Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Meglágyulva – Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 48V GL+ teszt

2020.06.30.
in Tesztek
0
0
SHARES
4
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Ez az év sem telik unalmasan a Suzuki háza táján, bár a nehézségek – mint minden más gyártót -, a „Mi autónkat” sem kímélték, azért pozitív hírekből is jutott bőven: nemrég épp a frissítésre készülő Swiftről számoltunk be, de az S-Cross „Év Magyar Autója” díja is ezek sorát szaporította.

Volt azonban egy ennél jóval nagyobb változás, mely gyakorlatilag az egész Suzuki-palettát érintette, ez pedig a lágy hibrid technológiára való teljes átállás. Próbálkozások már voltak korábban is, lásd Baleno/Swift, de a főpróbát 2020-tól éles előadás követte, ami legfőképp a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt vált szükségessé. Sajnos nem mindegyik modell úszta meg a váltást, a Jimny és a Baleno is kikerült a hazai választékból – holott utóbbi, mint fentebb is említettem, anno elérhető volt lágy hibridként is.

A kérdés, hogy ebből miként jön ki a márka, sokrétű, és az autóipar jelenlegi helyzetét nézve kicsit sem egyszerű, úgyhogy ebbe talán most kevésbé lenne érdemes belemenni. Abba már annál inkább, hogy mennyiben ad nekünk többet a „meglágyított” S-Cross, és mennyiért teszi mindezt?

Pont a minap láttam egy hibrid-plecsnis Vitarát, ezt leszámítva futtában nem igazán mondtam volna meg róla, hogy miben is különbözik a tavaly nálunk vendégeskedő testvérétől. Valami hasonló a helyzet az S-Cross esetében is, aki nagy külső változásokat vár, az bizony nem jó helyen keresgél.

Lényegében a már jól megszokott front és a még régebbről ismerős hátsó köszön vissza, hasznos körbeműanyagozással, hálásan ballonos kerekekkel, egészen kellemes hasmagassággal. Bár a bemutató videóban egész sokat beszélgettünk arról, hogy ráférne az S-Crossra egy új generáció, valójában utólag átgondolva pont a külső az, amin a legkevésbé változtatnék. Egyszerű, jó kiállású, messze nem hivalkodó, üvegfelületeit tekintve a Vitaránál egy fokkal kevésbé bunkeres.

Így néz ki 2020-ban egy SX4 S-Cross, fentebb kimaradt, de ügyesek a LED-lámpák is

Ami jól ismert Suzuki sajátosság, az az ajtók meglehetősen nehézkes csukódása, valószínűleg a kédergumik közé beszoruló levegő a ludas, mindenesetre halk és szolid puffanást ne várjuk, de ez nem is az a kategória. Ha a belteret nézzük, egyszerű műanyagok, kissé szivacsos, de egyébként kényelmes ülések és összességében egy teljesen átlagos utaskabin köszön vissza. A Suzuki nem akar és nem is fog űrhajókat gyártani, de az anyaghasználatot itt-ott, főleg a kályhaezüst elemeket, vagy a kőkemény ajtóbelsőket azért tudnám felejteni.

És felejtettem is, viszonylag hamar, mert elöl-hátul kényelmesen elfértem, a duplapadlós csomagtartóba bármit elnyelt, legalábbis ami a hétköznapokon a kezem ügyébe szokott akadni, a vezetői környezet meg éppen az egyszerűsége miatt kedvelhető: az összes kapcsoló kézre esik, 3 perc alatt a központi egységtől a műszerfalig mindenhez hozzá lehet szokni.

A 430/1269 literes csomagtér elég lesz

Ami a GL+ felszereltséget illeti, AllGrip ugyan nincs, de egy csomó más hasznos dolog a részét képezi. Jó helyre került a tolatókamera, van távolságtartós tempomat, kétzónás digit légkondi, szép, letisztult kezelőpanellel, ami pedig részemről is újdonságként hatott, az a radarrendszer, mely a műszerfali információs képernyőn is jelez, ha esetleg túl közel kerülnénk valamihez.

