márkától.
A J.D. Power legutóbbi, Egyesült Államokban végzett felmérése alapján az öt legrosszabbul teljesítő autógyártó közé tartozik a Jaguar és a Land Rover (külön-külön) is. A CEO számára kiemelten fontos a minőség javítása, és az első jelek máris biztatóak: rekord alacsony a legújabb modellekkel kapcsolatos vevői elégedetlenség.
Kellemes autók a JLR-ek, de a 100 ezer elszalasztott esély jelzi: nincs túl jó hírük
Minden cég alapvető célja a nyereségesség, és jelen helyzetben nem elég, ha kevésbé problémás autókat árulnak a britek: a vállalat további drámai változtatásokra készül. A strukturális átalakítások során elköszönnek a kevésbé jövedelmező modellektől, amivel az össztermelés akár 25 százalékkal is visszaeshet. A JLR reményei szerint csak átmeneti lenne a csökkenés, hiszen az elektromos járművek terjedésétől a darabszámok visszapattanását várják.
De nem csak a palettáról húzzák le a sallangot, hanem az egyes típusokról is. A kevésbé komplex járműveket egyszerűbbé váló folyamatokkal lehet elkészíteni, így kisebb esély nyílik a hibázásra is. A jótállási költségek alakulásából kiindulva helyes úton járnak: a tavaly március és december közötti időszakban járművenként 680 dollárt (mintegy 200 ezer forintot) költöttek garanciális javításokra.
Néhány kevésbé rentábilis kivitel kikerül a kínálatból
A fenti összeg nagyjából fele a 2019 azonos időszakában regisztrált kiadásnak, ami még akkor is pozitív trendre utal, ha tudjuk: a kedvezőbb számot a koronavírus időszaka alatt érték el, amikor az emberek jóval kevesebbet használták járműveiket.