A DS Automobiles a Formula E új korszakában is kitart az elektromos autóverseny mellett, a francia márka a 2022 végén bemutatkozó új autóval is folytatja a szereplést a szériában, miután legalább 2026-ig biztosították a részvételüket. A DS az elmúlt két szezon során az egyéni és a csapatversenyben is győztesként került ki Jean-Éric Vergne és António Félix da Costa révén.
Az alig két hét múlva kezdődő újabb szezon az utolsó lesz, amit a mezőny az elektromos versenyautó második generációjával teljesít, a DS az első változattal és a jelenleg is használt típussal is tudott futamot nyerni, és erre készülnek a következő korszakban is, ami lehetővé teszi, hogy minden gyártó önállóan fejlessze a villanymotort és a szoftvert.
Két hét múlva már keződik is a Formula E szezon
A Gen3-as autó a jelenleginél könnyebb és erősebb is lesz, az időmérőn 350 kW-os teljesítmény leadására lesz képes, a futamokon pedig 300 kW-os teljesítményszinttel üzemel majd. A teljesítményt mindkét tengelyre átviszi, az energia-visszanyerő rendszer maximum 600 kW-ot is megtakaríthat a jelenlegi 250 kW helyett.
„Nagyon sokat tanultunk a Formula E-autó első generációjának fejlesztése során, és ennek gyümölcse lett a siker, hiszen a második generációs autó bevezetése óta minden bajnoki címet megnyertünk. Az új autóval a Formula E még feljebb lép a teljesítmény terén és megnyílik a lehetőség a villámtöltésekre is” – nyilatkozta Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója.
Béatrice Foucher, a DS Automobiles ügyvezető igazgatója hozzátette, a DS az első prémium kategóriás márka volt, ami megjelent a sorozatban, és a sikerek a fejlesztések, valamint a márkaismertség tekintetében is hasznosnak bizonyultak. Rámutatott, hogy a DS jelenleg Európában a legkisebb szén-dioxid kibocsátással büszkélkedhet a többféle hajtást kínáló autómárkák között, ezt a Formula E-s szerepléssel is összefüggésbe hozta.
Felgyorsulva: a formulaautók immár 476 lóerővel száguldozhatnak
Az Alfa Romeo is a Formula E-be tart?
A DS a nemrég létrehozott, Stellantis nevű autóipari konszern tagja, de lehetséges, hogy nem az egyetlen, ami rajthoz áll a Formula E 2022-ben kezdődő kilencedik szezonjában. A cégcsoportba nemrég beolvadt a korábban az FCA-hoz tartozó Alfa Romeo is, ami a Sauber névadó partnereként jelenleg a Forma-1-ben szerepel, de felmerült, hogy az idei szezon végén elhagyja a mezőnyt.
A The Race nevű szakportál úgy tudja, a Stellantisnál komolyan fontolgatják, hogy az Alfa Romeo vagy a Maserati márka révén is sportprogramot indítsanak a kategóriában. A regisztráció határideje március végén esedékes, egyelőre a DS és a Mahindra kötelezte el magát, de várhatóan a Nissan, a Mercedes és a Porsche is követi a példájukat.
A portál szerint a márciusi határidő túl korai az elektromos SUV bemutatását tervező Alfa Romeónak, de ha pozitív döntés születik a szereplésről a márkánál, a 2023 végén kezdődő szezonban ismét lehetőség nyílik a részvételükre, ebben az esetben 2022 januárjában elég lenne jelentkezniük.
A látványos és izgalmas versenysorozat egyre népszerűbb
„El tudom képzelni, hogy a jövőben más márkák is érdeklődnek majd a Formula E iránt” – mondta Pinon a The Race-nek. – Azt nem tudom, hogy kik és mikor, de az biztos, hogy a márkáknak manapság meg kell fontolniuk ezt, hiszem nem csupán az autógyártónak, hanem a partnereknek is karbonsemleges versenysorozatra van szükségük a márkáik népszerűsítése érdekében.”