Mielőtt bármi rákérdezne, hogy „jó-jó, de hol itt az újdonság?”, elárulom, hogy a hibrid rendszerrel kapcsolatosan se várjunk hatalmas meglepetéseket. Nekem kerekedett el a legjobban a szemem, amikor megláttam az „új” Suzuki hibrid reklámokat, hiszen azok már itt voltak korábban is, és lám most milyen jól jöttek azok a korábbi fejlesztések!

Ami lényeges, hogy az S-Cross válaszékából (is) eltűnt az egyliteres Boosterjet, az ötsebességes váltó, az automata, teljességgel letisztult lett tehát a kínálat, túlzottan is. Jelenleg az 1,4-es, turbós Boosterjet lágy hibrid rendszerrel és 6-os manuálissal +/- AllGrip rendszer az egyetlen opció. Erőforrásunk papíron némileg gyengébb, 129 lóerő az eddigi 140 helyett, azonban a villanymotornak köszönhetően (53 Nm) nyomatékosabb lett, az összteljesítmény 235 Nm. A gyorsulás 9-10 másodperc körül alakul, itt sem számottevő a változás, a vége 190 km/óra – ezt meg szimplán nem próbálgattam, elhisszük.

Egyszerű piktogramokon keresztül jelzi a töltöttséget

Ahol igen, az a kifinomulttá vált start-stop rendszer, illetve az erőteljes motorfék, amivel játszadozva azért lehet(ne) lecsípni deciket, még ha nekem ez nem is akart túlzottan összejönni, de fogjuk ezt most arra, hogy kb. 800 kilométerrel vettem át az autót, meg volt benne bőven városi járkálás is. Ennek tükrében a 7,5 literes nagyátlagom nem is olyan rossz, de mondjuk egy korábbi, automata, AllGrip, még a szimpla 1,4T-vel szerelt S-Crosshoz képest (kb. 8 l/100km) azért komolyabb csökkenésre számítottam volna.

Tisztán elektromosan nem fogunk vele menni, inkább csak besegít a 10 kW teljesítményű villanymotor

Ami a szén-dioxid kibocsátást illeti, az 1.4T-hez hasonlítva az eddigi 137 g/km 127 g/km-re mérséklődött a lágy hibrid technológiának köszönhetően. Az EU által előirányzott, 2021-es 95 gramm/kilométeres irányszámhoz képest van még mit csiszolni, legközelebb ehhez egyébként jelenleg az Ignis (114 g/km) áll.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

Visszakanyarodva tesztalanyunkhoz, alapvetően érezni az igyekezetet a Suzukinál, nem nagyon volt olyan pont, ahol csalódtam volna az S-Cross-ban. Jól vezethető, a futómű – váltó is kellemesnek mondható, precíz, kissé konzervatív modell. Egyedül az áránál húztam a számat, azt is csak azért, mert míg néhány éve a belépő valahol 4 milliónál volt, most 5 alatt nem kapjuk meg, GL+-nál ez a szám inkább 5,5+ millió, a GLX AllGrip + Panorámatetős/műbőrös kivitele meg már 7 millió. Suzuki mércével mérve ez egy kicsit magas, a kategóriatársak tekintetében azonban már nem. Remélhetőleg hamarosan hozzuk a mild hybrid Vitarát is, utána pedig a „kicsiket”, hiszen ne feledjük, ők is „meglágyultak”.

A tesztlehetőséget a Suzuki Világ és a Magyar Suzuki Zrt. biztosította.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: 2020autó tesztfeaturedlágy hibridS-CrossSuzukiSuzuki tesztTesztTesztekúj autó
Előző hír

Így szól a Ferrari F8 Tributo Novitec rendszerrel

Következő hír

Láttátok már James Hetfield autógyűjteményét?

admin

admin

Következő hír
Láttátok már James Hetfield autógyűjteményét?

Láttátok már James Hetfield autógyűjteményét?

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.

Friss Hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek