Úgy tűnik, hogy Le Mans nagyot húz azzal, hogy a kihalásnak indult LMP1-es kategóriát az elérhetőbb hiperautóra cserélte: a Toyota mellett már a Peugeot is készül az új korszakra, és megmutatta tanulmányát. A háromszoros győztesként visszatérő Peugeot komoly reményeket fűz a korszakváltáshoz.
A formatervezés terén viszonylagosan szabad kezet kapnak a tervezők, és ezt a döntést kifejezetten üdvözölték a Peugeot-nál, hiszen a versenyszériás járműveken is megjelenhetnek az utcai autók megoldásaira hasonlító részletek. A Peugeot-TOTAL Hypercarja összkerékhajtású lesz, a hibrid rendszertől legalább 680 lóerős teljesítményre számítanak. Versenyautós viszonylatban kifejezetten hangsúlyos formát szánnak a modellnek, a vonásokat a ’Neo Performance’ stílusirányzat határozza meg.
Oroszlánkörmök és egyéb fényfestések díszitik az autót
A Peugeot Sport összes részlege részt vesz a projektben, így többek között a hamarosan bemutatkozó Peugeot 508 PSE fejlesztése során megszerzett tapasztalatokat is felhasználhatják az LMH-s autó tervezésekor. A PSE egyébként a Peugeot Sport Engineered rövidítése, az 508-as esetében egy 360 LE teljesítményű és 46 g/km széndioxid-kibocsátással rendelkező típust fed.
A TOTAL két szempontból is fontos partner: egyrészt hagyományos területükön, a speciális kenőanyagok és a hatékony üzemanyagok terén mozgósítják energiájukat. Másrészt viszont – multi-energetikai cégcsoportként – az akkumulátorokat illetően is kiveszik részüket a munkából.
Hosszabbak és szélesebbek lesznek az új Le Mans-i autók
Az LMP1-es versenyautókhoz képest nagyobbak lesznek az LMH-sok: az eddigi 4,65 méterről 5 méteresre nyúlnak, 1,90 méteres szélességük pedig kerek 2 méteresre nő. A Peugeot 200 kW-os (272 lóerős) villanymotort alkalmaz az első tengelyen, a benzinmotor pedig a hátsó kerekeket hajtja majd.
A jelenlegi vázlatok a formaterv legmarkánsabb megoldásait mutatják be. A karosszéria végső formájáig számtalan további mérnökórán keresztül vezet az út, a Peugeot 2022-ben csatlakozik a szériához – akkor már vélhetően az Aston Martin és a Mercedes-Benz is rajthoz áll a csúcskategóriában, és ki tudja, lehet, hogy a Porsche kedvét is meghozza a visszatéréshez a dolog?