Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

ADAC/ÖAMTC nyárigumi-teszt 2021: olcsó abroncs is lehet jó választás

2021.02.24.
in Tesztek
0
0
SHARES
2
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Az idei nyárigumi-tesztjük során az ADAC és az ÖAMTC szakemberei összesen 32 garnitúrát vizsgáltak 205/55 R16 és 225/50 R17 méretben, és örömtelinek nevezték, hogy a tesztelt abroncsok derékhada jó eredményt ért el, azonban még mindig vannak kiugró eredmények, különösen nedves útfelületen viselkedésnél és a futásteljesítménynél lehet gyenge teljesítményekkel találkozni.

A teszt során egyedüliként megbukott abroncs, a Firestone Roadhawk (225/50 R17) is a nedves aszfalton mért hosszú, 41,2 méteres fékút miatt érdemelte ki a „nem ajánlott” minősítést, 80 km/órás sebességről lassítva a legjobb Semperit Speed-Life 3-as abroncs 32,7 méteres eredményéhez képest két autóhosszal nagyobb távolságra van szükség a megálláshoz.

Az ebben a méretosztályban „jó” minősítéssel végzett négy abroncs – Falken Azenis, Continental Premium Contact 6, Kumho Ecsta PS71 és Bridgestone Turanza – a kiegyensúlyozott jó eredményeikkel kerültek az élre, száraz és nedves úton, kopásnál és fogyasztásnál is meggyőzőek a tulajdonságaik.

A teszt másik negatív eredményét az újrafutózott King Meiler Sport 1 (205/55 R16) érte el „kielégítő” teljesítményével, amely szárazon a második leghosszabb fékúttal rendelkezik, és nedves aszfalton nagyon gyenge a tudása. Lehet, hogy az erőforrások felhasználásában jól áll és olcsó ez a gumi, de olyan gyengén szerepel, hogy az ADAC nem tudja ajánlani a megvásárlását, szükség lenne a konstrukció továbbfejlesztésére.

Ebben a méretben egyébként a Continental Premium Contact 6, a Semperit Speed-Life 3 és a Bridgestone Turanza T005 ajánlható, amelyek minden egyes vizsgálaton jó eredménnyel végeztek. A kopás terén a Goodyear EfficientGrip Performance 2 az összes vetélytársát felülmúlja, több mint 55 300 km-es várható élettartamával több mint kétszer olyan sokáig kitart, mint a 24 800 km-es értéket elérő Nokian Waterproof. A Goodyear abroncsa egyébként a száraz aszfalton mutatott kicsit gyengébb teljesítményével maradt le a kategória éléről.

Az ADAC és az ÖAMTC szakemberei azt javasolják, hogy a vásárláskor ügyeljen arra az ember, hogy egy időpontban gyártott abroncsokat kapjon, így biztosítható az, hogy azok egyforma képességűek – az abroncsgyártók időnként módosítani szokták a keveréket. De nem szabad megfeledkezni az abroncsokról azok felszerelése után sem, a megfelelő viselkedéshez szükséges a megfelelő abroncsnyomás is, amelyet rendszeresen ellenőrizni kell, nem szabad várni a fedélzeti abroncsnyomás-ellenőrző rendszer jelzésére, mert az jellemzően csak 0,5 bar nyomásvesztés esetén ad figyelmeztető jelet.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: abroncstesztadacgumitesztnyári abroncsnyári gumiöamtcTesztvideó
Előző hír

Vigyázz, mert jön a pusztító Yaris! – Teszt: Toyota GR Yaris Circuit Pack -2021.

Következő hír

Niki Laudáról nevezi el legújabb hiperautóját Gordon Murray

admin

admin

Következő hír
Niki Laudáról nevezi el legújabb hiperautóját Gordon Murray

Niki Laudáról nevezi el legújabb hiperautóját Gordon Murray

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

2022.07.04.
Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

2022.07.04.
Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

2022.07.04.
Újabb jelentős változás jön a hazai üzemanyagárakban

Újabb jelentős változás jön a hazai üzemanyagárakban

2022.07.04.

Friss Hírek

Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

2022.07.04.
Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

2022.07.04.
Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

2022.07.04.
Újabb jelentős változás jön a hazai üzemanyagárakban

Újabb jelentős változás jön a hazai üzemanyagárakban

2022.07.04.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

Elképesztő dolgot tett egy autós az M30-ason

2022.07.04.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek