A Volvo úgy döntött, hogy komolyan veszi az elektromos átalakulást, és egy meglepően közeli céldátumot határozott meg a belsőégésű motorok kivezetésére: a tulajdonos Geely Group döntése értelmében a svédek az évtized végére kivezetik a hagyományos erőforrásokat, így 2030-ra kizárólag villanyautók maradnak a kínálatban.
A totális letámadás előretolt ékeként a C40 Recharge modell kap szerepet. Fejlesztésénél az (elektromos) XC40-est vették alapul, és a napjainkban leginkább terjedő kupé-crossover formával ruházták fel. A cég második elektromos járműve pixeles első fényszórókat, módosított lökhárítókat és vízszintes tájolású ködlámpákat kap. A hátsó lámpák ráhúzódnak az ajtókra, de talán még ennél is fontosabb hír, hogy a beltérből száműzték a bőrt – a modern kori Volvók történetében először.
Kupés tetővonalával a legújabb trendekhez idomul
Technikai szempontból nincs sok újdonság, bár a C40 közel 7 centivel alacsonyabb (illetve kissé szélesebb és hosszabb is) az XC40-nél. A lejtős tetőív miatt némileg (mintegy 4 cm-rel) csökkent a hátsó fejtér, miközben a rakodótér elöl-hátul egyaránt megőrizte méreteit.
A hajtásról továbbra is a kétmotoros elrendezés miatt összkerékhajtású, 408 lóerőre és 660 Nm-re képes összeállítás gondoskodik. A klasszikus sprintidő 5 másodpercen belüli, a végsebességet (a belsőégésű motoros változatokhoz hasonlóan) 180 km/h-ban korlátozták.
Az XC40 alapjait használták fel; a bőrt viszont száműzték a beltérből
A bruttó 78 kWh, illetve nettó 75 kWh kapacitású akkumulátor WLTP-ciklusban 420 km-es hatótávhoz segíti az autót. Az EPA norma szerint megadott 338 km-es érték némileg nagyobb az XC40 335 km-es képességénél, bár azt is tudjuk, hogy a felhőn keresztül kiadott frissítések miatt fokozatosan növekszik a hatótáv és az elérhető töltési sebesség is.
11 kW-tal töltve egyébként egészséges 8 órába telik az elektronok pótlása, a 150 kW-os villámtöltéssel viszont már csak 40 percig tart a művelet. A belgiumi Gentben, az XC40-nel közös üzemben kezdik meg a C40 Recharge gyártását. A következő 4-5 évben további 5 tisztán elektromos ‘EV’ modell kerül a Volvo programjába, és a becslések szerint az évtized közepére már minden második modell tisztán elektromos lesz – az eladott autók másik fele pedig konnektoros hibrid hajtásláncot kap.