Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Kevesebb baleset történt, miért lett mégis drágább a kötelező felelősségbiztosítás?

2021.03.01.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Tavaly az előző évihez képest jelentősen mérséklődött a közúti forgalom a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások miatt. Ha a csökkenés mértékében nem is, annak tényében teljes az egyetértés a közlekedés szereplői között. Ahogy abban is, hogy még a forgalom visszaesésénél is lényegesen nagyobb mértékben csökkent a közúti közlekedési balesetek száma.

2020-ban 2019-hez képest közel 150-nel kevesebben vesztették életüket közúti közlekedési balesetben és mintegy 4 ezerrel kevesebben sérültek meg. 1956 óta nem olvashattunk ilyen kis számokat a közlekedési baleseti statisztikákban. [A témában megjelent korábbi írások itt és itt érhetők el.]

A forgalom és a forgalomcsökkenésnél is nagyobb mértékben visszaeső balesetszám fényében nem kis meglepetést és megrökönyödést keltett az MNB tájékoztatása, miszerint adataik szerint átlagosan 9 százalékkal, mintegy 45 ezer forintra nőtt, de Budapesten 15 százalékkal emelkedett a KGFB díja, és elérte a 65 ezer forintot a gépjárművek után fizetendő Gépjármű Kötelező Felelősség-biztosítási díj. Nem véletlen hangsúlyozta az MNB, hogy míg „2019-ig többnyire együtt mozgott a kár- és díjindex, ám a járvány miatt lecsökkent forgalom, kevesebb baleset miatt tavaly szétnyílt az olló – derül ki az ezután negyedévente közzéteendő KGFB-indexből”.

Ez a gyakorlat tavaly megszakadt. De miért?

Egyszeri hatásként kezeli a történteket a biztosítási szektor. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy egyes biztosítók nem tesznek semmit, a nem kis részben a rendkívüli helyzetnek (vagy annak is) köszönhetően keletkezett váratlan nyereségükkel. A többség kivár, némelyek viszont már bejelentették, vagy bejelenteni készülnek, hogy díjvisszatérítéssel vagy jóváírással kedveskednek ügyfeleiknek, azaz a plusz bevételük egy részéről lemondanak a javukra.

A biztosítók – nem hivatalosan persze – amúgy azzal érvelnek a kivárás mellett, hogy bár a koronavírus-járvány miatt bevezetett intézkedések miatt valóban kevesebb személyi sérüléses baleset történt az utakon, azonban a balesetek után kifizetettet kártérítések az alkatrészárak növekedése és más okok miatt már korán sem csökkentek ugyanolyan mértékben. Sőt, inkább nőttek.

Ha ez igaz, joggal vetődhet fel a kérdés: Egyes társaságok akkor miatt térítik vissza a már befizetett biztosítási díj egy részét valamilyen formában az ügyfeleiknek? Ők ellenségeik lennének a saját pénzüknek?

Az MNB szerint tavaly minden tényezőt figyelembe véve is nagyobb díjemelést hajtottak végre a biztosítók, mint amit a károk indokoltak volna. Az MNB, mint felügyeleti hatóság ezért mostantól negyedévente figyelni fogja és közzéteszi, hogy miképpen korrigálnak a biztosítók és egy új, úgynevezett KGFB-indexet vezetett be a szektor átláthatóságának javítása érdekében.

Mint az MNB mind ezekről kiadott közleményéből kitűnik, a gépjármű-felelősségbiztosítási indextől egyebek mellett a piaci verseny erősödését várja a felügyelet, és azt is remélik, hogy átláthatóságot hozhat a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások árazásával kapcsolatban, erősíti a közbizalmat a biztosítás, a biztosítók és termékeik iránt. [Az MNB bejelentéséről kiadott közlemény itt érhető el.]

Hogy mi változik az index bevezetését követően ezeken túl?

A KGFB piac szerződésszámának 69 százalékát adó személyautókra vonatkozó mutató – az eddigi piaci kalkulációkkal szemben – a teljes piac adatai alapján kalkulál, figyelembe veszi a biztosítót váltók, maradók és az újonnan KGFB-t kötők szerződéseit, illetve „kisimítja” a naptári évfordulós szerződések torzító hatását is (utóbbi biztosításokra ugyanis a teljes piac átlagához képest magasabb bónusz-fokozatok és kisebb teljesítményű járművek jellemzők). Az index az egyedi használatú (nem flottás), normál üzemmódú és szerződésű (pl. nem taxi, nem határozott idejű biztosítás) autókra vonatkozó díjváltozásokat jelzi.

Összességében az MNB azt reméli, hogy a biztosítottak mielőtt szerződést kötnének, hosszabbítanának vagy a naptári, biztosítási fordulónapon átszerződnének, az eddiginél pontosabb, átláthatóbb és megbízhatóbb képet kaphatnak arról, hogy melyik biztosító szolgáltatása a legkedvezőbb számukra.

forrás: kozlekedesbiztonsag.kti.hu | F.Gy.A.

A képek illusztrációk.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: biztosításfeaturedHírekkgfbkötelező gépjármű-felelősségbiztosításMagyarország
Előző hír

Harmadáron már gondolkodóba ejt – Használtteszt: Suzuki Kizashi 2,4 6MT – 2011.

Következő hír

Már tesztelik a radarral felszerelt Kawasaki H2 SX-et

admin

admin

Következő hír
Már tesztelik a radarral felszerelt Kawasaki H2 SX-et

Már tesztelik a radarral felszerelt Kawasaki H2 SX-et

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Gyártásba küldhetik a Polestar sportkocsiját

Gyártásba küldhetik a Polestar sportkocsiját

2022.07.04.
Horror után dráma a Forma-1-ben

Horror után dráma a Forma-1-ben

2022.07.04.
Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

2022.07.04.
Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

2022.07.04.

Friss Hírek

Gyártásba küldhetik a Polestar sportkocsiját

Gyártásba küldhetik a Polestar sportkocsiját

2022.07.04.
Horror után dráma a Forma-1-ben

Horror után dráma a Forma-1-ben

2022.07.04.
Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

2022.07.04.
Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

2022.07.04.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Gyártásba küldhetik a Polestar sportkocsiját

Gyártásba küldhetik a Polestar sportkocsiját

2022.07.04.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek