Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Honda Jazz 1.5 Dynamic: a nagy szemfényvesztő

2018.07.11.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Kifejezetten jól áll a mosógépformájú Jazznek a Dynamic csomag, amitől egyszerre lesz sportosabb és férfiasabb megjelenésű a kicsit több mint 4 méter (4051 mm) hosszú Honda. Komolyságot próbálnak csempészni az összképbe a fekete kiegészítők, úgymint a felni, tükörházak, lökhárítóbetétek, vagy éppen az áldiffúzor. Már a békalámpák és óriási kamu légnyílások elhagyása is okos lépés volt a japánok részéről, jó irányba reszelték a formát – habár mindez egyéni meglátás, forma tekintetében hiábavaló lehet az univerzálisnak gondolt állásfoglalás.

Az utastér és a helykínálat szerencsére maradt óriási, ahogy a praktikumból sem vettek el a mérnökök, legyen szó akár a hátsó üléspad felhajthatóságáról (a jól ismert Magic Seats ülésrendszer). A lábtér a második sorban is pazar, a csomagtér 354 literes és akár 1550 liternyi cuccot is tömhetünk a Jazzbe, ha tetőig pakoljuk döntött ülésekkel. Az anyaghasználat vállaltan kisautós, többnyire kopogós és fényes műanyagok uralják a kabint, üdítő kivétel a bőrrel vont kormány és váltógomb a gusztusos piros varrással. Utóbbiból jutott a jól formázott háttámlájú ülésekre is, melyek ülőlapja hosszútávon nem túl kényelmes, túlságosan vízszintes pozícióban vannak.

Honda Jazz Dynamic 1.5

Régi és kellemetlen japán szokás, ami a Jazzből sem maradt ki, miszerint csak a vezető felőli ablak automata, és ugyan van könyöklő, de elég szerencsétlen helyre került, így tényleg csak akkor jutottam el a használatáig, ha kellően sok időt töltöttem a Jazzben és „eszembe jutott”, hogy ilyen is van – valahogy nem adja magát zsigerből. Ugyanez mondható el a Honda Connect nevezetű infotainment kütyüről, aminek menüje a márka többi modelljéhez hasonlóan zavaros, a rendszer kezelése nem felhasználóbarát, így maradtam annyinál, hogy szimpla Bluetooth összeköttetés révén kihangosítottam a telefont, mellőzve az internetkapcsolatot és különféle alkalmazások futtatását.

Honda Jazz Dynamic 1.5

Hogy mennyire tágas a Jazz? Ez a friss – amerikai – spot szerint az egész házat magunkkal vihetjük benne…

[embedded content]

Az első generáció óta bevett erényeket olyan asszisztensekkel próbálják a mai szintre emelni, mint a sávelhagyás figyelmeztető, táblafelismerő, városi vészfékasszisztens, vagy a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, ami hajlamos túlbuzgóan végezni a dolgát. A mindennapok praktikumát fokozza a hegymeneti elindulássegítő, az esőérzékelős ablaktörlő, vagy az olyan fogás, mint az A oszlopban kialakított kis ablakok, „szélesítve a látókörünket”.

Sportos formához sportos tartalom, és a papíron szereplő adatok szerint nem is fogunk csalódni. 1498 köbcentis, négyhengeres, golyóálló szívómotor 130 lóerővel és 155 Nm nyomatékkal, 8.7 másodperces gyorsulás, és 190 km/h végsebesség. A Jazz saját tömege mindössze 1104 kiló, amit könnyedén mozgat az erőforrás, amennyiben kellően kilendül a fordulatszám mutatója. Maximális teljesítményét 6600-as fordulaton produkálja, tehát a piros tartomány közvetlen szomszédságában, a hatfokozatú váltó jól megvezetett és kellemes darab, de az áttételek nagyon rövidek, így autópálya tempónál már fárasztó a motorbúgás – egyértelműen városi és országúti zsivány a Jazz, amivel a relatív élvezetes kanyargás sem kizárt a feszes/pattogós futómű és a közvetlen, a végállások között kettő és felet forduló kormány révén. Fogyasztása hajszolva is visszafogott, 6.2 literben állapodott meg a teszthét alatt.

Honda Jazz Dynamic 1.5

Csodát tehát nem sikerült tenni a Jazz-zel: megőrizte régi előnyeit és azt, amitől annyira szerethető modell, de a teljes értékű modernizációhoz több kell annál, hogy belepakolnak pár asszisztens és egy 7 colos érintőképernyőről kezelhető infotainmentet. Részemről maximum a jobb forma szól egy új egyed megvásárlása mellett, ráadásul vételára – ezzel a motorral és felszereltséggel, extrák nélkül – sem túl kedvező a maga 4 999 000 forintjával. Némi túlzással és más olvasattal: befektetésnek sem rossz, hiszen jól tartja az árát, ami szintén nem véletlen.

Honda Jazz Dynamic 1.5

32 Fotó

Teljes cikk a forrás oldalon

Előző hír

Ford Fiesta Active és ST menetpróba: jól sikerült a felező buli

Következő hír

Mazda MX-5 G130: kicsi, de nagyon játékos

admin

admin

Következő hír
Mazda MX-5 G130: kicsi, de nagyon játékos

Mazda MX-5 G130: kicsi, de nagyon játékos

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A rézangyalát! – Cupra Born teszt

A rézangyalát! – Cupra Born teszt

2022.05.24.
Dakar-versenyautót álmodtak a Škoda gyakornokai

Dakar-versenyautót álmodtak a Škoda gyakornokai

2022.05.24.
7 év után a Zagato elkészítette a Mostro nyitott változatát

7 év után a Zagato elkészítette a Mostro nyitott változatát

2022.05.24.
Szexuális zaklatással vádolják Elon Muskot, a Tesla vezér tagad

Szexuális zaklatással vádolják Elon Muskot, a Tesla vezér tagad

2022.05.23.

Friss Hírek

A rézangyalát! – Cupra Born teszt

A rézangyalát! – Cupra Born teszt

2022.05.24.
Dakar-versenyautót álmodtak a Škoda gyakornokai

Dakar-versenyautót álmodtak a Škoda gyakornokai

2022.05.24.
7 év után a Zagato elkészítette a Mostro nyitott változatát

7 év után a Zagato elkészítette a Mostro nyitott változatát

2022.05.24.
Szexuális zaklatással vádolják Elon Muskot, a Tesla vezér tagad

Szexuális zaklatással vádolják Elon Muskot, a Tesla vezér tagad

2022.05.23.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A rézangyalát! – Cupra Born teszt

A rézangyalát! – Cupra Born teszt

2022.05.24.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek