Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Veterán

Ötven éves a Volkswagen Passat ősatyja

2020.10.30.
in Veterán
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

„Szeressük a VW K70-et, mert teljesen új fejezetet nyit a VW számára!” – manapság (mondjuk az ID.3 esetében) már minimum szokatlanul hatna, de ötven évvel ezelőtt ezzel a reklámszlogennel érkezett a Volkswagen K70. Vízhűtésével, elsőkerékhajtásával és modern formavilágával a középkategóriájú limuzin új korszakot nyitott a Volkswagennél. Hatása még mind a mai napig tettenérhető.

1970. október 20-án egy salzgitteri sajtótájékoztatón mutatta be a Volkswagen az új K70 modelljét és a kifejezetten számára létesített gyárat. A sajtóközlemény bevezetője szerint: „Egy új Volkswagen, amely minden eddigitől eltér – ez a VW K70.” A lépcsőshátú limuzin valóban számos tekintetben jelölt ki új irányt, a Volkswagen pedig új és sikeres korszak küszöbére ért e modelljével.

A márka irányát meghatározta, a VW pedig a Passattal azóta is ezt az utat járja

A K70 vízhűtésű motorjával és elsőkerékhajtásával a Volkswagen a márka számára teljesen újszerű hajtásrendszer-koncepcióra váltott, amely később a Passat és a Golf sorozatokban is sikeresnek bizonyult. Persze a teljes iparág ebbe az irányba ment, így ha nem is globális újító, házon belül azért igencsak fontos az 1,6-os és 1,8-as négyhengeresekkel elérhető négyajtós szerepe. A K70 független kerékfelfüggesztéseivel a korszerű elvárásoknak is megfelelő futóművel rendelkezett, míg szokatlanul hosszú tengelytávja tágas beltér kialakítását tette lehetővé (egy mai Passat tengelytávja is csupán 10 centiméterrel nagyobb).

Tengelytávja szinte akkora, mint egy mai Passaté

Az olyan megoldások, mint a megerősített utascella, az első és hátsó gyűrődőzónák, a hátul, védetten elhelyezett üzemanyagtartály, valamint a minden üléshelyhez már alapkivitelben kialakított biztonságiöv-előkészítés új mércét állítottak fel a biztonság tekintetében. A lépcsőshátú limuzint Claus Luthe, kora egyik legjelentősebb autótervezője alkotta, munkája számos eleme a Volkswagen későbbi modelljein – mint a Golf és a Polo – is megjelent.

Karl-Günter Queißer, a VW akkori munkása csodálja a négyhengeres motort

Karl-Günter Queißer azok egyike, akik már az első naptól végigélték a K70 születését és az áttörést a Volkswagennél. A ma már 79 éves szakember 1970-ben az új salzgitteri üzem fényezőjeként kezdte pályafutását a Volkswagennél, s még jól emlékszik az első évekre, amely az új kezdetek és a változások időszaka volt. „Valami egészen különleges dolog volt” – foglalja össze a K70 jellemezte időket.

Az autó őt is gyorsan meggyőzte és már 1971 őszén megvásárolta első K70 modelljét. Addig Bogárral járt – a változás pedig hatalmas volt. Három K70 után egy Volkswagen Golf került a garázsába: „Az élet mindig megy tovább” – vallja a szakember, aki üdvözli és örömmel éli meg a változásokat.

Az öregúr szeret haladni a korral, de megőrzi a szép emlékeket is

Napjainkban mindkettővel – egy K70 LS és egy Golf 8 – jár. Veteránautójával oldtimer-ralik és túrák sikeres résztvevője, szeptemberben pedig egy salzgitteri kirándulás során régi munkahelyére is visszatérhetett. Különösen büszke arra is, hogy eddig a Golf minden generációjával járt, a „digitális”, azaz a Golf 8 formájában pedig ismét tárt karokkal fogadta a változást és a kihívást – hiszen „az élet mindig megy tovább”. Egy dologban ezzel a filozófiával már most biztosak lehetünk: ha rajta múlik, az ID.3 is megjelenik majd Karl garázsában.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: veterán
Előző hír

Százhúsz év két keréken: jubilál a Peugeot motorkerékpár-részlege

Következő hír

Stílushoz igazítva – Peugeot 2008 1.2 PureTech GT Line teszt

admin

admin

Következő hír
Stílushoz igazítva – Peugeot 2008 1.2 PureTech GT Line teszt

Stílushoz igazítva – Peugeot 2008 1.2 PureTech GT Line teszt

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

2023.01.28.

Friss Hírek

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek