Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Veterán

Hetvenkedik a Volkswagen Transporter – kerek évfordulóhoz érkezett az ikonikus busz

2020.03.27.
in Veterán
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

A Volkswagen Transporter idén már 70 éves, mondhatjuk kiállta az idő próbáját. 1950 óta gyártják a haszonjárművet ugyanezen a néven, és hasonlóan az 1935 óta létező Chevrolet Suburban típushoz az évtizedek során többször is jelentős változásokon esett át. Megtaláltuk tehát az abszolút listát vezető modellt, a leghosszabb ideje használatban lévő haszonjárműnevet, emlékezzünk meg a pickupok rekorderéről is: 1948-ban jelent meg a Ford F-széria.

A Volkswagennél hagyományosan hosszú életűek az elnevezések: a győztes csapaton ne változtass elvnek megfelelően több évtizedig gyártottak autókat Bogár (Beetle) néven. Sőt, mivel a személyautót 1949-ben jelent meg, szintén szerepelhetne a legnagyobb hagyományokkal rendelkező típusnevek listáján – de a németek a közelmúltban nyugdíjazták a típust.

Egy ősi teherszállító változat

Visszatérve szülinaposunkhoz: összesen 13 millió Transportert gyártottak le az évek során. 50 év alatt öt generációváltás történt, így az aktuális példányok a hatodik nemzedék tagjai. A legelső Transporter 1950. március 8-án gördült le a wolfsburgi gyártósorról; a hátsókerékhajtású modellbe eleinte a Bogár motorját szerelték. 1967-es nyugdíjazásáig 1,9 millió példányt adtak el az akár nyolcszemélyes és 750 kg terhelhetőségű T1-esből. Neve összeforrott a hippi-korszakkal: a háborúellenes, gyakran művészi hajlamú fiatalok előszeretettel vásároltak Transportereket (vagy ahogyan még nevezték a típust: Bulli, Kombi, Bus, Microbus vagy Camper).

A T2-es széria is hosszú ideig maradt a kínálatban: 1967-től 1979-ig gyártották Németországban, de például Mexikóban egészen 1994-ig tartott a termelése. Az utolsó farmotoros Transporter a T3-as volt, 1992-ig tartó pályafutása felében folyadékhűtéses motorokkal is szerelték. Érezhetően nagyobb méretekkel rendelkezik elődjeihez képest.

A napjainkban kapható T6-os sokak szerint a T5 erős ráncfelvarrása

A T4-eseken és T5-ösökön keresztül pedig megérkeztünk a napjainkban forgalmazott T6-os szériához. Akár 200 lóerő feletti teljesítménnyel, modern vezetőtámogató berendezésekkel is megvásárolható a típus – modern, kényelmes és gyors busz az aktuális Transporter, de egészen más lelke volt egy T1-esnek.

Végül szeretnénk tisztázni egy elnevezéssel kapcsolatos félreértést: a Type 1 a gyári kódolás szerint a Bogarat jelentette, Type 2 kóddal pedig a Transporterek készültek. A Type 2 T1-es szériája tehát az első generációs Transporter, de a Type 1 semmiképpen sem haszonjármű.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: veterán
Előző hír

Így kap újra lángra Le Mans szelleme: új szabályozás és új beszállók

Következő hír

Licitáljon Ön is egy 1963-as dízel Porschére!

admin

admin

Következő hír
Licitáljon Ön is egy 1963-as dízel Porschére!

Licitáljon Ön is egy 1963-as dízel Porschére!

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.

Friss Hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek