Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

2018.04.16.
in Tesztek
0
0
SHARES
10
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Ráadásul Jónás nemcsak azért mosolyoghat a cet gyomrában három napon át, mert bőségesen van levegő, hanem azért is, mert a hal sokkal jobb képet fest kívülről. Az 5-ös Gran Turismóról 6-os GT-re átkeresztelt modell kecsesebb és hosszabb lett (+87 mm), valamivel laposabb (-21mm), az A oszlopot jobban megdöntötték, a tetővonal ívesebb, hátulja 6 centivel alacsonyabb lett, hátul háromdimenziós lámpák fokozzák a könnyedséget – már amennyiben helytálló ez a jelző egy 5091 mm hosszú túrakupé esetében. Továbbra sem egy törékeny porcelánbaba a GT, pláne egy A7 Sportbackhez vagy CLS Shooting Brake-hez képest, de világok választják el az elődtől.

BMW 630d GT xDrive

A nyújtott motorház, a hátratolt utastér és a 0,29 helyett 0,25-ös légellenállási együttható is sejteti, hogy drabális helyett dinamikus megjelenést kívántak kihozni a lehetőségekből. Nagy volt az igyekezet a BMW-nél, mely megszavazta a bizalmat az erősen rétegmodell szériának, hiszen az igen csúnyácska előd csak Kínában tudta hozni az elvárt darabszámokat, tehát akár el is kaszálhatták volna „odafent”.

Odafent helyett inkább odabent. A tengelytáv a 7-essel azonos – 3070 mm -, ettől rendkívül szellős a kabin, a második sorban egyenesen lounge hangulat uralkodik, pláne a lábtér tekintetében. A nagy sietségben ne felejtsük el megemlíteni, hogy az ajtók természetesen továbbra is keret nélküliek, ami igen erős selling point az én szememben. Egy olyan autóipari megoldás, ami ugyan szitokszó lehet a decibelfetisiszták számára, de nem kell aggódni, a szabályos autópálya tempó erős túllépése után is nyugtató csend honol az utastérben – nem mellesleg a hangszigetelésen is javítottak. A csomagtér tisztes 610 liter (1800 literig bővíthető), a fedél immár csak egyben nyílik, letettek a korábbi gyakorlatról, ami faramuci és nehéz is volt.

BMW 630d GT xDrive

Az ülések valamivel magasabban vannak, mint a már említett hetesben, újratervezték a hátsó ülőalkalmatosságokat, a fejtér pedig a lejtősebb tető ellenére is gyarapodott. Szóval légtér van bőven, az opcionális panorámatető pedig kedélyállapot-fokozó, ha esetleg Jónás nem mosolyogna alapból egy 34 milliós kocsiban.  A fedélzeti csemegék közül érdemes kiemelni a 10,25 colos érintőképernyőként is funkcionáló központi kijelzőt, a 70%-kal nagyobb méretű és színes grafikájú head-up kijelzőt, valamint a BMW Personal Copilot rendszer különböző elemeit, vagy éppen a gesztusvezérlést.

Kétféle benzines és egy dízel szerepel a motorpalettán: a tesztautó a 3 literes, hathengeres öngyulladóst kapta összkerékhajtással párosítva. A sorhatos dízel ezúttal sem okoz csalódást, tökéletes társ a nagy túrákhoz. Ugyan a GT tömegét 150 kilóval csökkentették, testes egyed maradt (üresen 1955 kg), de az egyturbós motor 265 lóerős teljesítménye és 620 Nm-es nyomatéka határozott léptekkel viszi előre, ennek is betudható a 6 másodperces sprintidő. A nyolcsebességes Steptronicot továbbra sem érheti kritika, ügyesen aknázza ki a bőséges Newtonméter-készletet, a Sport mód kapcsolója pedig felesleges opcióvá törpül az előválasztókar mellett.

BMW 630d GT xDrive

A sportolás egyébként sem az erőssége. Elöl-hátul légrugós futóműve a fenséges és méltóságteljes suhanást pártolja, erőltetett kanyarokban érezhetően megdől a bódé, sofőrrel és extrákkal együtt bőven 2 tonna feletti tömegét pedig lehetetlen palástolni. Ezért is felesleges az M csomag, a 20 colos, defekttűrő abroncs, amitől keresztbordákon dobál és dübög a futómű; inkább elegáns Luxury Line, kisebb felni, és megvan a tökéletes túratárs. Élvezni a Bower & Wilkins hifit, a hűthető/fűthető, masszírozó komfortüléseket, azt, hogy játékos könnyedséggel faljuk a végtelen kilométereket – 9 literes átlagfogyasztással, 21 050 000 forintos alapárról indulva.

BMW 630d GT xDrive
BMW 630d GT xDrive

50 Fotó

Teljes cikk a forrás oldalon

Előző hír

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Következő hír

Ford Fiesta Active és ST menetpróba: jól sikerült a felező buli

admin

admin

Következő hír
Ford Fiesta Active és ST menetpróba: jól sikerült a felező buli

Ford Fiesta Active és ST menetpróba: jól sikerült a felező buli

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.
A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

2023.01.27.
Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

2023.01.27.
Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

2023.01.27.

Friss Hírek

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.
A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

2023.01.27.
Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

2023.01.27.
Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

2023.01.27.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek