A Lotus sikerreceptjét a gyorsasághoz mindig is a könnyű súly adta, ez alól pedig a 19-es névvel illetett versenyautó sem kivétel. Az 1960-tól készülő lélekvesztőből mindössze 17 példány készült, a szóban forgó jármű kormányát pedig Graham Hill, Jim Clarke és Sir Stirling Moss is forgatta.
Ilyen pedigrével nem kérdés, hogy hatalmas összegért kelhet el a viszonylag egyszerű, ám annál gyorsabb szerkezet. A 953-as alvázszámú Lotus 1961-ben kezdte meg karrierjét a Moss édesapjának tulajdonában álló British Racing Partnership (BRP) istállónál, majd a következő évben hét versenyéből hatot meg is nyert – Graham Hill például Snettertonban sebességrekordot is döntött vele, elsőként hozva 160 km/h feletti átlagot.
500 kiló, 240 lóerő – veszett gyors lehet
1963-ban még mindig aktívan száguldott: ez a Lotus 19 volt az utolsó versenyautó, amit Sir Stirling Moss professzionális pilótaként vezetett. Feladata csupán annyi volt vele, hogy megállapítsa, hogy a balesetből felépült 19-es alkalmas-e még versenyzésre. Alkalmas volt.
Még 2,5 évig aktívan versenyezett különböző kategóriákban, majd 1965 végén megpihent. A nyugdíjaséveket átfogó restaurálás követte, melynek része volt egy új 240 lóerős Coventry-Climax motor beültetése is – eredetileg is pont ilyen 2,5 literes erőforrást használtak benne. Minden abszolút korhű rajta, amit FIA HTP papírok is igazolnak: az eredeti alváz és megoldások adják a típus alapját.
Még célszerszámként is stílusos
A modell a Silverstone Auctions jóvoltából kerül kalapács alá március 27-én, az 500 kilós versenygép pedig biztosan meglehetősen nagy összegért fog elkelni, tekintve, hogy a Lotus legendakör minden részéhez kapcsolódik.