Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Magazin

Bepillantás a kulisszák mögé: így „tanítja” a mesterséges intelligencia az önvezető autókat

2021.03.03.
in Magazin
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Nyugodtan állíthatom, hogy az önvezető autók kérdése az egyik legellentmondásosabb téma az autóiparban. Az alapkoncepció szerint a technológia teljes biztonságot nyújthat, kizárva az ember által elkövetett hibatényezőt, ezáltal teljesen balesetmentessé téve a közlekedést. Az egyelőre azonban valószínűtlennek látszik, hogy a gépek képesek lennének reprodukálni a másodperc törtrésze alatt megérkező emberi reakciókat.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az átlagemberek keveset tudnak az önvezető technológia hátteréről. Következzen most egy röpke bepillantás a D-Risk elnevezésű projektbe, melynek célja az önvezető járművek fejlesztésében előforduló valós veszélyhelyzetek, határesetek összegyűjtése.

D-Risk projekt szimuláció

Annak érdekében, hogy a sofőr nélküli autók is megbirkózzanak az embereket érő legfurcsább ingerekkel, találkozniuk kell ezekkel a szituációkkal, hogy a kutatók modellezni tudják a reakciókat. Ezen a ponton érdemes megemlékezni a mesterséges intelligencia és a puszta számítógépes programozás közti különbség fontosságáról. Az MI ugyanis a gépi tanulásra épít, amire még a legerősebb számítógépek sem képesek. Az önvezető technológiával felszerelt járművek képesek lehetnek arra, hogy egy korábban megismert helyzethez hasonló esetben az emberekhez hasonlóan reagáljanak. Minél sokszínűbb információ kerül betáplálásra a mesterséges intelligenciával működő rendszerbe, annál jobb lesz a kissé eltérő helyzetekre adott reakciója.

A DC Cities és az Imperial College London által vezetett D-Risk projekt januárban és februárban folytatott felmérésében a közlekedés résztvevőit – beleértve a kerékpárosokat és a gyalogosokat is – kérték fel arra, hogy számoljanak be az általuk megélt vagy látott határeseteket, hogy azokat betáplálhassák az önvezető járművek mesterséges intelligenciájába.

A kutatást a közösségi média felhasználóira is kiterjesztették. Egy autóvezető beszámolt egy olyan esetről, melyben egy útra téved tehén miatt kellett elrántania a kormányt, emiatt majdnem nekiütközött egy útjelző táblának. Egy ilyen jelenet vidéki tájakon könnyedén előfordulhat, az évszaktól függően akár szarvasokkal is találkozhatsz vezetés közben, ám a két oldalról érkező veszéllyel egy tapasztalatlan gépi technológia nehezebben tudna megbirkózni.

Az adatok összegyűjtését követően a beérkezett információkat manuálisan és számítógépes úton is kiválogatják, a rosszindulatúan kitalált, túlzott képzelőerővel megalkotott helyzetek így nem zavarhatják meg a kutatást.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Tech
Előző hír

Ilyen volt a 2021-es “Az Év Autója” díjátadó

Következő hír

Nagyobb ággyal is elérhető az Opel Zafira Life kempingautó

admin

admin

Következő hír
Nagyobb ággyal is elérhető az Opel Zafira Life kempingautó

Nagyobb ággyal is elérhető az Opel Zafira Life kempingautó

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.
BMW 223i Active Tourer teszt 2022

BMW 223i Active Tourer teszt 2022

2022.07.03.
Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

2022.07.03.
F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

2022.07.03.

Friss Hírek

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.
BMW 223i Active Tourer teszt 2022

BMW 223i Active Tourer teszt 2022

2022.07.03.
Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

2022.07.03.
F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

2022.07.03.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek