Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Mit vársz 20 millióért? – Teszt: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced

2021.03.02.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren
Kívülről tagadhatatlan Audi, belül inkább egy négyes Golf, ráadás iPad-del

40

Kívülről tagadhatatlan Audi, belül inkább egy négyes Golf, ráadás iPad-delGaléria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Messze nem törvényszerű, hogy csak az a jó autó, amibe két kézzel szórják az extrákat. Mai napig az egyik nagy kedvencem a Mercedes E 200-as, amit jellemzően a 12 milliós Merciként emlegetünk. Fehér szín, szövet belső, érezhető minőség, tisztességes gépérzet és józan felszereltség, amibe aligha lehetett belekötni. Bármikor boldogan nevemre vennék egyet, és örülök is, ha látok egyet belőle a városban. Az Audi Q5 40 TDI valahogy 20 millióért nem ilyen.

Pedig a Q5-ös pont úgy néz ki, ahogyan egy Audinak illik, tehát legalább annyira rideg, mint egy kipakolt hűtőház. Az élére vasalt vonalak között szinte már ribillió a szolid hullámzás az oldalán. A lényeg úgyis a hatalmas hűtőmaszk az elején meg a kimagasló túrabakancs-sziluett.

Még a 17-es felnikre húzott pufi téligumik is jól állnak neki, ráadásként szebben rugózik ezekkel az autó. A tesztautóban nincs légrugó, de még csak adaptív lengéscsillapító sem kell az elöl-hátul öt lengőkaros futóműnek, hogy távoli dübögésekkel átlendüljön a töredezett Göncöl utcán. Teljesen élettelen, de legalább pontos a kormányzás és úgy alapvetően nem történik semmi érdekes, ha a Q5-ös már megy. Stabilan, mindenféle imbolygás nélkül úgy kanyarodik, mintha egy földszintes A4 volna. 

Nyílik az egész hátfal lámpástul, olyankor a lökhárítóban lévő fények biztosítják a láthatóságot

40

Nyílik az egész hátfal lámpástul, olyankor a lökhárítóban lévő fények biztosítják a láthatóságotGaléria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Autópályán épphogy susog picit a tükrök körül a szél és – ha nem a belső sávban nyomasztunk – a 2,0 literes TDI fogyasztása is beáll 7-8 liter környékére, ami azért tisztességes eredmény egy 1,9 tonnás hobbiterepjárótól. Ellenben a 204 lóerő és a 400 Nm nyomaték itt már nem tud csodákat tenni. Amennyiben előzni akarunk, vagy csak belemászni valakinek a tükrébe, akkor nagyon le kell taposni a gázpedált. A táblázatokban olyan számok vannak, amitől egy X3 xDrive20d vagy egy GLC 220 d szégyenkezni kezd (7,6 másodperces 0-100 és 222 km/órás végsebesség), de a Q5-ös savanyú kelletlenségét érthető mód sehová nem csillagozzák oda.

Kizárólag autópályán nem nyűg a kelletlensége és a tétova váltója

40

Kizárólag autópályán nem nyűg a kelletlensége és a tétova váltójaGaléria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Akkor különösen idegesítő ez, amikor többször kell megállni és elindulni, mint egy városban. A bő 200 lóerős Audival vársz a megfelelő pillanatra a kereszteződésben, már kiszúrtad a neked tetsző helyet két autóval később, majd amikor eljön az idő, lenyomod a gázt és a Q5-ös hivatali gyorsasággal igyekszik megoldani a feladatot. Elindulásra irányuló igénylőlapodról először a felpörgő motortól kapsz visszaigazolást, majd a 7 gangos DSG válogat hozzá egy megfelelő fokozatot. Közben a helyzet drámaivá válik, úgy szűkül a hely, hogy szinte látod, ahogyan az utolsó szemek peregnek a homokórában. Miközben a vérnyomásod kúszik felfelé, ezekben a pillanatokban hagyta jóvá az autó a parancsod és úgy lő ki, mintha legalább Föld körüli pályára készülne. De ez nem a Space X, itt bőven elég volna, ha simán elindul időben.

Rettenetes hangja van a TDI-nek

40

Rettenetes hangja van a TDI-nekGaléria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Szolid, 12 voltos mild hybrid rendszer van a Q5-ben, aminek pozitív hozadéka, hogy kigurulásnál észrevétlenül állítja le a motort, de kicsit alájátszik a váltó is, ami olykor vitorlázó módra vált. Az viszont már kellemetlen, amikor zöldre vált a lámpa és felhörren a négyhengeres dízel, a vibrációi pedig mindenen átszaladnak. Hangja pedig mint egy 740 ezret futott Transporteré.

AdBlue és egy halom részecskeszűrő tisztogatja a dízelt

40

AdBlue és egy halom részecskeszűrő tisztogatja a dízeltGaléria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Abban az értelemben nagyon közeli rokona a Porsche Macannak (és sok nagyobb Audinak is), hogy a Q5-ös is a Volkswagen hosszmotoros autóinak kitalált MLB Evo platformot használja, de minden másban a szöges ellentéte. Az összkerékhajtása sem hátra osztja a több nyomatékot, de még csak nem is hagyományos Quattro. Ez ugyanis a Quattro Ultra, amiben a váltó mögötti és a hátsó differenciálműben lévő kuplungok oldják le a kardánt, illetve a féltengelyeket. A hajtáslánc ellenállása kisebb lesz, ezzel együtt kedvezőbb a fogyasztás és a mindenható károsanyag-kibocsátás. Ugyanakkor tapadásvesztés esetén gyorsan aktiválható az összkerék.

Sivár a belső, de egész addig jónak tűnik, amíg az ember nem nyúl hozzá

40

Sivár a belső, de egész addig jónak tűnik, amíg az ember nem nyúl hozzáGaléria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Hiába a kéttónusúra állítható hangulatvilágítás, nincs az a lila és rózsaszín lumenhalom, ami megmentené a depressziótól a komor belteret. Ezzel együtt is megvan az a hagyományos audis jósága, hogy minden egyértelműen kezelhető és mindenütt éles hangon tikkenő kapcsolók vannak és míves tekerők, különösen a klímapanelen az integrált kijelzővel. Ez még mindig gusztán néz ki. Nem úgy, mint a lehetetlenül kemény plasztik ajtópanel.

Érintőpad és tekerős vezérlő helyett már kizárólag érintőképernyős a fedélzeti rendszere, aminek egyértelmű csempés menüje van és vezeték nélküli Apple CarPlay-t tud. Az egyetlen kínos része a navigáció, aminek ott a virtuális gombja a képernyőn, de ha ráböksz, akkor az a fájdalmasan magyartalan felirat jön szembe, hogy: A navigáció licencének megvásárlása nem történt meg. Fájjon a látvány is, ha nem fizettem érte? Szerintem ez nem a legelegánsabb megoldás.

Ezek kényelmetlenek, kell bele a feláras ülés Két ember hibátlanul elfér, jut nekik klímazóna és könyöklő is

40

Galéria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Érdemes költeni a feláras ülésekre, mert ezek az alap székek egyszerűen kényelmetlenek. Rövid a laphosszúságuk, kevés a tartásuk és a 2000 kilométeres tesztautóban már hullámos a kárpit. Ellenben a hosszmotoros elrendezés dacára van benne hely, legalábbis négy személynek minden irányban kényelmes. Hátul középen a pad kialakítása és a masszív kardánalagút miatt inkább csak rövid távra megoldás.

Szép kárpitozás, rögzítőfülek, hálós tartók kacatoknak, 520 liter

40

Szép kárpitozás, rögzítőfülek, hálós tartók kacatoknak, 520 literGaléria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Érdekes ellenpontja az elsivatagosított beltérnek a váratlanul míves, 520 literes csomagtartó, aminek puha kárpitjára a táskámat is csak akkor hajítottam rá, ha már leporoltam az alját. A két oldalán hideg LED fények világítják meg a motyókat, szóval este se kell vakon tapogatózni benne. Az apróságoknak vannak hálós rekeszek meg rögzítőfülek, hogy ne szabaduljon el semmi. Oldalt, a karok meghúzásával pedig síkba dönthetőek az ülések, ha további köbméterekre van igény. Tényleg egy jól használható, átgondolt tér.

Igazából messze van attól, hogy terepjáró legyen Vajon mikor találnak ki az Audinál egy új poént? Eldugták a kipufogót a lökhárító alá

40

Igazából messze van attól, hogy terepjáró legyenGaléria: Audi Q5 40 TDI quattro S tronic Advanced – 2021.

Kifejezetten rosszul állt a 20 milliós listaárú Audi Q5-nek, hogy nem sokkal korábban ültem Kia Sorentóban, közvetlenül előtte pedig Hyundai Tucsonban. Mindkettő könnyen leárnyékolja a Q5-öst és nem azért, mert olcsóbbak, hanem mert mindezért még messze minőségibb holminak is érezni őket.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: News
Előző hír

Távol a laboratóriumtól – Elektromos autók téli fogyasztástesztje

Következő hír

Titán váz, szénszál idomok: Brough Superior Lawrence

admin

admin

Következő hír
Titán váz, szénszál idomok: Brough Superior Lawrence

Titán váz, szénszál idomok: Brough Superior Lawrence

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

2022.07.01.
Legördült az utolsó BMW i3 a gyártósorról

Legördült az utolsó BMW i3 a gyártósorról

2022.07.01.
Megint elhalasztják az F1 nagy szigorítását

Megint elhalasztják az F1 nagy szigorítását

2022.07.01.
Ebbe tényleg mindent beleraktak! – Erőmérő: Volvo XC90 T8 TWIN

Ebbe tényleg mindent beleraktak! – Erőmérő: Volvo XC90 T8 TWIN

2022.07.01.

Friss Hírek

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

2022.07.01.
Legördült az utolsó BMW i3 a gyártósorról

Legördült az utolsó BMW i3 a gyártósorról

2022.07.01.
Megint elhalasztják az F1 nagy szigorítását

Megint elhalasztják az F1 nagy szigorítását

2022.07.01.
Ebbe tényleg mindent beleraktak! – Erőmérő: Volvo XC90 T8 TWIN

Ebbe tényleg mindent beleraktak! – Erőmérő: Volvo XC90 T8 TWIN

2022.07.01.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

Kellemetlen meglepetés érheti a Balatonnál tankolni akaró autósokat

2022.07.01.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek